Isnin, Disember 28, 2009

Im Coming TM!!!!

Yaiiiii!!!! aku happy tahap cipanzi skrg ni sbb aku dapat keje kat TM...
esk aku akan berangkat pi KL sebab aku kena lapor diri hari rabu ni kat Menara TM kt bangsar...
wuuuuu! happy betul sebab dari dulu2 lagi da impian nak masuk TM mcm abah aku...
dah terlaksana...hahahahahahhahahaha(gelak macam jin)

Pas lapor diri baru aku akan dpt tau aku kna posting kat mana...
heeeee!
harap2 kat penang gak la....
senang ckit..kalo jauh ckit,antar la pi kelate...hahahahhahahha
cau dlu..nak booking htel ni..daaa...!

Ahad, Disember 27, 2009

Saya ada dimana selama ni?

Aiiiii..lama dh tak menulis kat cni...rindu la plak..umpama katak rindukan tempurungnya...huhuhu!

Isnin, Disember 21, 2009

Luahan hati merapu aku!!!

gila boring tahap cipan malam ni..otak aku pun tak berfungsi dengan elok..macam kaler da muncul..merah,hijau,jingga,biru.....biru???? syohhhh! syohhhh!...
apa aku merepek ni mangkuk...???
pening pala...
lenguh dagu..
memang fikiran aku mereng la malam ni..
dah mereng ngaku pulak...
huuuuuu!
benci main friendster..
sangat old skool...
dah berbulan2 aku nak delete akaun aku tu...
tapi tu la tempat aku bertemu Incik Bachok..
huuuuu!
Wei,budak mirul..citer apa kau bukak ni haaaa???
tak menjana minda aku yang sedang berkembang ni..
huuuuu!
Bila la aku nak cat keta aku ni..
kcian betul la kau kancil..
macam baru wat pembedahan plastik plak..
aku nak keta gen 2 tu..
abah sila la beli keta baru..
kenapa keja sekarang nak pakai diploma ja??
x paham aku!!!!
adakah aku boleh jadi guru yang baik..
sila jawab!!!
woi mirul..citer romen apa hang buka ni...??
aku bawah 30 tahun..blum kawin lagi la ngok..
panas ar malam ni...!!!
Incik Bachok....!!
bila mu nak mai penang ni?
isssshhhh!
badan makin naik..kena maintain macam zizie ezette!
xmau kawin laki mabcam bung Mothar..
macam Inciik Bachok takpa..kelas gitu..
da ngantukkk..
nak tidoq..
bye2!!!

Jumaat, Disember 18, 2009

fahaman songsang

Harini adalah 18 disember..Harini dengan fahaman songsang aku ingat harini kenduri sanding kawan baik aku,Si Hanis tu..mak aku,dengan rasa malas didada malas nak masak sebab berpikiran makan je kat kenduri rumah Hanis...rypa-rupanya,kenduri kat rumahnya esok....!!!
huuuuuu!
sebagai denda silap fahaman..aku kna masak..huuuuu!

Ahad, Disember 13, 2009

lagi brapa jam sebelum diinterview pak!!!

Esok aku da interbiu..dekat mana?ofcoz la Telekom Malaysia..sepanjang aktiviti aku yang selalu diinterview ja..ni lah kali pertama aku rasa gementaq semacam ja..apahal plak ni?muskyil btoi la...adakah ini petanda aku bakal menjawat jawatan kat TM?wiwiwiwiwiwi..kalau dapat memang untung la aku...bleh sambung blajar smbil keja..dah la sambung blajar depa support,gji dapat full lagi..makan,tempat tinggal suma depa bagi..blajar dengan senang hati ja..macam abah aku dulu..wwuuuuuu!happy tahap cipanzi betul la aku sekarang ni..sekarang aku tgh hafal produk2 keluaran TM..ingat sikit..bratus2 tau..aku ingatkan I talk ngn streamyx ja...waduh2..mampus la...huuuu!harap2 esok depa tak soal yang bukan2..heeee!

Boringggg!

Borink main tenet,borink dengar lagu,borink tengok tv..aku rasa aku terkena sindrom nenek tua...

Jumaat, Disember 11, 2009

TM oh TM...

15hb ni dengan segala hormatnya Telekom Malaysia menjemput aku menghadiri temuduga..wah..wah..wah...sejak akhir2 ni byk betul interview pnggilan intrview dr krajaan mahupun yg berkaitan kerajaan...kalau la aku dapat keje kat TM?(brangan tuh!!),mybe aku akan mnyambung saat kgemilangan abah sebagai salah sorang pekerja terbaik kat company tu kot...muahahahahhaha

Khamis, Disember 10, 2009

Bang Posman!!! 2

Setelah 2 hari mnunggu kmunculan abang posmen...akhirnya beliau smpai...sbaik saja moto beliau terpacak di hadapan umah aku sambil trsenyum..aku terus mndapatkan dia..lalu dihulurnya beberapa keping surat..dengan riang ria hari raya..aku sambut hulurannya itu..dengan bergaya,beliau berlalu dengan baju warna warninya dan moto krisnya itu..tanpa berlengah aku mlihat kepada sapakah surat itu dikirim..rupanya..cisssss!


semuanya untuk abah aku...
huhuhuhu!
tensionnya betul la....!!

Isnin, Disember 07, 2009

Bang Posman......!!!

Kenapa aku sekarang ni menanti-nanti kemunculan abag posman ek??
musykil betul la...
heeeeee!

Jumaat, Disember 04, 2009

Meraban di petang hari

kadang-kadang aku rasa dok di umah adalah lebih best dari dok kat opis..
tapi bila aku da abis keja..tamat kntrak..lepak sebulan kat umah...wlaupun belum smpai sebulan lagi,aku dah mula rasa borink..
aku rindu suasana bkerja..
tapi besa la kan..kita tak pernah rasa puas dalam idup..ada ja tak kena..nak sangat sesuatu benda tu..tapi bila dah dapat..rasa tak best..macam aku punya perasaan la ni..
bagi menghilangkan rasa jemu aku..aku banyak abis masa aku tengok DVD dan memasak..
sapa dapat jadi laki aku memang untung betoi la..kira kenyang sepanjang masa..
aku rasa Encik Bachok la bakal jadi laki aku..
Isyaallah..dengan izin Allah la..
hope sangat..huuuuu!
Pastu apa aku nak buat lagi?
aku pun taktau...esok..
seperti hari sabtu sebelum2 ni..aku akan melepak kat library Seberang Jaya..cari buku nak di pinjam..
jangan ingat pmpuan ganas macam aku takdak hati lepak kat library..see the leg la beb..
pastu,lepas pinjam buku mana yang patut aku tengok wayang plak kat Sunway Carnival..
wayang apa aku nak tgk?
Ofcoz la cita Twilight..hehehe..
pada kawan2 nak join..sila sms aku or ym aku..tak pun email ja..huhuhu!
kepada Incik Bachok...
sayang tau U nak tengok jugak walaupun U tak minat crita2 camni..U nak tengok kat KB pun takleh..takdak pnggung wayang..hohoho..
cepat2 la u dapat keja kt penang ek..huhuhuhu!
hari2 leh tengok wayang sama2..heeee!
Lepas ni..aku akan wat balik aktiviti lama aku..menonton drama korea sampai nak termuntah sebab jemu..
kepada Mr Wan,tokey dvd cepat rompak..
bersedia aaa tokey..wa mau serang u pnya kedai..!!!
sebelum aku melalut ke cakap bahasa melayu slang India..baik aku blah seketika..
malam karang join balik...
cau!!!

Kerja baru aku..pemandu!!!

Aku sekarang ni da jawatan bru dah bila dok melepak kat umah ni..jawatan aku sbgai pemandu peribadi mak yang tak bertauliah aku jalankan dengan penuh dedikasi dan tatasusila...huuuu!

Khamis, Disember 03, 2009

Isnin, November 30, 2009

Beta tak keja dah..

stat arini..dgn senang ati beta mmbesarkan badan beta selama sebulan di rumah..huuuu!

Rabu, November 25, 2009

Sedang aku mahu sambung blajar..kerajaan memanggil aku ke opis mereka untuk di interview..huuu!

Semalam aku dapat surat dari Majlis Perbandaran Pulau Pinang.

Aku dapat temuduga jawatan Juruteknik kat MPPP...
Biaq btul...
takpa la.....pi jugak interview tu..
2 December ni..agak2 dpat tak??
huuuu!

Selasa, November 24, 2009

Kata-kata akhir seorang kerani tapak sebelum beliau tamat perkhidmatan dengan Incik Arkitek

Hari ni..aku wat bodoh je datang opis...sangat boring gila babas...
sebab apa?sebab kerja dah xdak..
esok ada Inspection dengan Encik Shahril from Dynamal...
Pastu..hari kamis last aku kerja...
dan jumaat cuti raya haji...
bulan 12..tak keja dah....


Sepanjang 2 tahun aku kerja dengan Incik Arkitek..di site ni...mmg best...
semua laki...
Aku punya suka aku nak wat pa..depa punya suka nak wat apa..aku tak kisah..lantak pi...
depa tak jaga tepi seluaq aku yang kadang pakai kain la jugak...aku pun tak jaga tepi seluaq depa...
Depa nak keja ka..takmau mai ka..tiduq dalam opis ka..aku langsung tak amik tau..
depa melawak kasaq ka dengan aku..gelak sakan ka kat aku..ngusik ka kat aku..
langsung aku tak peduli..
Sebab apa??
sebab depa pun macam aku jugak..
lantak pi kat hang la mira oiii....
Ingat senang ka nak dapat suasana kerja macam ni...
manyak susah woooo!!!

Lepas ni..setahun akan datang..lepas aku tamat blajaq,aku pun takmau kerja pa aku bakal kerja..jawatan pa bakal aku pegang..tapi aku rasa memang payah ar nak sama dengan tempat kerja la ni...
Tapi takpa la...mana-mana tempat..
suasana kerja macam mana pun takpa...janji duit gaji tu penting..
Heeeeeeee!

Isnin, November 23, 2009

merapu sahaja di petang Isnin...

Aku berasa boring..jadi hamba bergurau senda bersama kawan Alia kat Ym...beliau sangat peramah di Ym berbanding jika patik bertemu beliau di luar..
heeeee!


Mira Amair: cisss
Mira Amair: ang ka..
Mira Amair: igat sapa...
Intan Eeqa: amby..
Intan Eeqa: ingt spa 2..
Mira Amair: amby???
Mira Amair: tatabahasa salah..
Mira Amair: macam mana la upsr bleh dpt A kt bm..
Intan Eeqa: hehehe
Mira Amair: tuu..
Intan Eeqa: besa la..
Mira Amair: musykil btoi la..
Mira Amair: rasuah cikgu paaa..
Intan Eeqa: rsuah dah aih..
Mira Amair: makan suap la tuu..
Mira Amair: hahahha
Intan Eeqa: ulur 5 rgt
Intan Eeqa: makan beradab la..
Intan Eeqa: hahha
Mira Amair: igatkan makan berdiri..
Mira Amair: kencing berlari..
Mira Amair: hohohoho..
Mira Amair: weh..
Mira Amair: awat ang da di sini??
Intan Eeqa: ha
Intan Eeqa: da kt na
Intan Eeqa: ?
Mira Amair: da kat opis..
Mira Amair: jalan2 cari jantan..
Intan Eeqa: x dak aih..
Intan Eeqa: ni da kat umah la..
Intan Eeqa: ensem balak..
Mira Amair: aku cakap kat dri aku la..
Mira Amair: ang ni bta pa..
Mira Amair: balak ang kata ensem..
Mira Amair: kayu ja pun..
Intan Eeqa: oowhh..
Intan Eeqa: ok la bkn btu..
Intan Eeqa: hahaha
Mira Amair: saya berkawan ngn org..
Mira Amair: bukan kayu balak or batu konkrit..
Mira Amair: hiiii!
Intan Eeqa: patik brkwn ngn ank rja..
Mira Amair: tak tanya pun..
Mira Amair: hahhaha
Intan Eeqa: adik ngn kak sma ja nohh
Intan Eeqa: loyar bruk
Intan Eeqa: hahaha
Mira Amair: loyar buruk takdak..
Mira Amair: layar buruk pun takdak..
Mira Amair: org pakai layar yg baru k..
Mira Amair: heeeeeeee!
Intan Eeqa: x mw..
Intan Eeqa: nak lma gk..
Intan Eeqa: bwu old skool..
Mira Amair: ang ni mmg da bad taste btoi la..
Mira Amair: kalo kasut tak heran la pkai lama pun takpa old skool..
Intan Eeqa: hehehe
Mira Amair: ni layar watpa pakai yg buruk..
Intan Eeqa: maw tw la..
Mira Amair: mau terbabas dilautan biru..
Intan Eeqa: hehehe
Intan Eeqa: bkn biru..
Intan Eeqa: tpi pink..
Intan Eeqa: hahaha
Mira Amair: planet mana plak ang jelajah ni..
Mira Amair: da laut kaler pink plak..
Mira Amair: ang buta warna kot..
Mira Amair: hahahha
Intan Eeqa: planet alia..
Intan Eeqa: minah gila pink..
Intan Eeqa: hahaha
Mira Amair: dia mmg mereng..
Mira Amair: ang pn nak ikut mereng jgak ka?
Mira Amair: hihihi..
Intan Eeqa: dak aih..
Intan Eeqa: sja mrapu..
Mira Amair: tak boring ka?
Intan Eeqa: ni alia da sblah..
Mira Amair: ang dok layari web pa ni?
Intan Eeqa: on9 ja..
Mira Amair: mangkuk..
Mira Amair: layari la pape web..
Intan Eeqa: pinngan..
Mira Amair: bru la otak berjalan lanjcar...
Mira Amair: silap eja plak..
Mira Amair: nsib baik tak tertulis lancap..
Mira Amair: hahhahaha
Intan Eeqa: tatabahasa wrong la..
Mira Amair: lancar la...
Intan Eeqa: lancap???
Intan Eeqa: blue3.!!!!!!!!!!!!!
Intan Eeqa: hahhahahha
Mira Amair: blue biru ar..
Intan Eeqa: blue clues..
Intan Eeqa: bwu best..
Mira Amair: pahal plak lancap sama mksud ngn blue..
Intan Eeqa: fahaman bdak2
Intan Eeqa: owg tua xtaw pa aih..
Intan Eeqa: hehehe
Mira Amair: tua2 berisi..
Mira Amair: hahahha
Intan Eeqa: ptut la..
Intan Eeqa: hehehehe
Intan Eeqa: alia tnya ni
Intan Eeqa: bla nak blik
Mira Amair: apadia?
Mira Amair: 5.30 ar..
Mira Amair: bos ada ni..
Mira Amair: kna wat baik..
Mira Amair: hhahahha
Intan Eeqa: ni alia tngah gayut ngn fahmi..\xtaw kt dy
Mira Amair: sapa tu?
Mira Amair: jantan mana plak..
Intan Eeqa: kwn bek dya la..,.
Mira Amair: oooo..
Intan Eeqa: fahmi kot..
Mira Amair: tah..
Mira Amair: x kenai..
Intan Eeqa: k..
Intan Eeqa: nk out ni
Mira Amair: ok..
Intan Eeqa: abg blik plak..
Mira Amair: bleh blah la..
Mira Amair: pnakut..
Mira Amair: terajang ar dia..
Mira Amair: hahahha
Intan Eeqa: hehehe
Intan Eeqa: abg duk bca ni
Intan Eeqa: hahha
Mira Amair: yaka?
Intan Eeqa: x tw la..
Mira Amair: kirim salam maut kat dia..
Intan Eeqa: hehehe
Intan Eeqa: k. bye
Mira Amair: bye..


Intan Eeqa has signed out. (11/23/2009 5:07 PM)

Kontrak Kerja Ceq bersambung ka?? Musykil betoi la...huuuu!

Hari ni Incik Arkitek ada datang mesyuarat kat site...
abis ja Meeting..beliau telah datang kepada hamba..
lalu dia berkata sesuatu kepada saya...

Incik Arkitek:Mira,kontrak you sampai bila tah?

Aku:Incik cakap sampai arini jaaaa...

Incik Arkitek:Ohhh tidak..ujung bulan bleh tak?sebab bulan 12 mesti U msuk kompeni baru..

Aku:Tapi bulan 12 saya tak keja..sebab bulan 1 saya sambung blajar..

Incik Arkitek:kalau macam tu,bulan 12 u boleh datang la sini lagi..

Aku:........(huhuhuhuhu)


Huuu..awat jadi lagu niiiiiii!!!!

Rabu, November 18, 2009

Adakah aku Di ganggu makhluk halus? Ini cerita sebenar

Semalam...aku tak tido lagi..sibuk baca novel penyiasatan sorang2 kat dalam bilik aku..tiba-tiba aku rasa nak terkencing la plak..aku buka pintu bilik nak pi bilik aiq..tengok2..mak aiii..gelap gelita..semua dah tido ka? takpala..aku jalan pelan2 pi bilik air..selesai buang hajat aku..pi masuk dalam bilik,baring atas katil dan sambung balik pembacaan aku yang tergendala tadi..rasa ngantuk la plak..aku pun selimut diri aku..nak tido..tiba-tiba...bulu roma aku yang panjang ni tercacak la plak..apahal nih?tetiba ja..tapi aku wat tak reti la...sambung baring balik..tengah dok menghampiri alam mimpi..tiba-tiba(brapa banyak tiba2 daaaa....) aku dengar bunyi ketukan kat almari..aku pun bangun balik..pi ushar almari aku..takdak pa pun..pi tido balik..baru nak terlelap..bunyi balik..kuat plak tu..aku syak mybe cicak tengah mengawan kot..sebab ganas sangat,sebab tu la sampai berlangar-langgar dinding almari aku sehingga menhasilkan bunyi tok! tok!..tak bleh jadi ni..baru ja aku wat pembersihan almari secara besar-besaran..tak kan da cicak lagi..huuuu! Aku bangun,pi jenguk2 dalam pintu almari..takdak pa pun..
Aku pi baring atas katil balik..kali ni bunyi tok! tok! tu bukan kat almari dah..tapi kat tingkat bilik aku pulak..bunyi ketukan kuat dari luar bilik wat aku syak mybe Alia nak usik aku..tapi bila pikir balik..takkan tengah malam buta ni Alia sanggup kuar umah semata-mata nak usik aku..so,dalam keadaan bilik aku yang tengah bising sebab bunyi ketukan yang kuat dan rasa cam ramai ja dok ketuk tingkap tu,siap bunyi2 cuba nak buka tingkap aku lagi..aku kuar bilik pi bilik Alia,aku try buka pintu dia,tak berkunci,so aku pun masuk la..tengok dia dok baring terlentang atas katil dia dibuai mimpi..aik..aneh ni..bilik dia sunyi ja pun..aku pi balik bilik aku..bunyi ketukan makin kuat..aku syak..mesti da sumthing ni..so aku pun apa lagi,antar mesej kat Encik Bachok bagitau dia aku tengah takut tahap ayam..Pastu aku baca surah Al Fatihah kuat2 dan baca 3 Kul sambil pegang buku yassin..lama gak la aku dok ulang-ulang baca..lama-kelamaan bunyi ketukan hilang camtu ja...bulu roma aku pun tak tercacak dah..aku pun tido la ngan lampu bilik terpasang sampai pagi...

Aku di ambang misteri!!!


Gila betul..gangguan paling dasyat yang penah aku alami..
Huuuuu!

Khamis, November 12, 2009

Perempuan kalut bernama mira

Sekarang ni kawan2 mula sebok antar msg..
bg semangat la...kan bulan 1 ni aku masuk blajar balik..
ingat senang ka,walaupun bru nak sambung diploma tapi gila gaban punya berdebar..
gila hang..dua tahun aku tinggal belajar..amik masa gak la aku nak korek otak aku tu..
yang mana aku blajar kat poli kulim dulu kna cari2 balik la sebab ada kesinabungan dia plak bila amik diploma ni.....mau kna selonngkar gak ar otak aku ni..
Kira semangat dari kawan2 ni macam tonik untuk aku ar..nak menghilangkan debaran didada..
bukan debaran sehati berdansa plak..
ni aku tengah ym ngan phai..mentang2 la bos dia takdak..p meeting kt KL..
suka ati yang penting dia happy ja pi bawa suma asaiman mai opis..
mentang2 la kerjaya hang sama ngan aku..banyak relax..amik kesempatan nampak!!
heeee!
Phai ada pesan kat aku gak..masa hari pendaftaran nanti jgn dok wat kalut2,gabra2...
Ya Cik Phai...aku tau la..aku tak kalut2 dah..dulu masa sijil dulu besa la..1st masuk pusat pengajian tinggi..(tinggi sangat ka??),tu yang gabra tahap cipan tu..
Aku ingat la..masa dok bratur wat pendaftaran..punya la gabra+sorang diri tak kenai sapa lagi=mmg la kalut..abis berterabur kertas2 dan fail2 yang aku bawa..Nasib baik la sorang pompuan rambut panjang muka macam farah fauzana yang dok beratur depan kat blakang aku tolong kutip2 kertas kat lantai..yang lain..hampeh btul..tgk ja..berlagak btul..
bila aku tanya nama..aku dengar dia jawap macam pai..pai..nyaris aku nak sebut tupai..rupanya nama dia Suphai..ni belum aku crita lagi kawan2 yang lain macam rumate aku yg gila2 nama Sue tu..jiran bilik aku yang 24 jam lepak kat bilik aku..blum tambah lagi si siput puteri tu yang saka duk dalam gelap tu..
xpa2..nnt aku cerita pula pasal depa.macam mna aku kenai depa..Cara aku kenai depa semua penuh dengan kekalutan+gabra+gelabah=kawan baik.
tambah2 si Sue tu..ksian gla kat dia masa 1st kenai aku..aku ngan abah aku pekena dia..huuu!



(Ni gambaq lama 3 tahun dulu kala)
Dari kiri:Phai, Si Put(Putri), Sue, Kak Niza
Duduk:Aku la beb!


tak tau nak buh tajuk pa

Jari telunjuk kat tangan kanan aku luka teruk..
tak baik-baik la...
pmakanan aku jugak terbatas..
Arrrgggghhhh!
benci btul keadaan ini..
huuuu!

Selasa, November 10, 2009

Ketawa tanpa henti

Lawak gila Video ni...
Sampaikan aku sendri pun ketawa tanpa henti,siap terkentut lagi..
hahahaha..

video

Yang paling klakar yang last skali gila betul la..

Isnin, November 09, 2009

Berjaya Sambung Belajar

Ye..ye..!! Aku berjaya smbung pelajaran aku..yippi2!!!
tapi sayangnya incik Bachok plak tak berjaya..tapi xpa...dia dah wat rayuan...
wah..lepas ni aku akan berlepas ke Ipoh plak la...
Dan untuk Encik Peguam,saya terpaksa menolak tawaran kerja awak tu..huuuuu!
Wah...best2!!

Jumaat, November 06, 2009

Aku perempuan la wei..dengarkanlah jeritan batinku wei!!!

Sekarang ni dah la tengah hujan,lebat plak tu..nak terkencing dah ni..dah tu,tandas pulak takdak..kena pi stesen minyak mobil depan sana noh kalau nak terkencing ka,terberak ka.Kat sini ada la tandas sementara..tapi aku rasa orang laki sesuai la guna tandas tu..depa kan kencing berdiri.aku ni walaupun perangai macam laki..tapi cara kencing ofcoz la bertinggung lagi..kalau aku kencing kat situ,maknanya memang akan nampak pungkoq aku la beb..memang tak patut betul la Encik Abu ni..tau la aku sorang ja pompuan kat sini..tapi pada-pada la sama..aku pun da perasaan nak kencing jugak..ingat hangpa ja ka nak terkencing..tengok Shahir pun da berlari-lari anak pi tandas sementara tu..aku ni..mengadap la Incik Arkitek ni berbincang pasal keja..Nak bergerak sikit pun tak sanggup ni..takut terkucil....heeeee!

Selamat tinggal Incik Arkitek,Incik peguam sedang menanti..heeee!

1 December ni aku stat keje ngn Incik Peguam.
Huuuuu!
Rasa macam tak percaya pulak..tapi nak buat macam mana kan..mana keja yang ada aku main rembat je..
Huhuhuhu!

Kadang-kadang bila aku pikir balik..banyak keje jgak aku penah keja.Lain-lain bidang pulak tu..
Imbas-Imbas sat....

Hujung taun 2004.(Pengasuh yang Comel)

Tengah taun 2007(Jurujual,minah kilang)

Ujung taun 2007(Kerani tapak)

Tapi kalau la aku dapat sambung blajar jugak..aku terpaksa lepaskan jawatan kerani peguam tu ar...Cita-cita kena utamakan dulu beb

Khamis, November 05, 2009

Rage Your Dream..(Ceh...tajuk omputih plak..heeee!)

Azhan memang suka sangat layan lagu ni..ni la pengaruh kartun Initial D ke atas kepala otak budak2 kecik macam adik aku ni..
Layan jap lagu Rage Your Dream nyanyian kumpulan Move-Initial D Ost.

video

Selasa, November 03, 2009

Incik Arkitek dan Aku yang separa cun(untuk harini)

Pagi tadi Incik Arkitek da call aku..

Incik Arkitek:Amira,u da wat suma defect list ikut form KPM tak?
Aku yang Cun:Dah..suma dah..cuma jadual semakan kecatatan bangunan je blum isi..
Incik Arkitek:U isi cepat2 cikit,hari jumaat saya turun Penang..
Aku yang cun:Baiklah...

Pastu Incik Arkitek pun matikan talian..
baru bropa minit ja...dia fon balik..


Incik Arkitek:Amira,projek kita da nak siap ujung bulan ni dah..
Aku yang Cun:ye..ye..saya tau..(Aku yang jaga site ni,mesti la tau..huuuu!!)
Incik Arkitek:Saya just nak gtau U ujung bulan ni pun last kontrak u jugak dengan saya..
Aku yang dah tak cun dah:Ye..Ye..saya tau...(what the @#$%^&*!!!)


Bagilaakudapatsambungbelajarbagimengisimasalapangakusebagaipengaggur...
Aminnnn!!!!

Isnin, November 02, 2009

Cerita Cinta Pilihan aku

Walaupun sejak kecil aku dibesarkan dengan menonton cerita2 perang,hantu,kejam,ganas,penyiasatan,tapi adakalanya aku da jugak menonton filem-filem cinta.Tapi bukan semua cerita cinta aku layan.Yang tertentu ja..tak kira la filem dari negara mana pun,bahasa apa pun,kalau dah berjaya menangkap halwa anak mata aku dengan berkesan dan jayanya,aku mesti layan meskipun(ayat pun mau tau ar..) kena ejek ngan mirul kalau aku layan cerita cinta nih..heeee!


Melayu

Bukan semua cerita cinta dari malaysia aku layan..segelincir ja pun..

1.Minat gila dengan watak Nur dan Adam.


Hollywood

Cerita Hollywood pun sama gak..tak semua cerita keluaran depa aku layan.Yang betul2 sentuh hati aku baru la aku layan...


1.Kisah pasal Julia Robert yang sepatutnya jadi pengapit pengantin perempuan atas permintaan pengantin lelaki yang merupakan kawan baik dia.Tapi Julia Robert pulak sengaja nak menghuru-hara majlis perkahwinan pasangan terbabit bila dia menyedari yang dia suka kat kawan baik dia..heee!

2.Kisah pasal kapal yang paling besar kat dunia yang tenggelam pada tahun 1912 sebab terlanggar ais batu yang besaq ni,sapa2 pun tau..



3.
Kisah pasal Patrick Swayze yang dah mati,tapi berusaha jugak nak berhubung ngan girlfriend dia si Demi Moore ni dengan bantuan Whoopi Goldberg,perempuan kulit hitam yang lucu.


Bollywood

Dulu masa kecik2 dulu memang aku minat tengok cerita hindustan dengan Arwah tokwan,tambah2 kalo Shah Rukh Khan yang berlakon..tapi la ni aku tak layan dah cerita hindustan.memori layan cerita hindustan dengan arwah tokwan aku akan ingat sampai bila-bila.

1.Kajol ngan Shah Rukh kawan baik,dalam diam Kajol cinta sama Shah Rukh.Satu hari,Rani baru pindah masuk kolej depa.Shah Rukh ngan Rani bercinta,Kajol kecewa,bawa diri pi mana tah.Bila Rani mati,dia sempat pesan kat ank pompuan dia suh cari kajol balik dan kasi kawin sama bapak dia,Anak dia jumpa,tapi malangnya kajol dah jadi tunangan salman khan(apa ayat aku ni?mcm org India speaking malay plak..heee!)

2.Pengetua Amitabh memang garang nak mampus dan tak bagi student dia bercinta,kalau dia dapat tau depa bercinta,terus kena buang kolej(gila kot org tua ni..).Satu hari dia amik seorang guru muzik secara kontrak iaitu Shah Rukh(dia lagi) mengajar kat kolej dia.Tapi dia taktau guru muzik tu ialah Ex student dia yang pernah dia buang dulu gara-gara bercinta ngan anak perempuan dia si Aishwarya sampai anak dia bunuh diri sebab kecewa ngan tindakan bapak dia(bodoh betul pompuan ni)

3.Aiswarya Rai anak kepada guru vokal yang duduk kat kampung.Ashkay Khanna anak orang berada yang tinggal kat bandar.Satu hari,semasa datang bercuti kat kampung ngan family dia, Ashkay telah bertemu ngan Aishwarya yang tengah wat yoga kat atas bukit lalu jatuh cinta dan terlanjur.Sebelum balik bandar Ashkay janji nak kahwin ngan Aishwarya..jadi pompuan ni pun tunggu mamat ni mai pinang dia tapi takk muncul jugak..jadi dia pun p bandar nak tuntut janji,malangnya berlaku salah faham dan Ashkay tak kota janji..dia bertemu dengan Anil kApoor dan mamat tu plak bagi dia jadi penyanyi yang popular pulak dah kat India.


Taiwan

Cerita dari Taiwan ni memang dari dulu-dulu lagi aku dah layan sebelum kedatangan cerita-cerita korea kat malaysia ni..Dah tu,aku habiskan banyak jugak la duit semata-mata nak beli Dvd cerita keluaran depa ni..

1.Kisah pasal Barbie Xu yang hari-hari kena buli ngan geng F4.Tapi rupa-rupanya ketua F4 ni minat kat si Barbie ni..tapi percintaan depa terhalang oleh keluarga lelaki tu yang kaya raya(macam citer hindustan plak)

2.Marmalade Boy ni mengisahkan Mak si Ken ni telah berkahwin dengan bapak budak pompuan kenit ni..Jadi mereka berdua terpaksa tinggal serumah walaupun perempuan kenit ni memang tak suka langsung dengan perangai Ken yang kaki perempuan tu.Tanpa disedari depa jatuh cinta,tapi masing2 memendam rasa kerana mak bapak depa.

3.Kisah cinta yang menyayat hati diantara seorang perempuan bisu dengan seorang lelaki kaya yang kesunyian pastu kena paksa bertunang dengan perempuan yang dia tak suka plak..huuu!



Korea

Kerana cerita-cerita cinta dari korea la aku dah abis beratus-ratus ringgit semata-mata nak beli dvd filem,drama bersiri dan jugak Soundtrack filem-filem dan jugak soundtrack drama bersiri depa.Kena marah ngan abah pun takpa,janji puas ati..dan kadang2 aku pow jugak duit abah sebab nak beli citer korea ni..heee! Setakat ni memang banyak gila koleksi cerita2 keluaran korea yang aku kumpul.Tapi ni diantara cerita korea yang leh wat aku menangis sebab sedih sangat dan sebab lawak sangat...heeee!


1.Drama Stairway to Heaven ni terlalu best untuk diceritakan sampai abah aku pun menangis tengok cerita ni padahal abah aku selamani memang tak layan cerita cinta,tambah2 cerita korea.


2.Aku beli Dvd drama ni setahun sebelum cerita ni ditayangkan kat Tv.Masa tu cerita ni memang hot la kat tv Korea sana.mengisahkan Yoon Eun Hye(Nama plakun tu la) yang terpaksa kahwin dengan putera mahkota Korea atas sebab wasiat mendiang maharaja korea terdahulu.Jadi dia terpaksa belajar mengenai adat resam cara-cara tinggal di istana dan terpaksa menghadapi perangai suaminya yang amat membencikan itu.

3.Walaupun perangai awek dia gila-gila dan suka buli dia,Cha tae hyun tetap sayang awek dia dan sedia melayan kerenah perempuan tu yang penah kecewa sebab tunang dia mati.


4.100 days with mr Arrogant ni mengisahkan seorang budak perempuan secara tidak sengaja menyebabkan kecederaan pada muka(padahal bukan teruk pun) seorang pemuda kaya yang sombong.Sebagai balasan,dia terpaksa menjadi orang suruhan pemuda itu selama seratus hari.

5.Jenny dan Juno mengisahkan pasangan kapel yang baru berusia 15 tahun dan telah terlanjur dan menyebabkan si Jenny mengandung.Mereka berdua berusaha untuk menyesuaikan diri untuk menjadi ibu bapa yang muda walaupun ibubapa masing2 tidak mempercayai usaha mereka itu dan bertindak mahu menyerahkan bayi yang dikandung Jenny kepada orang lain sebaik saja Jenny bersalin.Juno saja mampu menghalang tindakan ibubapa mereka itu.







Aku nakal,kadang2 tidak.Aku aktif,kadang2 tidak,Aku tak glamer,kadang2 glamer la sikit..

Masa aku sekolah dan belajar dulu..aku ni boleh di kategorikan sebagai budak yang kurang glamer atau kurang aktif di dalam kelas walaupun aku sangat nakal bila berada diluar kawasan tempat belajar sampai mak ngan abah aku pun tak larat melayan kerenah aku yang mengalahkan budak laki2..

Masa aku sekolah rendah dulu,aku dikategorikan budak yang agak lembap sikit dari segi pelajaran.Maksud aku lembap tu bukan dari segi otak lembap..tapi agak payah nak menerima apa yang cikgu ajar dengan cepat.Sangat lambat umpama kura-kura yang meronda2 di tepi sawah sambil menikmati permandangan matahari terbenam.Selalunya bila ckgu wat aktiviti memanggil murid2 jawab soalan yang cikgu tanya,mesti aku yang paling gabra..pernah satu ketika aku nyorok bawah meja sebab takut cikgu panggil nama aku.sampai cikgu pulak terpaksa tarik aku keluar dari bawah meja tu...heeeee!

Bila masuk sekolah menengah,aku dikira boleh tahan jugak ar dari segi pelajaran,mula aktif kat sekolah,seimbang jugak di luar kawasan sekolah tu,tapi kenakalan aku mula memuncak bila aku dah masuk ke form 4 dan form 5.Masa tu aku tinggal di asrama sekolah teknik.Antara kenakalan aku yang paling dasyat la pada diri aku ialah aku penah fly dari asrama balik umah secara beramai2 dengan kawan2 baik aku.Last2 pukul 3pagi,penyelia asrama aku dengan pakcik van datang menjemput kat depan umah..hahahahaha..esoknya aku kena cubit dekat perut oleh warden asrama aku,Cikgu Farihah.Gila senak perut aku..huhuhuhuhu..banyak lagi benda nakal aku buat,tapi tidak membabitkan benda2 yang boleh mencemarkan nama aku sebagai seorang gadis macam ikut jantan naik moto ka..keluar lewat malam melepak ka..jadi minah rempit ka,bohsia ka...itu bukan aku,nakal aku cuma berkaitan dengan sekolah saja..melawan cikgu pun tak pernah.Aku jugak agak dikenali la dikalangan junior2 aku dan aku ada ramai kawan dari kelas2 lain jugak..kiranya aku tak suka berkawan dengan yang tertentu saja..aku suka berkawan dengan semua orang tak kira latar belakang atau jahat mana sekali pun org tu..Cikgu2 pun ramai jugak yang nampak aku bila didalam kelas sebab aku mula banyak cakap dan banyak bertanya jugak bila aku tak paham dalam sesuatu perkara.

Bila masuk politeknik,aku jadi kurang aktif semula bila di dalam kelas.Kadang2 ja cakap banyak..tapi diluar kelas aku still lagi orang yang sama..cuma nakal aku berubah mengikut usia..aku suka berlumba kereta malam hari bila aku dalam perjalanan balik ke umah sewa aku dari umah sewa Suphai..bila kat traffic light tiba2 ada lagi kancil turbo tiba2 ja tunjuk isyarat nak berlumba.Atau aku suka mencelah2 kereta aku bila keadaan sesak kat jalanraya sampai kereta lain hon kat aku tanda geram..tapi aku suka sebab saja nak bagi depa geram..heeee!
Dari segi percintaan pulak memang aku tak pernah,walaupun aku da gak admire kat setengah budak laki2 yang memang perangai depa kontra gila ngan perangai aku.Mybe aku tak berkasih masa zaman belajar sebab aku ni bukan kategori pompuan suka melawa atau pandai berdandan diri..nak pakai tudung pun tak reti,senget benget,nampak rambut,baju pun iron ala balai cincai2 ja kedut pun da lagi..kalau tak pakai tudung plak,rambut pun bukan sikat elok2 dan pakai pakaian pun ikut suka hati aku ja.Dan lagi satu aku penah janji ngan mak aku selagi aku tak abis belajar,aku takkan bercinta..janji kena tepati beb,kang tak pasal2 kena sambar kilat..hohohoho..!

Khamis, Oktober 29, 2009

Gaji

Harini aku rasa macam nak pengsan bila aku tgk gaji aku melebihi dari sepatutnya...
heeeeee!

Saya sayang pada sektor pembinaan..tapi say suka juga pada sektor lain..perundangan mybe?? heeee!

Harini aku da interview lagi..pkul 5.30ptg..
mybe selepas ni aku terlibat dalam sektor perundangan pulak..
kalau btul la jd begini..
maka aku akan ucapkan selamat tinggal pada sektor pembinaan..
wahhhh!
apa aku merepek ni..???!
tapi btul apa..aku nak pi interview kat pejabat peguam petang ni..
apa jadah semua ni?
tiba2 tukar angin..???!
Aku pun tak paham..
huuuuu!

Selasa, Oktober 27, 2009

Samantha Sakit

Baru seminggu dok ngan aku..Samantha stat sakit..
aku pn taktau pasaipa..pelik btul..
nak kata aku tak bagi makan..cukup pa..sehari 6 ekor ikan rebus dibuang tulang..kira banyak la tu untuk sekor anak kucing yg makin membesar..
nak kata aku ni dok dera dia,tak pun..syg nk mampus macam anak sendiri..tidur skali..dia g buang air pun aku teman..
Tapi dia still tidur je..tak bergerak sangat..kalo tak menikus nak mampus sampai aku tak terlayan..
setelah mendapat nasihat dari pakar-pakar kucing yang tak berapa expert seperti tok aku,abah dan mak..aku pun try la bawa Samantha mai opis smula..tempat aku bertemu kali pertama ngan dia..dan hasilnya..
Samantha ceria...
main2 ngan pakgad lagi..
cissss!!!!!

Selasa, Oktober 20, 2009

Samantha

Mulai semalam aku start bela seekor anak kucing..tapi agak hampeh sikit sebab tu kucing betina..kalau jantan mmg lagi best la..heeeee!
Nama kucing aku Sam..
Pak Guard kt site opis aku bagi cadangan supaya nama penuh Sam berbunyi Samsiah..
Tapi oleh sebab aku melayu,arab siam yang tak sdar diri perasan diri omputih,maka nama penuh Sam ialah Samantha...heeee!
Semalam secara rasminya Sam telah membuang air besar atas baju Azhan..hahahahahaha..
Menurut rancangan animal planet,kalau seekor haiwan tu membuang air kat sesuatu kawasan,maka itu adalah kawasan dia..mybe Sam pun bertindak macam tu jugak kot..tp Sam lebih advance sebab menurut kata2 pakcik suara latar animal planet..haiwan hanya membuang air kecil..tapi Sam membuang air besar..mmg istimewa betul la ank kucing ni..heeee!
Encik Bachok da pesan kat aku supaya jaga Sam dengan elok..jangan sampai mati anak kucing tu sudah..
Apa?ingat kalau gewe mu ni ganah,tak bleh jago anok kucing seko ke?(betul ke ckp kelate aku ni?)
Apa-apa pun kepada Sam, selamat datang menjadi ahli keluarga Wan..


Aku rasa pasni aku akan paksa abah buat IC untuk Sam dengan nama Wan Samantha Binti Wan A.................
bleh ke?
Heeeeee!

Jumaat, Oktober 16, 2009

Aku Di Interview Bapa Amelia AF3..Heee!

Semalam aku pi Interview jawatan yang sama aku pegang kt company Encik Arkitek ni..
Jarak umah aku ke site opis tu just 5 minit ja berbanding site Encik Arkitek yg mengambil masa selama 10 minit..
Site Opis betul2 berhadapan dengan ILP Kepala Batas,Penang..
Dan aku rasa Engineer yang interview aku semalam tu muka dan rambut dia sama macam muka bapak Amelia AF3 tuuu...
HEEEEEEEEE..!!!!


Bapak Amelia AF3 berdiri dua dari kanan berbaju merah.


Amelia:Lu pehal nak samakan engineer tu ngn bapak gua??!!
Kak tak Dikenali:Sabaq!! depa amik gmbaq kita..senyum!!!

Khamis, September 24, 2009

Raya Sakan

Gila babes seminggu cuti hari raya ni aku bz beraya..start dari raya 1st smpai hari ni keje aku meronda beraya kat umah kawan2 ja..mmg xdak ms nak menulis..ni ada masa sikit ciput ni je aku amik peluang..Esok meronda lagi..isnin ni start keja dah..alahai..jd malas pulak..hUUUU!

Jumaat, September 18, 2009

Aku,azhan serta motor 125 dan bunga api..

Bersempena kepulangan Mirul bercuti hari raya ini..dengan rasminya Mirul menjadi jurugambar tak bertauliah kepada aku dan Azhan.Heeeee!








Pesan aku..berhati-hati balik kampung kalau naik motor..dan berhati-hati jugak masa main mercun..huuuuu!


Eiiii!

Walaupun sekarang ni aku cuti dan dok senang lenang kat umah cuma kadang2 ja dok kemas sana sini,aku malas plak nak main2 tenet ni..xtau la pasaipa..tgk la mlm ni mcm mana plak..huuuu!

Rabu, September 16, 2009

Cuti Raya

Esok start cuti..yabeda bedu..tapi tak best plak..xleh raya kt umah sendri..huhuhu..!

Isnin, September 14, 2009

Arrrrgghhh!

Aku hangin btul la 1 badan..rasa macam nak penyepak je budak2 indon kat bawah ni yang tengah sedap melantak nasi..huuuu! Aku tengah hangat,tengok depa wat macam tu lagi bertambah hangat..

Aku pergi TM td..nak bayar bil streamyx aku..malangnya,aku terlupa bawa purse..!!!! tension betul..aku tertinggal kat opis la plak..dah la kat TM td xdak parking..pusing2 sampai 2 3 round,haram 1 parking pun takdak..huuuu! bila dapat parking,kena da kupon plak dah..haissshh! bengang betul..tengok2 purse plak xdak dalam handbag..dah la bil broadband pun da sampai..wahhhh! kenapa hidup aku dikelilingi bil2 tenet ni??? salah satu mesti aku hapuskan..huhuhu..

Streamyx:rm90.00
Broadband celcom:rm68.00

yang mana satu ni...???
yang penting..aku tengah hangin nih! heeeee!

Khamis, September 10, 2009

Aku dan Mercun

Sejak akhir2 ni aku slalu baca paper yg berita dia berkisar pasal mercun..tangan putus la.buta mata la..muka terbakar la..sebabnya..ubah suai mercun tu..aku heran betul la..dah pncipta dia cipta cara bermain macam tu..yg depa pi main cara lain pasaipa..?pastu mula salahkan mercun..pihak polis pun dok wat serbuan la..tangkap penjual mercun,rampas mercun dan cakap main mercun bahaya..padahal depa sapu separuh kat depa..aku tau la..2 orang bapak sedara aku polis..heeee..!!

Tapi aku ngn mercun memang tak dapat dipisahkan..sejak kecik hubungan aku ngan mercun bila time Puasa memang rapat gila..kalau takdak mercun..mau mengamuk aku sampai abah terpaksa cari gak mercun merata tempat..sampai besar camni pun hubungan aku dengan mercun akrab gila..banyak jugak la kenangan aku ngn depa..antaranya..


  • Aku penah bakar mercun roket dalam botol kicap kaca..pas cucuh api kat sumbu dia..tgk2 dia tak terbang naik pun..aku pun pegang la kat tangan aku..tgk2 dia terbang..pedih siot tangan aku..huhuhu..
  • Akibat main bunga api yang api dia boleh bertukar kaler tu dan banyak asap tu....last2 aku kena serang asma..huhuhu
  • Aku ngan paksu naik basikal pastu bakar mercun baling kat umah orang yang kami tak suka..mengamuk tuan rumah..hahahaha..
  • Aku cucuk bunga api yg batang dia besi dan api dia macam bintang tu kat batang pokok pisang abah tanam..last2 pokok pisang tu terbakar..kna marah ngan abah gila2 la..
  • Aku kena marah ngan sorang India yang satu kg ngn aku sebab paksu letup busut tempat dia semayang ngan mercun bola..sial betul kna marah ngan India..huhuhu
  • Teruja sebab dapat main bunga api..aku berlari2 sambil pusing2 tangan aku sambil pegang bunga api..last2 jatuh tergolek depan rumah..umor dah 19 tahun masa tu..huuuu!
  • Aku digelar pengebom berani mati oleh kawan2 aku sebab galas beg yg penuh dengan mercun masa kat politeknik dulu..masa tu semester 1..hahahaha..
  • Aku kena marah gila2 ngan mak sebabnya mak ingat aku yang bakar mercun tebuan sampai dia terbang masuk dalam umah dan meletup betul2 tepi oven mak tgah masak kuih raya..padahal tu keja paksu..huuuu..
  • Aku penah abiskan duit abah aku sampai rm300 ja untuk beli mercun..masa puasa 2 tahun lepas..
  • Abah taktau aku penah guna duit pinjaman aku sampai sratus lbih smata2 nak beli mercun ja..hehehe..
  • campak2 mercun bola kat rumah jiran..pastu anak dia balas balik..sampai sekarang aku wat cmtu lagi..hahahaha..
  • Aku ngan Mirul campak mercun bola yang besar dalam air bendang..dia meletup kuat gila sampai air bendang mercik kt muka kami..heeeee!
  • Azhan cukup takut dengan dengan bunga api batang besi tu..jadi aku slalu kejar dia sambil bawa bunga api tu kat tangan..menangis budak tu..hahahahaha..
  • suka main mercun 30 das..rasa macam sambut merdeka ja..heeee..paling best bila jiran2 suma kuar rumah tengok mercun tu meletup kat langit malam..memang cantik gila..
Aku ada masalah malas la ni..kalau tak byk lagi aku nak tulis..hehehe!

Rabu, September 09, 2009

Malas Betul

Sejak akhir2 ni aku jd malas nak menulis blog..datang opis malas nak menulis..balik umah pun malas jgk....kira nak tido ja..Heeeeeee!

Selasa, September 08, 2009

Khamis, September 03, 2009

Korea Punya pasal

Aku tengah layan crita korea sekarang..Boys Over Flower..meteor garden versi Korea..lain sket jalan cerita dia..rasa nak pi beli DVD dia la..yang Meteor Garden dah da..heeee..
best2....
Nnt la menulis..hohohoho..

Selasa, September 01, 2009

Sebentar Lagi Aku Jadi Hulk Versi Pompuan

Harini aku dengan langkah longlai masuk opis..Batuk kuat semalam..mcm nak semput je rasanya..
Hari ni dengan gaya malas aku bka pc dan buka tenet..dengan harapan gaji aku da masuk..Aku tau,harini mesti masuk punya..aku dah sengkek gila ni..Ini bahananya kalau boros sangat tahap dewa..Aku buka laman web maybank..aku login akaun summary aku..

Jeng..Jeng..Jeng...


Current balance:RM **** Available balance:RM 49.49


Wahhhhh! cilakak betul...dah msuk dah..tapi tak bleh amik lagi...
Lembap betul la kalau pakai cek wat masuk gaji ni...
Grrrrrrr!

Ahad, Ogos 30, 2009

Niat Mulia Aku Terbantut

Hari adalah hari yang gembira,happy2 dan hari untuk shopping2..
Dengan semangat waja takmau mengalah aku pun buka laptop,cucuk broadband dan mula buka laman web maybank..Aku syak Encik Raja dari bahagian kewangan dah masukkan duit gaji dalam akaun aku..Dah lama aku tak ushar akaun aku..dah seminggu..Al maklum la sebelum ni aku dah kuarkan banyak duit..sampai bleh shopping 2 helai suar,baju lagi..juadah berbuka puasa lagi..kira belen dia banyak lagi dalam purse aku.Tapi semangat shopping yang tengah naik tahap maksima,aku cadang nak kuarkan duit lagi.Laman web maybank aku masuk..aku login..aku klik kat akaun summary..aku yakin,memang dah masuk..kalau masuk,harini aku shopping,esok cuti merdeka boleh shopping lagi..alangkah bahagianya aku di muka bumi ni dengan bantuan semangat shopping tanpa semangat merdeka ni.Heeeeee.....!

Lambat plak nak loading ni.Kaki dah terketar2 ni..nak start enjin keta,trus blah pi bank kalau betul gaji da masuk..


Jeng jeng jeng...

Baki Akaun Anda : RM 49.49

Cisss!!!

Cilakak betul..rasa macam nak baling ja laptop ni ke dinding rumah..lantap pi harga dia 4 ribu pun..aku tak puas hati!!!!

Hancur sudah hati aku yang mulia ni nak bershopping..

CITTT!

Sabtu, Ogos 29, 2009

Tengah lepak santai

Malam2 camni taktau nak tulis pa.
aku tengah pk masa depan ni.
Bila nak berjaya semua impian aku ni
huhuhuhu..

Khamis, Ogos 27, 2009

Impian Di Bulan Puasa Yang Tak Kesampaian

Aku tgk jam dh pukul 2 lbih..baik aku blah balik je dari opis..bkn ada keja pun..elok aku keluar je dari pintu opis aku tengok hujan lebat yang amat..angin kuat.Tapi apa aku peduli,aku nak balik jugak..lagipun aku naik keta,bukan motor..xdak terkesan air hujan kat badan aku..aku turun tangga..sampai kat tingkat bawah aku nampak Abang Backhoe ngn Encik Abu dok sembang baik punyer...cisss..keja tak buat..baguih betoi..Depa tengok aku,aku tengok depa..aku sengih ja..depa sengih balik..Aku pi kat keta..start enjin keta dan vrooooommmm...

Hujan lebat gila..aku tengok pokok bergoyang kiri kanan umpama sedang menari dangdut..macam buat video klip Iwan ngn Amelina plak..sebab pokok2 tu disimbahi air hujan..tapi yang bezanya..pokok2 ni disimbahi air hujan semulajadi,sedangkan aku pasti video klip Iwan ngan Amelina tu cuma disimbahi air paip..tp akibat kemahiran jurukamera depa..nampak mcm air hujan..itu cuma spekulasi liar aku..usah percaya..

Aku terus memandu,dari 80km/j aku tukar ke 40km/j.Hujan lebat beb,mana leh bw laju2..kang terbabas walaupun aku yakin pada keempat2 tayar yang aku baru tukar 2 minggu lalu hasil sapotan abah aku,pesanan mak suh bw slow2 tu yang aku bw pelan-pelan tu..Aku tgk kat cermin belakang,berderet ja keta mengekor blakang aku..Mcm konvoi plak..

Aku teruskan pemanduan aku,aku tgk pakcik rempit,makcik rempit,mak rempit,minah rempit suma dok berhimpun ramai2 bawah satu hentian bas..aku syak depa wat perhimpunan haram sempena kekurangan gula ni..tapi fikiran baik aku ckp depa nak berteduh..nak elak dari ujan..takpa la..kalo wat perhimpunan haram memang aku langgar sekor2..menyusahkan orang atas pagar macam aku ja...

Aku teruskan pemanduan aku lagi.5 minit akan datang aku akan sampai umah..tgk2 da panggilan tipon plak..aku ushar dlu no dari sapa..alamak!!! dari Head opis aku yang kat Ampang tu plak..Aku stop keta tepi jlan,tutup radio.matikan enjin keta..takut depa syak aku dalam keta,aku terus jawab..

Orang Opis:Halo..Kak Hawa ni..

Aku:Ye Kak Hawa..

Orang Opis:Kak Hawa baru je fax surat blablabla..tlong check sat..pastu blablabla.. check pelan blablabla..Encik Afandi blablabla....Cepat sikit..blablabla..blablabla..

Aku:baiklah...

Orang Opis:Kalo ada papehal..call opis tau..bye..

Aku:ye..bye..


Aku start enjin keta..aku wat pusingan drift...Dengan muka kecewa akibat impian nak masak awal petang ni tak tercapai..aku bawa hati yang lara ke site opis semula..

Lidah aku rasa pahit

Apa yang aku nak makan masa berbuka ni hah?
Nak masak apa?
beli jela kot..tapi nak beli apa?
Aiiiyoohhh...pening pala betoi la..
Kalau tak sihat masa bulan puasa macam ni..pi pasar ramadhan pun x lalu..
rasa macam tak best langsung..tak syok..
tengok lauk pun tak lalu..tengok kuih lagi la..sama ja..kebanyakkan gerai jual kuih yang sama ja..
baik aku buat sendiri..puas hati..
Sekali sekala buat la kuih lain sama..kuih tradisional india ka..cina ka..afrika ka..Amerika selatan ka..baru menjana lidah sikit..ni asyik2 donut,buah melaka,puding2..tepung talam..seri muka..tak best!
Ayaq pun aku tengok jenis yang sama ja..soya,jagung..cincau..tebu..ayaq sirap..ayaq teh bunga..ayaq oren..cipta la ayaq dari buah len sama..Ayaq buah ceri ka..ayaq dari sayur-sayuran ka..
ni asyik dari buahan yang sama ja..apa barang..tak menjana tekak langsung..

Bila aku tengok lauk2 pun sama..
Asyik2 gulai ikan..ayam masak merah..ayam bakaq..ikan bakaq..ikan keli..apani..perut aku pun takmau trima dah..
masak la ikan naga ka..arowana ka..baru cantik ja bila tengok lauk tu..berkilat2..
Pi pasar ramadhan ni..lauk yang tu jugak..kuih yang tu jugak..ayaq yang tu jugak..
Pi pasar ramdhan sana pun macam tu jugak..
Aku dah jelajah separuh pasar ramadhan kat Seberang Perai ni..sama ja..
Tension betoi la..

Baik aku masuk hutan berburu rusa..baru sedap..!!!



P/s:Aku teringin Arnab putih..bukan untuk makan la..Buat bela..takmau aku kena sumpah ngn bapak si Megasari dalam cerita Senandung Si Dayang tu..huhuhuhu..

Rabu, Ogos 26, 2009

Selamat Berbuka Puasa

Lagi 3 minit untuk waktu berbuka puasa bagi seluruh negeri Pulau Pinang..
Selamat berbuka..

Selasa, Ogos 25, 2009

Membebel dan bebel dan bebel..

Hari ni aku sakit tekak..
Hidung berair..
tak sihat lagi la gamaknya..
Aduh..seksa betul la..
nak berkarya tak dak mood..
nak pusing2 site takdak mood..
suma takdak mood..
dah la bil maxis tak sampai lagi..
kaki dah mengedik-ngedik nak pi bayar ni..
lambat lagi ka nak gaji ni..bila la nak hujung bulan ni..
aku nak pi Al Ikhsan ni..
Nak beli kasut nike baru ni..
Nak beli kasut kat Azhan lagi..
nak beli sandal tumit tinggi lagi..
Nak beli tempat letak kuih raya lagi..
nak ejas duit untuk budak-budak masa raya lagi..
Ayoyoyo..
dah la tak sihat..
pikir banyak pulak..
nak sambung blajar..
tah dapat tah idak..
kerja lagi..
mana aku nak keja bulan 9 nanti..
projek dah nak siap..
raya ni la gaji aku yang terakhir..
mak aiiii..
tension betul..
dah la tak sihat..
dok wat tension plak..
petang ni nak makan pa plak..
Mak masak apa ek...?
Tah-tah aku yang masak petang ni..
tapi tak kot..sebab petang ni kena pi rumah tok belah abah..
dia wat banyak kuih..pastu hantar kat rumah tok belah mak..sebab sekarang kami dok dengan tok belah mak..
rumah kami kena renoved secara besar-besaran oleh abah..
tak best la..tak dapat beraya kat rumah sendiri..
lepas raya baru siap sepenuhnya..
Aihhhh!!!..
membebel kuat plak dalam tak sihat pun..
nak blah balik la..
huhuhu..

Isnin, Ogos 24, 2009

Bulan Puasa Tanpa Tokwan

Bulan puasa ni,aku rindu betul kat Arwah Tokwan..
First time sambut bulan ramadan tanpa dia..


Tokwan dan Tok ketika 4 bulan sebelum Tokwan
meninggal dunia..









Cerita Di bulan Puasa

Masa bulan puasa,aku sangat nakal..tapi aku jugak jadi mangsa..
huhuhuhu..



*Masa aku umor 6 tahun...makan jagung rebus depan kawan2 paksu..last2 depa pun tak puasa sekali sebab merasa jagung rebus aku.


*Masa umor 9 tahun,mak upah duit kalau puasa penuh..tapi aku hentam minum air paip kat sekolah..mak bukan tau pun..


*Menyamar jadi budak india dan join depa makan kat kantin padahal aku takdak ciri2 orang india.


*Dipaksa makan makanan yang arwah tokwan beli secara berlebihan kat pasar ramadan sampai muntah..


*Kena marah dengan dengan seorang india sebab paksu letup busut tempat dia semayang dengan mercun.


*Teman makcik pegi semayang terawih,tapi tak semayang pun..pura2 semayang..


*Jatuh tergolek depan rumah masa berlari2 main bunga api masa umor 19 tahun.


*Bagi terbakar pelita plastik abah,pastu tuduh adik.


*beli mercun sampai seratus ringgit tanpa pengetahuan abah..


*Pas buka puasa,baling mercun kat rumah jiran.


*Lari dari asrama sekolah semata2 nak berbuka bersama family.


*Pura-pura datang haid..padahal malas nak puasa masa tingkatan satu


*Umor 10 tahun,kentut depan mak sambil cakap.."Opppsss,terbatal posa la mak.."


*Suruh rakan sekelas masa sekolah beli nasi kat restoran nasi kandar subaidah


Banyak lagi nak gtau..
tapi rasa macam jahat sangat aku ni bila nak senrai semua sekali..
hohohoho..

Ahad, Ogos 23, 2009

I Believe I Can Fly Part 3

"Woi Wan,hang deret ja bagi aku terkejut..kalau aku da sakit jantung camna.Kang mati terbungkang kat sini jugak kot"marah Nab tiba-tiba.Aku hanya tersengih..





"Sorry la Nab..terbiasa dah..aku da benda penting nak gitau hang ni.."


"Pa dia?"soal Nab..

Aku pun cerita la tujuan aku jumpa dia dan kenapa..mata dia sekejap kecik..sekejap membesar dok dengar cerita aku.Kemudia dia angguk..sat kemudian menggeleng plak.

"Jadi hang nak fly ar ni?"soal Nab setelah aku abis bercerita.Bengong betul la minah ni..dalam penceritaan aku tadi aku rasa da dalam lima nam kali jugak aku sebut perkataan 'fly' ni..lagi mau tanya ka?mangkuk betul..

"Yala..takkan aku nak berenang plak.."jawab aku.Nab hanya tersengih..dia tau mesti aku dah bengang dengan dia.Selepas kami buat perjanjian bodoh iaitu Nab akan jumpa aku kat kelas aku,aku pun blah dari kantin,konon2nya nak menuju ke Bangunan Teknik la..tengok2 loceng berbunyi..Ah..lega..tapi malang plak nasib aku bila aku terserempak dengan Pak jek..mukanya nampak menyinga..

"Wan,ko datang sini kejap!!"jerit Pak Jek pada aku.Cisss...memalukan betul,ada la 2 3 budak laki tersengih-sengih pada aku.Mesti depa boleh menjangka nasib aku lepas ni.


"Aku dapat tau ko tak pegi Blok Akademik,btul ke?"soal Pak Jek sebaik sahaja kami berdua sampai di bengkel Kimpalan.Bengkel ni memang tempat hukuman rotan dijalankan.Maklumlah.Bengkel ni tersorok sikit.Dan muka aku nilah hari2 datang bertandang kat bengkel ni.


"Betul la Sir.."jawab aku..Pak jek terus gelak kuat.Suka la tu..dapat merotan,hobi ke ketagihan merotan guru bahasa inggeris aku ni.Tanpa di suruh,aku terus hulur tapak tangan aku.Pak Jek ni,tanpa belas kasihan terus merotan aku.Sakit siot..tak guna..Tapi takpa..nak balik punya pasal aku sanggup kena rotan walaupun seratus kali pun.


Petang tu jugak,waktu balik sekolah,aku tunggu Nab kat kelas.Aku sengaja menyuruh Putri balik dahulu..dan kawan aku tu macam heran ja tengok tingkah laku aku..tapi aku tak peduli.Biarkan...Setelah agak lama,Nab muncul.Hangin jugak la aku sebab Nab lambat sampai.Padahal jarak antara antara blok Akademik dengan blok Vokasional bukan jauh sangat pun.

"Hang dah nekad ka?"soal Nab.

"Mesti ar..apa hang ingat aku takut ka?eleh..takat pakgad Jo tu,sekali aku jentik dah melayang"Aku jawab dengan angkuh.Padahal dalam hati hanya tuhan saja yang tahu.Takut gila..firts time weh wat benda macam ni.Aku takut sampai aku rasa macam nak terkencing dalam kain.Kemudian kami berdua sama-sama menuju ke pintu pagar sekolah.Dari jauh aku nampak Pakgad tu tengah bersembang dengan 2 3 orang budak laki yang menunggu bas kat tepi pagar tu dan semakin aku nak berdepan dengan pintu pagar,semakin aku rasa banyak gila peluh meleleh kat belakang badan aku dan aku rasa baju kurung aku dah basah.Nasib baik tudung yang aku pakai dapat la jugak melindungi kesan peluh kat belakang badan aku ni.Menyesal gila aku suruh Tini pendekkan tudung aku ni.Kalau aku biarkan tudung ni labuh melayut pun takpa.Selain dapat lindung kesan peluh,aku nampak alim sikit..Cisss..

Semakin lama,aku semakin dekat dan semakin lama aku rasa peluh keluar dari batang tubuh aku macam air paip.Sebaik saja aku melalui betul2 depan pakgad tu,tiba2 pakgad tu ushar aku..dari dia duduk terus berdiri..dia memandang aku dengan pandangan yang tajam.

"Hang mai sini sat"arah Pakgad jongang itu.Habisla aku kali ni.Habis la kerjaya aku sebagai pengawas yang tak berwibawa lepas ni .Mesti aku kena lucut jawatan sebab ditangkap cuba keluar asrama tanpa izin...mAti la..
Pakgad aitu aku tengok makin menghampiri..Aku tengok Nab relax ja muka dia.Macam takdak benda yang tak best berlaku lepas ni.Sebaliknya dia menarik2 tangan aku.
Aku keliru,samada nak ikut Nab atau ikut arahan Pakgad tu.Aku dalam dilema sekarang..



Bersambung.....

Khamis, Ogos 20, 2009

Perjalanan idup aku malam semalam..

Semalam pukul 10 mlm aku dh msuk tido..gila awal..slalu pukul 12 bru masuk tido..tak pun pukul 1 lbih..dah tido awal..pukul 1.30 pagi aku terjaga..trus takleh tido..pastu aku pun msg la encik bachok..lama skit baru dia balas..mybe masa tu dia tak bz ngn keje dia kot..pastu aku bagitau dia yang aku tgh takut..yela..dok dalam bilik sorang2,pastu mula la teringat macam2 cerita hantu..pastu aku terima balasan dari dia...aku bka msg..rupa2nya..masyaallah..gambar hantu..trkejut aku..!! menggigil trus badan..hampeh btul..geram betul aku..sempat lagi mengusik..sejak akhir2 ni kuat betul dia mengusik aku..apala..last2 pkul 4.30pagi baru aku boleh tido..tu pun masa tu aku dgr orang laki bg salam..gila takut nak mampus..aku pnggil mak..pegi tgk kat pintu..loh..mirul rupanya..baru sampai dari melaka...apada...
Padan muka encik bachok..dia balik keje n kol aku,aku tak angkat..yela..aku tido mati la plak..byangkan pukul 4 lbih baru tido..mau tak sedar diri..

Pukul 6 baru aku bangun..try kol dia tgk..tgh layan citer terminator kat laptop abg dia..cisss!!!
xmau layan aku dah..siap suh aku tido blik plak..
Aku pun dengar cakap plak..pi tido smula..last2 8.30 pagi baru bangun...tu pun mak yg gerak..lewat g keje la plak..
aiyahhhh..
apa nak jadi ngn aku nih...
huhuhuhu..

I believe I can fly Part 2

Pagi tu,aku langsung tak ikut kawan2 pi dewan makan.Aku trus pi kelas.Mana tau dapat jumpa dengan Hawa.Walaupun Hawa budak Perdagangan dari aliran Teknik..tp aku heran jugak..pasaipa la kelas si Hawa ni boleh tercampak kat bangunan Vokasional plak..seblah kelas aku plak tu..Sebab tu la budak laki klas aku asyik pi tandas ja..tandas laki seblah kelas Hawa..kelas Hawa suma budak pompuan muka jambu,3 orang ja budak laki kat kelas dia..tu pun 3 3 depa muka jambu gak..Tengah aku dok termenung dalam kelas,tiba2 aku nampak kelibat Hawa,apalagi aku pun jerit panggil nama dia.

"Hah! apasal ko panggil aku"soal Hawa sebaik saja dah berdiri depan aku...

"Ooooo...hang fly semalam ek?"soal aku plak.

"Woi Wan,ko diam sikit la..kang orang dengar masak aku..yela..aku fly..nape?"soal Hawa lagi dengan pelat Ipoh dia.

"mcm mana hang bleh fly wei.pakgad jongang tu tak prasan hang ka?"Hawa gelak ja bila aku soal macam tu..gelak dia makin lama makin kuat plak dah..memang kaki gelak betoi la minah pendek ni.

"Pakgad mana prasan..lagipun dah ramai2 kuar..bkn dia nak belek budak sorang2 kot..yg mana bdk asrama,yang mana budak luar..pandai2 ar..."Hawa memberi jawapn sebelum terus tinggal aku tercengang2 depan kelas..betul jugak..awat aku tak terpikir slamani..lagipun warden pun bukan nak prasan pun kalau salah sorang budak asrama takdak..buktinya Hawa la..dia takdak warden langsung taktau..lagipun budak dorm aku suma prangai sama ja..dari ketua dorm sampai la ke biro disiplin macam aku ni..haram takdak disiplin langsung.kalau salah sorang dari budak dorm wat prangai,langsung tak amik tau..janji hang jaga aku,aku jaga hang..yang tu la ayat Si Azreen Taiping tu,ketua dorm aku yang kaki pukul tu..

Waktu rehat,aku langsung tak pi bangunan Teknik,sepatutnya minggu ni aku kena jaga bangunan Teknik waktu rehat..tapi oleh sebab aku pengawas yang tak berdedikasi,ada aku kisah?Ada benda penting lagi yang aku kena wat kat kantin.Sampai ja kat kantin,2 3 orang pengawas tegur aku,sebab tak pi bangunan Teknik..tp aku boh layan ja..lantak pi la kalau depa mengadu kat Pak Jek..lantak pi la kalau aku kena rotan sebab tak jalankan tugas..lagipun memang hari2 aku kena rotan..dah tak rasa apa dah kat tapak tangan aku ni..Aku kena cari Nab,tapi bnyak pulak budak dok melantak..dah la semua pkai tudung,yang mana satu Nab aku pun tak perasan..lama jugak mata aku melilau cari Nab,last2 jumpa jugak..dok melantak bihun sup baik punyerr..ngan budak kelas dia..dengan pantas aku pegi dapatkan Nab...

"Woi Nab!!!!" Nab nampak terkejut tengok muka aku..awat plak dah minah ni..kena serangan jantung ka hapa ni...




Bersambung...

Rabu, Ogos 19, 2009

I believe I can fly Part 1

Hampir tersedak aku bila Nab bagitau dia nak keluar asrama.Angin takdak..ribut takdak..tiba-tiba ja nak jadi budak luar plak dah..ni mesti da tak kena kat dorm dia ni,kalau tak buat apa dia kalut sangat nak keluar asrama.

"Yang hang kalut sangat nak keluar ni pasaipa?hang ada prob ka dengan budak dorm hang?"Aku menyoal Nab tanda nak kepastian..Anis,Ctah ngn Putri mengangguk ja sambil menyumbat nasi dalam mulut depa..pelahap btoi kawan2 aku ni..tambah2 Si Anis tu..tak cukup nasi dia..nasi dalam pinggan aku pun dia sapu..badan maintain ramping jugak aku tgk walaupun pelahap..

"Tahun ni kita nak SPM..Aku rasa kalau klau aku dok hostel..mmg tak bleh blajar ar..asyik sembang ja.."huiii...macam mengata aku sama ja minah ni..aku pun kuat menyembang jugak..waktu prep orang dok study..aku melalak sakan..bukan dengan orang lain..dengan depa2 ni jugak..

"Aku dah tulis surat..satgi aku bagi surat ni kat pakcik Mat Noor..petang esok aku blah kot.."sambung Nab lagi sebelum menghabiskan makanan dalam pinggan dia..Aku diam ja..maknanya pasni salah sorang dari sekutu aku takdak dah kat asrama..kesunyian betul la...

Seperti yang dikata,petang tadi dia dah blah..sedih betul..nanti kalau cuti minggu balik kampung..aku menapak naik bas sorang2 la..kalau tak aku menapak dengan Nab..Aku rasa kekurangan gila bila salah sorang dari kawan baik takdak kat asrama..Apa dah jd dengan Wanted Girl pasni?Aku plak yang Emo..depa yang lain relax ja aku tgk jalani kehidupan harian depa dengan penuh sifat nakal2 manja tu..

Setiap hari dari bangunan vokasional yang mengadap dengan pintu pagar sekolah,aku tengok Nab happy ja melangkah kuar dengan penuh semangat..Tiba2 aku rasa jeles la plak tgk..Nab boleh balik rumah hari2..sedangkan aku tak boleh..Nab boleh makan nasi mak dia masak setiap hari..aku nak makan masakan mak seminggu sekali pun belum tentu..Nab boleh tgk tv setiap hari pas study..aku plak..pas study tido ja..tak menjana minda langsung..dunia luar jadi apa pun aku tak tahu..Kadang2 aku rasa Nab makin cerdik dari aku..semua berita dia tau..Aku?yang aku tahu hari2 aku ngadap muka Pak jek,kena rotan..boleh jadi kematu tapak tangan aku kalau macam ni..Bila balik dorm,aku rasa kosong..walaupun ramai orang dalam dorm..aku rasa macam aku sorang ja..dok memikir..mesti best dok umah...keinginan aku untuk balik umah menebal..sampai nak menangis pun ada..

1 malam,aku tgk salah sorang dari budak dorm aku takdak..masa tu pkul 12 malam dah..kalau tak masa la budak ni ada dah dalam dorm aku..dok menyembang..malam ni..byang hidung mancung dia pun aku tak nampak..

"Wei,Hawa pi mana?"aku soal Suhada,budak kelas PKA2..katil dia seblah katil aku ja..
"Dia takdak,dia pi rumah kawan sekelas dia.."jawab Suhada sambil susun buku dia dalam beg sekolah..
"Aikkk...macam mana tu?"Soal aku lagi..tak faham...
"Dia fly la...masa balik sekolah tadi,dia keluar jugak sekali dengan budak kelas dia..budak tu dok luar.."jawab Suhada lagi sebelum dia baring pejam mata dia..hampeh! takdan aku nak tanya lanjut lagi..dia dah lena...Tapi biar ar..aku dok pikir pasal budak Hawa tu..boleh plak dia wat macam tu..Pakgad tak perasan ka?Yala..budak asrama keluar sesuka hati ja masa waktu balik sekolah..takkan makan rasuah kot..?



Bersambung...

Selasa, Ogos 18, 2009

Meroyan pagi-pagi hari

Seminggu aku demam..asyik tidoq ja..dh baik demam dok bermaharajalela kat opis plak..

Hari ni Encik Bachok ada interview keja..dari rumah sampai ke opis,aku kol dia,tak jawb2 jugak..tidor mati btul la..kalau taruk bom atom kt telinga dia ni pun belum tentu dia nak sedar..huhuhu..

Lagi sebulan projek siap..di mana aku harus menumpang kasih untuk bekerja plak pasni..???nasib2..

Encik Bachok ada bonus keja di bulan puasa..jeles betul la...aku dapat bonus pun bila raya jugak..300 je pun..huhuhu..


Pening ar...layan cite best kejap..hihihihi..

Isnin, Ogos 10, 2009

Balik..

Alia masuk wad...aku terpaksa blah dari opis sekarang...

Nak Beli Tudung..

Tadi,masa nak ke opis..aku singgah petronas sat..nak isi minyak..sbnrnya aku tak suka sangat isi mnyak kat petronas..aku suka isi kat caltex..sbb kat caltex,aku xpayah kuar dari kete,bratur byar duit..pastu kna isi sendri..kat caltex orang tlg isikan..relax jela aku kat dalam keta..hahahahhaha...
Tapi tadi aku just pi byr ja..tgk2 dh da org tlg isikan..bguslah..hihihi..Pakcik tu,yg tukang isi mnyak tu tegur aku..ya la..aku knl dia..slalu gak dia makan kat kedai mak..tahu tak apa dia kata kat aku..?hihihihi..

"Ramai orang bagitau pakcik hang segak.."

dia kata aku segak..segak tu maksudnya cantik la..hahahahahah..aku cantik?cantik ka?btul ka pakcik ni...dia cakap ramai...brapa juta la cakap aku segak..hahahahhaha..

"Ishh pakcik ni..mamandai ja.."

Aku dengan malu-malu kucing pun ckp la cmtu balik kt dia..

"Btul la...bokpa nak tipu..tapi pakcik rasa kalau hang pakai tudung..lagi bertambah segak.."

Errkkk...!!!yala...pakcik ni pak lebai..tau sangat..mesti la dia bagi nasihat camtu kan...
Kadang2 memang aku rasa nak pakai tudung pun..Selamani aku hanya pakai tudung kalau nak pi kelas ja masa kat Politeknik dulu..Kuar dari kawasan Poli..langsung terus free hair..ada hati jugak nak pkai..tapi hati jahat aku ni dok mnghasut xpayah pakai lagi..tapi raya akan datang ni..aku nak beli tudung jugak..dalam 2 helai..nak prepare masuk kawasan kubur melawat pusara tokwan..X payah la pakai selendang lagi..biar tertutup suma..bagus kan..kan3...?

Isnin, Ogos 03, 2009

Aiyooohhh!!

Baru ja nk start mengarang..dah ada keja plak..huhuhu..tension btul Cheq..!!
Balik umah kang la aku mengarang..boleh guna broadband Mirul sat..
seminggu dia da kat umah..cuti sebab H1N1..
Babi punya babi..!!!
hohohoho..

Khamis, Julai 30, 2009

Dapatkah Aku?

Aku dah isi borang sambung blajar kt Poli..harap2 aku dapat sambung la...Abah cakap kalau aku dapat sambung diploma maknanya aku akan sama level dengan dia..dia diploma jugak..tapi abah nak aku sambung blajar sampai Master..Isyallah...Cheq mesti bleh punya la...dan lagi satu..Agak2nya kalau aku dapt diploma la..bleh kot masuk keja kat TM...hihihihi..abah jangan nak lari..dah janji k....
muahahahahhaha....

Rabu, Julai 29, 2009

Ex Kawan baik aku dah Gila!!!!

Masa aku Skool Teknik Butterworth dulu..aku da byk kawan yang aku leh anggap depa kwn baik aku..tapi dalam banyak-banyak kawan yang baik dengan aku,da sorang yang boleh dikatakan menggamit hati aku..tudia..ayat,tak bleh blah..kalau Encik Bachok baca..mau gelak sakan pa..ok2..lupa Encik Bachok sat..fokus pada kawan baik aku ni yang sekarang tak jadi kawan baik dah...huhuhu..Nama kawan baik aku ni Tapah..tapi bukkn nama btoi ar..nama panggilan kat hostel la sebab dia asal dari Tapah.Perangai dia masya Allah..gila2 yang amat..macam aku gak..cuma aku versi perempuan,dia versi lelaki..suka wat lawak..mulut pun boleh tahan..ikut sedap mulut dia ja nak mengata orang..stail cakap depan..tak main ar cakap belakang..sapa yang tak tahan boleh menangis ooo..aku yang baik ngan dia pun selalu kena..tapi tak penah amik ati pun..dh nama kawan baik..dah tau perangai dia camtu..Kami memang baik sangat2..blajar sama2,rehat sama2..meja dia pun seblah meja aku..kalau cikgu suruh wat aktiviti berkumpulan,mesti dia satu kumpulan ngn aku..kat bengkel Binaan bangunan pun meja seblah2 jugak..sampai budak kelas yang lain pikir kami dua ni kapel la..da yang kata mcm adik bradik kembar pun da..hotak btul..aku yg cun ni jadi kembar dia..buta ka hapa..hohoho..

Tapi hubungan baik kami terjejas start kami form5..masa tu dh pertengahan tahun..sebenarnya hujung tahun form4 dah terjejas..tapi baik balik..cuma yang form5 ni la paling dasyat..smpai habis skolah pun tak cakap..tengok muka pun takmau dah..Aku pun tak pasti pasaipa boleh jadi macam tu..aku penah gak cuba semuka ngan dia..tanya,awat kita dua boleh gaduh..tau apa dia kata?

"Ada orang gitau aku ko suka kat aku..sebab tu ar.."

Cinabeng btul..sapa punya angkara nih?Aku ada syak 2 3 orang budak perempuan kelas aku..Ada jugak budak laki keals aku bagitau benda yang sama..depa syak budak2 tu..sebab start gaduh ngan aku..Tapah baik ngan depa..tapi biar la..kalo salah syak..aku plak berdosa sebab berprasangka buruk kat orang..

Memang betul la aku suka kat dia..tapi bukan suka cinta nak kapel..suka seorang kawan terhadap kawan dia..sayang seorang kawan terhadap kawan dia..tapi bila dia wat macam ni..rasa macam tak patut ja..yala..masa dia susah aku tolong..dia sakit,aku siap bagi ubat aku lagi..tapi gara-gara sebab orang kata aku suka dia..terus takmau cakap..apa kes..?biarkan..

5 tahun berlalu...(ceh,macam novel la plak..)

Hari isnin lepas..kawan kelas aku,si Pidah yang la cantik mcm Nana AF tu call aku..dengan nada kalut-kalut(memang tu stail dia dari sekolah lagi..)..dia kata macam ni..

"Wei,Wan..!! ang tau dak kawan baik kita..kawan baik hang la tu,si Tapah..dah gila!!!! Mereng..sebab eksiden dulu tu..!!"

Aku pun terkejut yang amat ar..memang aku tau Tapah penah eksiden masa sem 1 kat Poli Shah Alam..ngan lori..koma lagi..pas sedar dia ada problem ngan mata dia plak..tapi takkan sampai gila..

"Hang jangan auta aku Pidah..aku bagi penumbuk sedas kalau hang tipu aku.."

"Btoi Wan..aku tak tipu..Rozhan bagitau aku..dia satu tempat keja ngan aku.."

Rozhan bagitau?Rozhan pun 1 klas ngn aku..xkan dia nak tipu..

"Wei,jom ar kita pi Tapah..melawat dia..Ellis la ada kat ipoh..laki dia pindah sana..kita pi ngan Ellis la.."
Pidah ajak pi sana plak..aku macam tak percaya lagi..so aku gitau pidah sat aku try call kwn2 yang lain plak..Aku call Dayah..dia pun terkejut gila yang amat..aku kol Rahmah..dia boleh gelak plak..

"Baru 3 bulan bulan lpas Tapah contact aku..ok ja.."
Aikkk..ni pelik ni..so aku minta la plak no fon Rozhan kat Rahmah,Rahmah pun bg..aku call Rozhan..dia gelak ja..

"Aku cakap kat Pidah,pas eksiden dulu..Tapah da tekanan perasaan sikit..mcm tak betul sat..la ni ok dh kot..mana da gila.."

Ceh..Pidah suka wat kalut2..wat gempaq alam ja..Aku Call sorang lagi kawan aku,Lan..dah la blajar satu sekolah..kat Poli pun 1 kelas ngan mamat ni..macam mana nak terbuka minda aku..asyik dok tengok muka yang sama ja..Lan pun gelak sakan bila dapat tau..Ceh..!!!

Apa-apa pun..baru aku sedar..yang aku amik berat pasal si Tapah hayun tu walaupun sebelum ni aku penah cakap kat diri aku yang aku tak mau amik berat pasal dia dah..
walaupun pun aku rasa dia pun dah lupa kat aku..tapi takpa la...nak wat camna..
Ciss..wat ayat sedih la plak..
huhuhuhu..

P/s:sapa2 jadi kawan baik aku,dia berpotensi akan di ambil berat oleh aku..Brapa kilo mau?hee..

Sabtu, Julai 25, 2009

Aku kat Melaka

Aku sekarang tgh lepak kt Chalet di Pengkalan Balak, melaka ngn family aku..yang tak datang skali adik perempuan aku je,Alia. Sebab dia da teater sok..guna laptop mirul,broadband mirul dan signal tenet yang amat lemah..jd la untuk lepas gian layan tenet..huhuhuhu..

Jumaat, Julai 24, 2009

Lagu untuk Abah

Bersempena ngn usia abah yang dh menjangkau 50 tahun ni..aku nak kasi satu lagu untuk abah skali ngn lirik dia..heehe..



video


DADDY COOL

Shes crazy like a fool
What about it daddy cool

Shes crazy like a fool
What about it daddy cool
Im crazy like a fool
What about it daddy cool

Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool

Shes crazy like a fool
What about it daddy cool
Im crazy like a fool
What about it daddy cool

Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool

(spoken) shes crazy about her daddy
Oh she believes in him
She loves her daddy

Shes crazy like a fool
What about it daddy cool
Im crazy like a fool
What about it daddy cool

Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool
Daddy, daddy cool


Walaupun abah sekarang tak berapa nak cool sekarang,mybe faktor perubahan usia dan hormon..yelah..dah nak jadi warga emas..mesti da angin sket2..ihihihi..

Apa pun Encik Men..tetap cool di mata anak-anak dia terutama sekali aku..

Isnin, Julai 20, 2009

Cuti-cuti Malaysia

Pagi tadi,semasa aku bersiap-siap untuk pegi opis sambil layan Astro Awani,tetiba ja Abah bersuara..

"Bukan tahun lepas kita cuti ka?"
"Mana Ceq tau.." jawab aku..Yalah,benda tahun lepas mana la ada masa aku nak pikir dan ingat balik..masa ke depan aku dok pikir slalu la..

"Abah rasa tahun lepas mmg kita cuti..siap pi Pulau lagi..Shopping.."

Kata abah lagi sambil blah keluar ke kereta dia..aku follow ngn mak kat blakang..

"Ceq rasa kita tak cuti tahun ni sebab kita dah da kerajaan baru kot"

Aku membuat spekulasi berbaur politik..hehehehe..

"Haram jadah!!!" kata Abah sambil blah dengan kereta dia..hahahahaha..

Kalau Abah sebut haram jadah,tu bermakna abah dah bengang tahap cipan dan bakal mengamuk lagi 4 tahun..

Apa macam Apek?Lu da brani semuka ka?
hihihi..

Jumaat, Julai 17, 2009

Perbuatan yang diulang

Kadang2 aku rasa hidup aku mcm tak best ja..sangat boring..Hari2 aku buat benda yang sama.Takdak perubahan langsung.

Pagi-pagi aku dah gerak pegi keja..dok lepak jap dlm opis..wat keja sket2..pusing2 keliling skool..pukul 12 tengahari aku balik..Sampai rumah aku layan tv sampai pukul 3,pastu kejutkan Encik Bachok dari tidur,dia nak pegi keja pukul 4 lbih...Pastu bawa mak pergi kedai cari barang untuk masak,berniaga esok..balik umah tengok tv lagi..sampai pukul 6 lbih..layan jap msg dari encik bachok..pastu dia lenyap terus..aku layan tengok tv sampai malam, kalau nasib baik dapat msg dari encik Bachok..pastu tido...esok pagi giliran encik Bachok kejutkan aku plak..siap2 pegi kerja dan kejadian seterusnya pun berulang2 kali sampai aku naik bosan..sungguh bosan..

Aku rasa macam kehidupan seharian aku ditentukan melakukan benda yang sama kecuali hari cuti sabtu dan ahad.Tapi sabtu dan ahaad pun kadang2 aku rasa macam sama jugak dengan hari2 biasa cuma hari sabtu dan ahad aku tak payah pegi keje pagi2..

Kadang2 aku rasa macam nak ubah cara aktiviti harian aku..tapi aku tak tahu caranya..
Mybe kalau aku dapat sambung blajar tahun depan..aku akan berjaya menukar corak aktiviti harian aku yang semakin lama semakin bosan nak mampus dan bikin kepala aku pusing.Padahal aku langsung takdak masalah yang hendak difikirkan kecuali aku nak sangat2 kerja dalam sektor kerajaan..
Huhuhuhuhuhuhuhu...

Kalau aku ni sebuah gunung berapi mybe aku dah lama meletus dan aku rasa Penang mesti tak wujud lagi dalam peta Malaysia,mahupun peta dunia...Huhuhuhuhu..

Tak tau antara 2 la plak...

Sekarang aku dalam dilema..nak beli Enset SE..tapi xtau model apa..antara 2 ni..smada K770i or W880i..huhuhuhu..
senang2 aku balun mcm enset mirul la..C902..hahahahah..

Rabu, Julai 15, 2009

Kena Tahan Dek JPJ

Semalam,aku bawa la sepupu aku pi interview kat Kepala Batas..Pas dia abis interview,aku cadadg nak pi Taman Bertam Indah sat,nak beli komik kartun bLEACH,dah lama x layan komik..Aku pun pandu la kancil aku dengan relax tanpa memakai tali pinggang keledar..Masa aku amik koner nak masuk kat jalan Taman Bertam Indah tu,tgk2 ada JPJ baik punyer..ada kat situ..alamak,dah la x pkai tali pnggang,kena tahan la plak..Jpj tu muda g..dlm 20 lebih..laki2 la..dia kata..

"Blagak hang..x pakai tali pinggang..!"

Aku dah la cuak..dok pikiaq dh..msti kena saman..aduh,melayan 300 aku..dh la tahun lepas dah kena..

"Hang ada lesen dak ni?"dia soal aku kasaq..aku pun angguk jela..nak terkncing pun ada dah ni..aku pun hulur la lesen aku kat dia..pastu dia tanya lagi..

"Ni kereta sapa?"
"kereta saya la.."aku jawab.

"betul kereta dia?"JPJ tu soal plak sepupu aku..

"Betul la.."sepupu aku jawab.

"Buka bonet enjin sat..aku nak tengok enjin hang"

ALAMAK!!! saat ni yang aku paling takut skali..dia nak Check enjin aku..masa tu memang berpeluh dah ketiak aku..dahi2 aku pun dah berpeluh dah..mampus la aku kali ni..dah la tukar enjin,tak bawa pi Puspakom lagi..tak test JPJ lg..mmg mati la aku kali ni..mmg mati la...

Aku pun buka la bonet enjin aku..dia boleh pi belek2 enjin aku..aku tau la aku pakai enjin besar..hang dok belek2 macam tu,lagi aku bertambah gabra..pastu dia tengok cukai jalan plak..
mmg arwah dah aku masa tu..pastu dia tengok aku,dia senyum..

"Hang keja apa?"Apa kejadah plak soal kerja aku ni..
"Kerani ja Encik.."aku jawab..

"kerani apa?"dia tanya lagi..
"Kerani tapak ja.."

"Hang boleh bayar dak ni?"dia tanya lagi..
"Taktau la encik.."
bodoh betul la jawapan aku ni..gabra punya pasal..jawab pun x betul.

"Aku tanya hang,bleh bayar ka dak..bukan tau ka xtau.."
"saya tak boleh bayar encik..saya orang miskin..."

Bengong punya jawapan..aku pun tak tau macam mana ayat sedih pilu tu boleh terkeluar dari mulut comel aku ni..muahahahaha...lawak kalau di ingat balik..Dia senyum ja dengar jawapan aku tu..

"Takpa la..hang boleh blah.."

Amboi..bahasa..sempoi gila..pas dia bagi balik lesen aku,aku pun belah..tapi memang aku happy sangat la sampai rasa nak cium pipi dia..tapi tak jadi la plak..satgi jatuh cinta plak kat aku..hahahaha..
nasib baik JPJ lelaki..kalo dapat yang perempuan..mmg aku akan nampak duit aku terbang2 kat depan biji mata aku..
huhuhuhuhu..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!