Isnin, November 30, 2009

Beta tak keja dah..

stat arini..dgn senang ati beta mmbesarkan badan beta selama sebulan di rumah..huuuu!

Rabu, November 25, 2009

Sedang aku mahu sambung blajar..kerajaan memanggil aku ke opis mereka untuk di interview..huuu!

Semalam aku dapat surat dari Majlis Perbandaran Pulau Pinang.

Aku dapat temuduga jawatan Juruteknik kat MPPP...
Biaq btul...
takpa la.....pi jugak interview tu..
2 December ni..agak2 dpat tak??
huuuu!

Selasa, November 24, 2009

Kata-kata akhir seorang kerani tapak sebelum beliau tamat perkhidmatan dengan Incik Arkitek

Hari ni..aku wat bodoh je datang opis...sangat boring gila babas...
sebab apa?sebab kerja dah xdak..
esok ada Inspection dengan Encik Shahril from Dynamal...
Pastu..hari kamis last aku kerja...
dan jumaat cuti raya haji...
bulan 12..tak keja dah....


Sepanjang 2 tahun aku kerja dengan Incik Arkitek..di site ni...mmg best...
semua laki...
Aku punya suka aku nak wat pa..depa punya suka nak wat apa..aku tak kisah..lantak pi...
depa tak jaga tepi seluaq aku yang kadang pakai kain la jugak...aku pun tak jaga tepi seluaq depa...
Depa nak keja ka..takmau mai ka..tiduq dalam opis ka..aku langsung tak amik tau..
depa melawak kasaq ka dengan aku..gelak sakan ka kat aku..ngusik ka kat aku..
langsung aku tak peduli..
Sebab apa??
sebab depa pun macam aku jugak..
lantak pi kat hang la mira oiii....
Ingat senang ka nak dapat suasana kerja macam ni...
manyak susah woooo!!!

Lepas ni..setahun akan datang..lepas aku tamat blajaq,aku pun takmau kerja pa aku bakal kerja..jawatan pa bakal aku pegang..tapi aku rasa memang payah ar nak sama dengan tempat kerja la ni...
Tapi takpa la...mana-mana tempat..
suasana kerja macam mana pun takpa...janji duit gaji tu penting..
Heeeeeeee!

Isnin, November 23, 2009

merapu sahaja di petang Isnin...

Aku berasa boring..jadi hamba bergurau senda bersama kawan Alia kat Ym...beliau sangat peramah di Ym berbanding jika patik bertemu beliau di luar..
heeeee!


Mira Amair: cisss
Mira Amair: ang ka..
Mira Amair: igat sapa...
Intan Eeqa: amby..
Intan Eeqa: ingt spa 2..
Mira Amair: amby???
Mira Amair: tatabahasa salah..
Mira Amair: macam mana la upsr bleh dpt A kt bm..
Intan Eeqa: hehehe
Mira Amair: tuu..
Intan Eeqa: besa la..
Mira Amair: musykil btoi la..
Mira Amair: rasuah cikgu paaa..
Intan Eeqa: rsuah dah aih..
Mira Amair: makan suap la tuu..
Mira Amair: hahahha
Intan Eeqa: ulur 5 rgt
Intan Eeqa: makan beradab la..
Intan Eeqa: hahha
Mira Amair: igatkan makan berdiri..
Mira Amair: kencing berlari..
Mira Amair: hohohoho..
Mira Amair: weh..
Mira Amair: awat ang da di sini??
Intan Eeqa: ha
Intan Eeqa: da kt na
Intan Eeqa: ?
Mira Amair: da kat opis..
Mira Amair: jalan2 cari jantan..
Intan Eeqa: x dak aih..
Intan Eeqa: ni da kat umah la..
Intan Eeqa: ensem balak..
Mira Amair: aku cakap kat dri aku la..
Mira Amair: ang ni bta pa..
Mira Amair: balak ang kata ensem..
Mira Amair: kayu ja pun..
Intan Eeqa: oowhh..
Intan Eeqa: ok la bkn btu..
Intan Eeqa: hahaha
Mira Amair: saya berkawan ngn org..
Mira Amair: bukan kayu balak or batu konkrit..
Mira Amair: hiiii!
Intan Eeqa: patik brkwn ngn ank rja..
Mira Amair: tak tanya pun..
Mira Amair: hahhaha
Intan Eeqa: adik ngn kak sma ja nohh
Intan Eeqa: loyar bruk
Intan Eeqa: hahaha
Mira Amair: loyar buruk takdak..
Mira Amair: layar buruk pun takdak..
Mira Amair: org pakai layar yg baru k..
Mira Amair: heeeeeeee!
Intan Eeqa: x mw..
Intan Eeqa: nak lma gk..
Intan Eeqa: bwu old skool..
Mira Amair: ang ni mmg da bad taste btoi la..
Mira Amair: kalo kasut tak heran la pkai lama pun takpa old skool..
Intan Eeqa: hehehe
Mira Amair: ni layar watpa pakai yg buruk..
Intan Eeqa: maw tw la..
Mira Amair: mau terbabas dilautan biru..
Intan Eeqa: hehehe
Intan Eeqa: bkn biru..
Intan Eeqa: tpi pink..
Intan Eeqa: hahaha
Mira Amair: planet mana plak ang jelajah ni..
Mira Amair: da laut kaler pink plak..
Mira Amair: ang buta warna kot..
Mira Amair: hahahha
Intan Eeqa: planet alia..
Intan Eeqa: minah gila pink..
Intan Eeqa: hahaha
Mira Amair: dia mmg mereng..
Mira Amair: ang pn nak ikut mereng jgak ka?
Mira Amair: hihihi..
Intan Eeqa: dak aih..
Intan Eeqa: sja mrapu..
Mira Amair: tak boring ka?
Intan Eeqa: ni alia da sblah..
Mira Amair: ang dok layari web pa ni?
Intan Eeqa: on9 ja..
Mira Amair: mangkuk..
Mira Amair: layari la pape web..
Intan Eeqa: pinngan..
Mira Amair: bru la otak berjalan lanjcar...
Mira Amair: silap eja plak..
Mira Amair: nsib baik tak tertulis lancap..
Mira Amair: hahhahaha
Intan Eeqa: tatabahasa wrong la..
Mira Amair: lancar la...
Intan Eeqa: lancap???
Intan Eeqa: blue3.!!!!!!!!!!!!!
Intan Eeqa: hahhahahha
Mira Amair: blue biru ar..
Intan Eeqa: blue clues..
Intan Eeqa: bwu best..
Mira Amair: pahal plak lancap sama mksud ngn blue..
Intan Eeqa: fahaman bdak2
Intan Eeqa: owg tua xtaw pa aih..
Intan Eeqa: hehehe
Mira Amair: tua2 berisi..
Mira Amair: hahahha
Intan Eeqa: ptut la..
Intan Eeqa: hehehehe
Intan Eeqa: alia tnya ni
Intan Eeqa: bla nak blik
Mira Amair: apadia?
Mira Amair: 5.30 ar..
Mira Amair: bos ada ni..
Mira Amair: kna wat baik..
Mira Amair: hhahahha
Intan Eeqa: ni alia tngah gayut ngn fahmi..\xtaw kt dy
Mira Amair: sapa tu?
Mira Amair: jantan mana plak..
Intan Eeqa: kwn bek dya la..,.
Mira Amair: oooo..
Intan Eeqa: fahmi kot..
Mira Amair: tah..
Mira Amair: x kenai..
Intan Eeqa: k..
Intan Eeqa: nk out ni
Mira Amair: ok..
Intan Eeqa: abg blik plak..
Mira Amair: bleh blah la..
Mira Amair: pnakut..
Mira Amair: terajang ar dia..
Mira Amair: hahahha
Intan Eeqa: hehehe
Intan Eeqa: abg duk bca ni
Intan Eeqa: hahha
Mira Amair: yaka?
Intan Eeqa: x tw la..
Mira Amair: kirim salam maut kat dia..
Intan Eeqa: hehehe
Intan Eeqa: k. bye
Mira Amair: bye..


Intan Eeqa has signed out. (11/23/2009 5:07 PM)

Kontrak Kerja Ceq bersambung ka?? Musykil betoi la...huuuu!

Hari ni Incik Arkitek ada datang mesyuarat kat site...
abis ja Meeting..beliau telah datang kepada hamba..
lalu dia berkata sesuatu kepada saya...

Incik Arkitek:Mira,kontrak you sampai bila tah?

Aku:Incik cakap sampai arini jaaaa...

Incik Arkitek:Ohhh tidak..ujung bulan bleh tak?sebab bulan 12 mesti U msuk kompeni baru..

Aku:Tapi bulan 12 saya tak keja..sebab bulan 1 saya sambung blajar..

Incik Arkitek:kalau macam tu,bulan 12 u boleh datang la sini lagi..

Aku:........(huhuhuhuhu)


Huuu..awat jadi lagu niiiiiii!!!!

Rabu, November 18, 2009

Adakah aku Di ganggu makhluk halus? Ini cerita sebenar

Semalam...aku tak tido lagi..sibuk baca novel penyiasatan sorang2 kat dalam bilik aku..tiba-tiba aku rasa nak terkencing la plak..aku buka pintu bilik nak pi bilik aiq..tengok2..mak aiii..gelap gelita..semua dah tido ka? takpala..aku jalan pelan2 pi bilik air..selesai buang hajat aku..pi masuk dalam bilik,baring atas katil dan sambung balik pembacaan aku yang tergendala tadi..rasa ngantuk la plak..aku pun selimut diri aku..nak tido..tiba-tiba...bulu roma aku yang panjang ni tercacak la plak..apahal nih?tetiba ja..tapi aku wat tak reti la...sambung baring balik..tengah dok menghampiri alam mimpi..tiba-tiba(brapa banyak tiba2 daaaa....) aku dengar bunyi ketukan kat almari..aku pun bangun balik..pi ushar almari aku..takdak pa pun..pi tido balik..baru nak terlelap..bunyi balik..kuat plak tu..aku syak mybe cicak tengah mengawan kot..sebab ganas sangat,sebab tu la sampai berlangar-langgar dinding almari aku sehingga menhasilkan bunyi tok! tok!..tak bleh jadi ni..baru ja aku wat pembersihan almari secara besar-besaran..tak kan da cicak lagi..huuuu! Aku bangun,pi jenguk2 dalam pintu almari..takdak pa pun..
Aku pi baring atas katil balik..kali ni bunyi tok! tok! tu bukan kat almari dah..tapi kat tingkat bilik aku pulak..bunyi ketukan kuat dari luar bilik wat aku syak mybe Alia nak usik aku..tapi bila pikir balik..takkan tengah malam buta ni Alia sanggup kuar umah semata-mata nak usik aku..so,dalam keadaan bilik aku yang tengah bising sebab bunyi ketukan yang kuat dan rasa cam ramai ja dok ketuk tingkap tu,siap bunyi2 cuba nak buka tingkap aku lagi..aku kuar bilik pi bilik Alia,aku try buka pintu dia,tak berkunci,so aku pun masuk la..tengok dia dok baring terlentang atas katil dia dibuai mimpi..aik..aneh ni..bilik dia sunyi ja pun..aku pi balik bilik aku..bunyi ketukan makin kuat..aku syak..mesti da sumthing ni..so aku pun apa lagi,antar mesej kat Encik Bachok bagitau dia aku tengah takut tahap ayam..Pastu aku baca surah Al Fatihah kuat2 dan baca 3 Kul sambil pegang buku yassin..lama gak la aku dok ulang-ulang baca..lama-kelamaan bunyi ketukan hilang camtu ja...bulu roma aku pun tak tercacak dah..aku pun tido la ngan lampu bilik terpasang sampai pagi...

Aku di ambang misteri!!!


Gila betul..gangguan paling dasyat yang penah aku alami..
Huuuuu!

Khamis, November 12, 2009

Perempuan kalut bernama mira

Sekarang ni kawan2 mula sebok antar msg..
bg semangat la...kan bulan 1 ni aku masuk blajar balik..
ingat senang ka,walaupun bru nak sambung diploma tapi gila gaban punya berdebar..
gila hang..dua tahun aku tinggal belajar..amik masa gak la aku nak korek otak aku tu..
yang mana aku blajar kat poli kulim dulu kna cari2 balik la sebab ada kesinabungan dia plak bila amik diploma ni.....mau kna selonngkar gak ar otak aku ni..
Kira semangat dari kawan2 ni macam tonik untuk aku ar..nak menghilangkan debaran didada..
bukan debaran sehati berdansa plak..
ni aku tengah ym ngan phai..mentang2 la bos dia takdak..p meeting kt KL..
suka ati yang penting dia happy ja pi bawa suma asaiman mai opis..
mentang2 la kerjaya hang sama ngan aku..banyak relax..amik kesempatan nampak!!
heeee!
Phai ada pesan kat aku gak..masa hari pendaftaran nanti jgn dok wat kalut2,gabra2...
Ya Cik Phai...aku tau la..aku tak kalut2 dah..dulu masa sijil dulu besa la..1st masuk pusat pengajian tinggi..(tinggi sangat ka??),tu yang gabra tahap cipan tu..
Aku ingat la..masa dok bratur wat pendaftaran..punya la gabra+sorang diri tak kenai sapa lagi=mmg la kalut..abis berterabur kertas2 dan fail2 yang aku bawa..Nasib baik la sorang pompuan rambut panjang muka macam farah fauzana yang dok beratur depan kat blakang aku tolong kutip2 kertas kat lantai..yang lain..hampeh btul..tgk ja..berlagak btul..
bila aku tanya nama..aku dengar dia jawap macam pai..pai..nyaris aku nak sebut tupai..rupanya nama dia Suphai..ni belum aku crita lagi kawan2 yang lain macam rumate aku yg gila2 nama Sue tu..jiran bilik aku yang 24 jam lepak kat bilik aku..blum tambah lagi si siput puteri tu yang saka duk dalam gelap tu..
xpa2..nnt aku cerita pula pasal depa.macam mna aku kenai depa..Cara aku kenai depa semua penuh dengan kekalutan+gabra+gelabah=kawan baik.
tambah2 si Sue tu..ksian gla kat dia masa 1st kenai aku..aku ngan abah aku pekena dia..huuu!



(Ni gambaq lama 3 tahun dulu kala)
Dari kiri:Phai, Si Put(Putri), Sue, Kak Niza
Duduk:Aku la beb!


tak tau nak buh tajuk pa

Jari telunjuk kat tangan kanan aku luka teruk..
tak baik-baik la...
pmakanan aku jugak terbatas..
Arrrgggghhhh!
benci btul keadaan ini..
huuuu!

Selasa, November 10, 2009

Ketawa tanpa henti

Lawak gila Video ni...
Sampaikan aku sendri pun ketawa tanpa henti,siap terkentut lagi..
hahahaha..

video

Yang paling klakar yang last skali gila betul la..

Isnin, November 09, 2009

Berjaya Sambung Belajar

Ye..ye..!! Aku berjaya smbung pelajaran aku..yippi2!!!
tapi sayangnya incik Bachok plak tak berjaya..tapi xpa...dia dah wat rayuan...
wah..lepas ni aku akan berlepas ke Ipoh plak la...
Dan untuk Encik Peguam,saya terpaksa menolak tawaran kerja awak tu..huuuuu!
Wah...best2!!

Jumaat, November 06, 2009

Aku perempuan la wei..dengarkanlah jeritan batinku wei!!!

Sekarang ni dah la tengah hujan,lebat plak tu..nak terkencing dah ni..dah tu,tandas pulak takdak..kena pi stesen minyak mobil depan sana noh kalau nak terkencing ka,terberak ka.Kat sini ada la tandas sementara..tapi aku rasa orang laki sesuai la guna tandas tu..depa kan kencing berdiri.aku ni walaupun perangai macam laki..tapi cara kencing ofcoz la bertinggung lagi..kalau aku kencing kat situ,maknanya memang akan nampak pungkoq aku la beb..memang tak patut betul la Encik Abu ni..tau la aku sorang ja pompuan kat sini..tapi pada-pada la sama..aku pun da perasaan nak kencing jugak..ingat hangpa ja ka nak terkencing..tengok Shahir pun da berlari-lari anak pi tandas sementara tu..aku ni..mengadap la Incik Arkitek ni berbincang pasal keja..Nak bergerak sikit pun tak sanggup ni..takut terkucil....heeeee!

Selamat tinggal Incik Arkitek,Incik peguam sedang menanti..heeee!

1 December ni aku stat keje ngn Incik Peguam.
Huuuuu!
Rasa macam tak percaya pulak..tapi nak buat macam mana kan..mana keja yang ada aku main rembat je..
Huhuhuhu!

Kadang-kadang bila aku pikir balik..banyak keje jgak aku penah keja.Lain-lain bidang pulak tu..
Imbas-Imbas sat....

Hujung taun 2004.(Pengasuh yang Comel)

Tengah taun 2007(Jurujual,minah kilang)

Ujung taun 2007(Kerani tapak)

Tapi kalau la aku dapat sambung blajar jugak..aku terpaksa lepaskan jawatan kerani peguam tu ar...Cita-cita kena utamakan dulu beb

Khamis, November 05, 2009

Rage Your Dream..(Ceh...tajuk omputih plak..heeee!)

Azhan memang suka sangat layan lagu ni..ni la pengaruh kartun Initial D ke atas kepala otak budak2 kecik macam adik aku ni..
Layan jap lagu Rage Your Dream nyanyian kumpulan Move-Initial D Ost.

video

Selasa, November 03, 2009

Incik Arkitek dan Aku yang separa cun(untuk harini)

Pagi tadi Incik Arkitek da call aku..

Incik Arkitek:Amira,u da wat suma defect list ikut form KPM tak?
Aku yang Cun:Dah..suma dah..cuma jadual semakan kecatatan bangunan je blum isi..
Incik Arkitek:U isi cepat2 cikit,hari jumaat saya turun Penang..
Aku yang cun:Baiklah...

Pastu Incik Arkitek pun matikan talian..
baru bropa minit ja...dia fon balik..


Incik Arkitek:Amira,projek kita da nak siap ujung bulan ni dah..
Aku yang Cun:ye..ye..saya tau..(Aku yang jaga site ni,mesti la tau..huuuu!!)
Incik Arkitek:Saya just nak gtau U ujung bulan ni pun last kontrak u jugak dengan saya..
Aku yang dah tak cun dah:Ye..Ye..saya tau...(what the @#$%^&*!!!)


Bagilaakudapatsambungbelajarbagimengisimasalapangakusebagaipengaggur...
Aminnnn!!!!

Isnin, November 02, 2009

Cerita Cinta Pilihan aku

Walaupun sejak kecil aku dibesarkan dengan menonton cerita2 perang,hantu,kejam,ganas,penyiasatan,tapi adakalanya aku da jugak menonton filem-filem cinta.Tapi bukan semua cerita cinta aku layan.Yang tertentu ja..tak kira la filem dari negara mana pun,bahasa apa pun,kalau dah berjaya menangkap halwa anak mata aku dengan berkesan dan jayanya,aku mesti layan meskipun(ayat pun mau tau ar..) kena ejek ngan mirul kalau aku layan cerita cinta nih..heeee!


Melayu

Bukan semua cerita cinta dari malaysia aku layan..segelincir ja pun..

1.Minat gila dengan watak Nur dan Adam.


Hollywood

Cerita Hollywood pun sama gak..tak semua cerita keluaran depa aku layan.Yang betul2 sentuh hati aku baru la aku layan...


1.Kisah pasal Julia Robert yang sepatutnya jadi pengapit pengantin perempuan atas permintaan pengantin lelaki yang merupakan kawan baik dia.Tapi Julia Robert pulak sengaja nak menghuru-hara majlis perkahwinan pasangan terbabit bila dia menyedari yang dia suka kat kawan baik dia..heee!

2.Kisah pasal kapal yang paling besar kat dunia yang tenggelam pada tahun 1912 sebab terlanggar ais batu yang besaq ni,sapa2 pun tau..



3.
Kisah pasal Patrick Swayze yang dah mati,tapi berusaha jugak nak berhubung ngan girlfriend dia si Demi Moore ni dengan bantuan Whoopi Goldberg,perempuan kulit hitam yang lucu.


Bollywood

Dulu masa kecik2 dulu memang aku minat tengok cerita hindustan dengan Arwah tokwan,tambah2 kalo Shah Rukh Khan yang berlakon..tapi la ni aku tak layan dah cerita hindustan.memori layan cerita hindustan dengan arwah tokwan aku akan ingat sampai bila-bila.

1.Kajol ngan Shah Rukh kawan baik,dalam diam Kajol cinta sama Shah Rukh.Satu hari,Rani baru pindah masuk kolej depa.Shah Rukh ngan Rani bercinta,Kajol kecewa,bawa diri pi mana tah.Bila Rani mati,dia sempat pesan kat ank pompuan dia suh cari kajol balik dan kasi kawin sama bapak dia,Anak dia jumpa,tapi malangnya kajol dah jadi tunangan salman khan(apa ayat aku ni?mcm org India speaking malay plak..heee!)

2.Pengetua Amitabh memang garang nak mampus dan tak bagi student dia bercinta,kalau dia dapat tau depa bercinta,terus kena buang kolej(gila kot org tua ni..).Satu hari dia amik seorang guru muzik secara kontrak iaitu Shah Rukh(dia lagi) mengajar kat kolej dia.Tapi dia taktau guru muzik tu ialah Ex student dia yang pernah dia buang dulu gara-gara bercinta ngan anak perempuan dia si Aishwarya sampai anak dia bunuh diri sebab kecewa ngan tindakan bapak dia(bodoh betul pompuan ni)

3.Aiswarya Rai anak kepada guru vokal yang duduk kat kampung.Ashkay Khanna anak orang berada yang tinggal kat bandar.Satu hari,semasa datang bercuti kat kampung ngan family dia, Ashkay telah bertemu ngan Aishwarya yang tengah wat yoga kat atas bukit lalu jatuh cinta dan terlanjur.Sebelum balik bandar Ashkay janji nak kahwin ngan Aishwarya..jadi pompuan ni pun tunggu mamat ni mai pinang dia tapi takk muncul jugak..jadi dia pun p bandar nak tuntut janji,malangnya berlaku salah faham dan Ashkay tak kota janji..dia bertemu dengan Anil kApoor dan mamat tu plak bagi dia jadi penyanyi yang popular pulak dah kat India.


Taiwan

Cerita dari Taiwan ni memang dari dulu-dulu lagi aku dah layan sebelum kedatangan cerita-cerita korea kat malaysia ni..Dah tu,aku habiskan banyak jugak la duit semata-mata nak beli Dvd cerita keluaran depa ni..

1.Kisah pasal Barbie Xu yang hari-hari kena buli ngan geng F4.Tapi rupa-rupanya ketua F4 ni minat kat si Barbie ni..tapi percintaan depa terhalang oleh keluarga lelaki tu yang kaya raya(macam citer hindustan plak)

2.Marmalade Boy ni mengisahkan Mak si Ken ni telah berkahwin dengan bapak budak pompuan kenit ni..Jadi mereka berdua terpaksa tinggal serumah walaupun perempuan kenit ni memang tak suka langsung dengan perangai Ken yang kaki perempuan tu.Tanpa disedari depa jatuh cinta,tapi masing2 memendam rasa kerana mak bapak depa.

3.Kisah cinta yang menyayat hati diantara seorang perempuan bisu dengan seorang lelaki kaya yang kesunyian pastu kena paksa bertunang dengan perempuan yang dia tak suka plak..huuu!



Korea

Kerana cerita-cerita cinta dari korea la aku dah abis beratus-ratus ringgit semata-mata nak beli dvd filem,drama bersiri dan jugak Soundtrack filem-filem dan jugak soundtrack drama bersiri depa.Kena marah ngan abah pun takpa,janji puas ati..dan kadang2 aku pow jugak duit abah sebab nak beli citer korea ni..heee! Setakat ni memang banyak gila koleksi cerita2 keluaran korea yang aku kumpul.Tapi ni diantara cerita korea yang leh wat aku menangis sebab sedih sangat dan sebab lawak sangat...heeee!


1.Drama Stairway to Heaven ni terlalu best untuk diceritakan sampai abah aku pun menangis tengok cerita ni padahal abah aku selamani memang tak layan cerita cinta,tambah2 cerita korea.


2.Aku beli Dvd drama ni setahun sebelum cerita ni ditayangkan kat Tv.Masa tu cerita ni memang hot la kat tv Korea sana.mengisahkan Yoon Eun Hye(Nama plakun tu la) yang terpaksa kahwin dengan putera mahkota Korea atas sebab wasiat mendiang maharaja korea terdahulu.Jadi dia terpaksa belajar mengenai adat resam cara-cara tinggal di istana dan terpaksa menghadapi perangai suaminya yang amat membencikan itu.

3.Walaupun perangai awek dia gila-gila dan suka buli dia,Cha tae hyun tetap sayang awek dia dan sedia melayan kerenah perempuan tu yang penah kecewa sebab tunang dia mati.


4.100 days with mr Arrogant ni mengisahkan seorang budak perempuan secara tidak sengaja menyebabkan kecederaan pada muka(padahal bukan teruk pun) seorang pemuda kaya yang sombong.Sebagai balasan,dia terpaksa menjadi orang suruhan pemuda itu selama seratus hari.

5.Jenny dan Juno mengisahkan pasangan kapel yang baru berusia 15 tahun dan telah terlanjur dan menyebabkan si Jenny mengandung.Mereka berdua berusaha untuk menyesuaikan diri untuk menjadi ibu bapa yang muda walaupun ibubapa masing2 tidak mempercayai usaha mereka itu dan bertindak mahu menyerahkan bayi yang dikandung Jenny kepada orang lain sebaik saja Jenny bersalin.Juno saja mampu menghalang tindakan ibubapa mereka itu.







Aku nakal,kadang2 tidak.Aku aktif,kadang2 tidak,Aku tak glamer,kadang2 glamer la sikit..

Masa aku sekolah dan belajar dulu..aku ni boleh di kategorikan sebagai budak yang kurang glamer atau kurang aktif di dalam kelas walaupun aku sangat nakal bila berada diluar kawasan tempat belajar sampai mak ngan abah aku pun tak larat melayan kerenah aku yang mengalahkan budak laki2..

Masa aku sekolah rendah dulu,aku dikategorikan budak yang agak lembap sikit dari segi pelajaran.Maksud aku lembap tu bukan dari segi otak lembap..tapi agak payah nak menerima apa yang cikgu ajar dengan cepat.Sangat lambat umpama kura-kura yang meronda2 di tepi sawah sambil menikmati permandangan matahari terbenam.Selalunya bila ckgu wat aktiviti memanggil murid2 jawab soalan yang cikgu tanya,mesti aku yang paling gabra..pernah satu ketika aku nyorok bawah meja sebab takut cikgu panggil nama aku.sampai cikgu pulak terpaksa tarik aku keluar dari bawah meja tu...heeeee!

Bila masuk sekolah menengah,aku dikira boleh tahan jugak ar dari segi pelajaran,mula aktif kat sekolah,seimbang jugak di luar kawasan sekolah tu,tapi kenakalan aku mula memuncak bila aku dah masuk ke form 4 dan form 5.Masa tu aku tinggal di asrama sekolah teknik.Antara kenakalan aku yang paling dasyat la pada diri aku ialah aku penah fly dari asrama balik umah secara beramai2 dengan kawan2 baik aku.Last2 pukul 3pagi,penyelia asrama aku dengan pakcik van datang menjemput kat depan umah..hahahahaha..esoknya aku kena cubit dekat perut oleh warden asrama aku,Cikgu Farihah.Gila senak perut aku..huhuhuhuhu..banyak lagi benda nakal aku buat,tapi tidak membabitkan benda2 yang boleh mencemarkan nama aku sebagai seorang gadis macam ikut jantan naik moto ka..keluar lewat malam melepak ka..jadi minah rempit ka,bohsia ka...itu bukan aku,nakal aku cuma berkaitan dengan sekolah saja..melawan cikgu pun tak pernah.Aku jugak agak dikenali la dikalangan junior2 aku dan aku ada ramai kawan dari kelas2 lain jugak..kiranya aku tak suka berkawan dengan yang tertentu saja..aku suka berkawan dengan semua orang tak kira latar belakang atau jahat mana sekali pun org tu..Cikgu2 pun ramai jugak yang nampak aku bila didalam kelas sebab aku mula banyak cakap dan banyak bertanya jugak bila aku tak paham dalam sesuatu perkara.

Bila masuk politeknik,aku jadi kurang aktif semula bila di dalam kelas.Kadang2 ja cakap banyak..tapi diluar kelas aku still lagi orang yang sama..cuma nakal aku berubah mengikut usia..aku suka berlumba kereta malam hari bila aku dalam perjalanan balik ke umah sewa aku dari umah sewa Suphai..bila kat traffic light tiba2 ada lagi kancil turbo tiba2 ja tunjuk isyarat nak berlumba.Atau aku suka mencelah2 kereta aku bila keadaan sesak kat jalanraya sampai kereta lain hon kat aku tanda geram..tapi aku suka sebab saja nak bagi depa geram..heeee!
Dari segi percintaan pulak memang aku tak pernah,walaupun aku da gak admire kat setengah budak laki2 yang memang perangai depa kontra gila ngan perangai aku.Mybe aku tak berkasih masa zaman belajar sebab aku ni bukan kategori pompuan suka melawa atau pandai berdandan diri..nak pakai tudung pun tak reti,senget benget,nampak rambut,baju pun iron ala balai cincai2 ja kedut pun da lagi..kalau tak pakai tudung plak,rambut pun bukan sikat elok2 dan pakai pakaian pun ikut suka hati aku ja.Dan lagi satu aku penah janji ngan mak aku selagi aku tak abis belajar,aku takkan bercinta..janji kena tepati beb,kang tak pasal2 kena sambar kilat..hohohoho..!

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!