Khamis, September 27, 2012

SPEK MATA

Sebenarnya,sejak kecil..aku memiliki mata yang terang dan gilang gemilang cahaya mata yang bergemerlapan..Aku memang bangga gila sebab ada mata yang tak rabun ka.osak ka..berbanding kawan-kawan lain yang mana sorang-sorang mula pakai spek mata pada usia yang muda belia..

Sehingga la pada satu hari yang hening di dalam bilik Meeting opis aku kira-kira tiga tahun yang lalu..Masa aku tengah tengok pancaran LCD dok tayang chart prestasi semasa opis aku..aku dok rasa awat kelabu taktau LCD tu..aku ingatkan rosak ka hapa ka..aku suh la bos aku pernbetulkan setting LCD TU(wah hebat kau Poyo..arah bos perbetul LCD..Sepatutnya dia arah aku..hahhaah) tapi still jugak aku x nmpak..tulisan nmpak kembang..sampai aku terpaksa dok dpan sekali la..Tapi time tu aku rasa macam ok lagi..so aku tak kisah sangat la kan...

Sampai la hari selasa lepas..aku teman adik aku Mirul pi check mata dia kat kedai spek mata..Mirul yang kami semua tau memang rabun sejak remaja lagi..(Ewahhh!) pun nak baut spek mata baru..Dah dekat 7 tahun dia tak pakai spek mata sejak spek mata dia payah dulu..jadi dia pun buat la..

Jadi hari ni aku pun tolong la pi amik spek mata dia yang dah siap..trgerak la hati aku nak check power mata aku ni..Check punya Check..tudia..power mata aku belah kiri 200..Belah kanan 178..So memang konfom la aku kena buat spek kan..Wahhh!! amik kau..masa aku test kanta tu..terang gila..tak sangka aku..selama ni mata aku kelabu..hahahhahahha!! patot la aku tengok muka orang nampak sememeh ja..rupanya mata aku yang sememeh..hahhahhaha!!

Sabtu ni spek mata aku siap la..Waaaaa!! rasa macam orang tua plak nanti..Waaaa!!




Cun apa hang pakai spek mata..macam aku yang comel ni la nanti muka hang bila pakai spek mata..kikiki




Huhuhuhuhu!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!