Khamis, September 30, 2010

ButikNep

Baru aku perasan,butik yang aku selalu teman si Fatin Shopping dan kadang-kadang pun aku tershopping jugak rupa-rupanya butik yang sama yang selalu aku online kat Internet..apala..

hahahaaahahahahah..

TERKENCING DALAM SELUAQ

Aku tengah sembang baik punyeee ngan mak kat bilik dia masa abah tiba-tiba ja masuk dalam bilik tu.

"Wei budak,bos hang tau ka hari ni pun hang MC?"Soal abah sambil bentangkan sejadah dia.Dia nak semayang la tu.


"Tau la..hantar mesej kat dia pagi tadi..semua tau akak MC.Tadi pakcik-pakcik kat meja uji pun dah kol akak tau"Aku jawab pertanyaan abah sebelum dia mula bersembahyang.

"Sungguh ka?depa kol hang?depa tanya apa?"Mak soal plak dah.


"Depa tanya batuk teruk ka?suara dah ok ka?pi klinik dah ka?makan ka dak lagi.."Aku jawab balik pertanyaan mak sambil sumbat pelan-pelan roti gardenia dalam mulut aku.

"Habis tu hang jawab apa?"Mak soal balik plak kat aku.

"Ceq jawab la ceq batuk teruk..batuk tanpa henti sampai terkencing dalam seluar"Aku jawab sambil tergelak sikit.

"Hang tak senonoh betoila..ada ka jawab macam tu"kata mak sambil ketawa sikit,nak hormat abah yang tengah semayang.

"Alaaa..depa tau la ceq melawak..mak ni punnn..."aku jawab balik..

Tiba-tiba Abah yang tengah Ruku' jatuh tergolek kat lantai.Aku dengan mak panik.

"Hahahahahahahaahhahaha.."abah ketawa sampai tersembur air liur.

"Awat abah hang ni?buang tebiat?"soal mak dengan muka terpana.

"Wei mangkuk,nak sembang lawak pun tunggu la aku habis semayang dulu..hahahahhaha..pi keluaq noh..hahahaha"Abah tolak badan aku ngan mak keluar bilik lepas tu tutup pintu bilik.

Apala Abah..tak khusyuk ni....
huhuhuhuhu..

SOFTWARE

Bila aku dok on9 Ym dengan jayanya sejak pagi tadi,ramai kawan-kawan tegur..

"Weh..bukan kat opis hang taKleh YM ka?Access Denied..macam mana hang boleh YM?Pakai software apa?"


Software dia mestila MC..hahahahah..aku MC la weii..apala...

LAMBAT TERBENTUK

"Yeeeaaay..lagi 2 bulan Azhan nak dapat kad pengenalan,..yeaaahh"Azhan tiba-tiba bersorak lepas makan sesudu Scott Emulsion.Macam iklan promosi plak tengok gaya dia.


"Hang tak payah bangga la..kawan-kawan hang semua ada kad pengenalan,hang baru terhegeh-hegeh nak buat"Mirul yang mata masih terkatup sebab baru bangun tidur tiba-tiba bersuara.


"Nak buat macam mana mana..Azhan beranak lambat,..hujung tahun.."Azhan balas balik Kata-kata Mirul.

"Tu la hang..sapa suruh lambat terbentuk dalam perut mak..cakap banyak pulak.."Kata Mirul balik sambil garu punggung dia lalu masuk ke dalam bilik air..

Huhuhuhuhuhu..

Rabu, September 29, 2010

Bangkok

Suphai ajak aku pi Bangkok bulan 3 tahun depan..tengah pikir-pikir ni..

Asma

"Girl..sebelum ni u tarak ada penyakit penat(asma) kan?"Doktor Bernard yang menjadi pilihan family aku untuk guna khidmat dia sejak 10 tahun yang dulu menyoal.Aku pandang mak aku..so,macam bia mak aku pun menjawab la.

"Ini budak masa kici-kici ada la penat..lepaih ja dia umoq 10 taun..dia punya penat hilang juga.."mak aku cakap melayu slang India.Memang betul sejak aku baby menurut mak aku,aku ada Asma,bila umor 10 tahun aku takdak penyakit tu dah.Dulu kami guna khidmat Doktor Joe Fernandez.Tapi la doktor Fernandez dah mati kena tembak kat Traffic light.Aku syak dia mati sebab hal keagamaan gak.Sampai la tak jumpa sapa pembunuh dia.

"U tengok dia punya badan,dulu masa sakit manyak kurus,kasi makan Scott Emulsion berbotol-botol pun tarak naik badan,sihat saja terus badan jadi ini macam"Mak sambung lagi berbual..Doktor Bernard ketawa mengekek.kenapa mak babitkan badan aku plak..adoila..


"Girl..sebab u pernah ada itu penyakit,u kena jaga la u punya pemakanan..nanti itu saki berpotensi datang balik la girl"Doktor Bernard kasi penerangan..


Mai balik?tolong la..aku takmau..seksa oo rasanya..huhuhuhu..

Aku di dalam MC

Semalam,aku tidoq awai gila..pukul 8.30 malam..pukul 3.30 pagi aku bangun,aku tengok banyak mesej dari Incik Bachok dan terselit jugak la mesej-mesej dari rakan sekerja aku kata esok nak buat gotong royong bersih kawasan opis.Deyyyy! berapa orang mau hantar mesej yang sama la..

Lepas baca semua mesej aku terus contact Incik Bachok sebab mesej last dari dia pukul 3.26pagi.Dia tak tidoq lagi sebab dia memang ada penyakit takleh tidur malam..kesian jugak..Dia pun macam panik ja bila dia tak dengar langsung apa aku cakap.Aku lagi la panik.Lepas sembang tai aku rasa macam tak sembang pun.Aku pun tidyr balik.

Pagi ni,aku MC.Aku baru terima mesej dari Rostam yang masih MC lepas pembedahan awal bulan haritu minta tolong buat satu kerja kat dia.Berkaitan kerja opis la..Apala..tengah cuti sakit pun dok pikir kerja ka?Dan mesej dari seorang rakan seopis aku..

Cilaka! ada gotong royong..hang MC plak..

Aku sakit nak mampus hang kata cilaka..mangkuk jambam betul la mamat ni...

Selasa, September 28, 2010

MC LA BEST

Gila esok aku memang kena MC la..tahap aku dalam keadaan membimbangkan..
truk ni..
Jamuan dah setel..
Lega....

uk..ak..uk..ak

Bangun ja tidur pagi tadi..suara aku takdak..
waahhhhh..tension gila!!!

minum air banyak-banyak..sampai pi kencing banyak kali,last-last dapat balik suara,tapi ciput gila..
Warrgghhhh..tension gila..huhuhuhu

Isnin, September 27, 2010

LARA KONON...

Masa aku kerja dengan Incik Arkitek dulu,aku rajin jugak buka tv3 portal.Tak pun Gua.com.
La ni awat tak pernah nak buka taktau..
kena buka la..bagi hiburkan hati yang lara..
Cewahhh! macam filem melayu dulu kala la plak..Lara...
huhuhu..

TURRRRRRR!

Sejak seminggu yang lalu,Penang dilanda musim hujan hari-hari tanpa henti,tapi henti la jugak barang 2 3 jam,lepas tu hujan balik la.
Oleh sebab hari-hari terkena hujan,tak sikit pun banyak la jugak contohnya dari kereta nak pi bangunan,dari bangunan nak pi ke kereta.Dari kereta masuk kedai makan,dari kedai makan masuk ke kereta dan dari pelbagai dari lagi ke dari yang lain yang menyebabkan aku terkena simptom-simptom demam,selsema,sakit tekak dan batuk-batuk yang tidak keterlaluan bab kata penyanyi dangut Iwan,yang sedang-sedang saja.

Tapi walaupun mengalami simptom-simptom ni,aku gagah jugak la redah hujan pi beli hadiah kat Naim,rakan sekerja aku yang kena tukar pi Langkawi la plak.Ingat askar ja ka pindah randah,pekerja TM pun sama tau.cuma bezanya askar ada kuarters,TM takdak.Kesian...
Abah aku dulu pun pindah randah gak.Cakap ja negeri mana,semua dia pi kecuali Sabah dan Sarawak ja.Penah dapat offer pi Pakistan dan Jepun jugak tu..tapi tolak..apala..kalau tak aku dok Jepun dah..Arigato!
Ok-ok,aku takmau cerita pasal abah aku dan pengalaman dia ok.

Aku beli hadiah kat Naim dalam keadaan tergesa-gesa pun sebab esok Mr.Eksekutif aku nak sampaikan hadiah cenderahati tu jugak.Masa jamauan hari raya.Kesian aku..nak buat macam mana..kerja aku.Sempat jugak aku goda mamat Pakistan tu bagi murah sikit,dia pun kasi murah.Kalau Incik Bachok tahu lagak ngeri aku ni,perang dunia ke 4 plak kot meletup.

Lepas beli hadiah,aku beli plak perkakas lain untuk jamuan.Nasib baik Aloyah kuih lapis ada.Dia la tolong cakap dengan Tangeci yang jaga kat kedai tu suh cari barang-barang yang aku nak beli..
Ayoyoyo..terima kasih la Tangeci..manyak baik la u..
Aku takmau cerita pasal tangeci dah ok..

Proses damai dah terbentuk..genjatan senjata dah dimenterai..ok la tu..
Tapi still takdak mood nak cerita banyak-banyak..
Sakit hati dok rasa lagi ooooo...
huhuhuhuhu..

Tapi aku rasa macam aku sembang banyak plak...

MARAH TAHAP NAGA MAGIKA DAH NI..CUMA TAK BUAT MUKA ANGKER MACAM M.NASIR JA NI

Hari betul-betul takdak mood nak menulis.Jarang betul bila aku takdak mood macam ni.Selalu aku ni paling ceria tiap-tiap hari.Mai masalah apa pun,relex ja atasi masalah tu umpama air terjun yang mengalir deras tanpa gangguan.Tapi hari bila dah macam perang Dunia ke 3 aku rasa macam aku nak beli sebuah kereta kebal jenis Leopard 2A6 yang Switzerland punya tentera pakai lepas tu bedil ja senang hancur semua,tak sakit hati..Aku geram betul la..geram tahap pendekar Hikayat Pedang Setiawan,tak pun Tahap Jengking Merah dah ni..Tak pun tahap Hikayat Pendekar Kembar.

Huiiii..memang marah la..sampai la tak puas hati..minta maaf pun rasa tak puas hati jugak sampai bila-bila sampai beranak pinak bercucu cicit piut.
Macam-macam isu timbul memang geram betul la....

Kadang-kadang menyesal gak tak sambung belajar Taekwando aku tu..tapi kalau melawan takut tahap derhaka pulak walaupun kategori ni tidak di labelkan tahap derhaka pun.
Macam-macam aku rasa dalam hati aku ni.Aku kalau mood ok takpa..kalau mood marah menyerang seminggu pun tak habis.Baru tau yang orang jenis tak marah macam aku ni atau jenis jarang nak marah ni,jenis pikir dulu sebelum marah kalau dah marah aku rasa kereta kancil MIRA aku pun tak dapat nak pujuk aku...(Aku buat lawak ka?)

Huuiiii..nasib baik aku jaga etika sebagai seorang penulis,kalau tak macam-macam keluar kang jadi perempuan takdak adab pulak.

Huii..geramnya...dia pikir dia ja betul,kita kata semua salah..huuuiii..nak kita ikut ja kata-kata dia betul,kita ja buat salah..Nindia aku bawa keluar satu-satu kesalahan,nak ambik...hhaaaaa...
huii..geram betul la..kang almari dokumen kat depan aku ni tumbang kang kalau aku penerajang..heeeiii....

Geraaammmm!!!!!
Dok bayang bagi tembakkan pakai AK-47 sembunyi dalam air ja ni..huiiiii..
Taktau la nak digambarkan betapa marahnya aku ni..haaa....rasa panas ja muka ni...
Heiiii....!!

Huuuiiii....marah ni marah ni..
pegang aku..pegang aku..
huiii.....

Ahad, September 26, 2010

4U2C UNTUK BAYAQ BIL

"Kaklong,kalau hari ahad,4U2C boleh guna dak?"Tiba-tiba Abah aku yang elok-elok dok layan History Channel bersuara la plak.Aku tau abah aku bergurau tu,aku pun boh layan.

"Awat budak ni taktau..??!aku tanya dia,dia buat taktau plak"tiba-tiba abah bersuara separuh marah plak.

"Awat?abah tanya apa?"Aku soal balik kat abah.

"Aku tanya hang,hari ahad 4U2C boleh guna dak?"

"4U2C apa plak abah hang ni?Ingat AC Mizal ka?"kata mak aku sambil ketawa.

"Loh..4U2C..yang orang dok guna la ni..bayar bil online tu..awat semua jadi lagu ni taktau..tak paham plak dah"kata abah aku lagi separuh marah.

"Tu bukan 4U2C la abah..tu Maybank2U la..."Adoi..aku bagi penerangan ni...

"Hehehehehe..tu ka?hehehehehe.."Tu ja yang terkeluaq dari mulut Abah sebelum dia pi dapur.

Apa punya turrr laa..

BADAN MACAM AKU..???CISSS!

"Manusia pi mana abis?"Soal Abah aku.

"Mana Ziah tau..semua dah mati kot..macam dalam Terminator tu.."

"Terminator tu,robot jahat mak..ni robot baik.."Mirul plak buka mulut.

"La ni mana manusia pi?"Abah tanya lagi.


"Manusia konon-kononnya malas mak,depa malas buat apa pun.Kerja pun takmau.Jadi depa guna khidmat Surrogates ni.Jadi depa boleh duk rumah saja sambil besarkan badan macam badan Kaklong"Adik aku Mirul bagi penerangan.


Tapi kenapa kau babitkan aku bahlol.....???!!
huhuhuhuhu..

TUDUNG

"Baju mana cantik?yang biru ka yang merah ni?"


"Biru la cantik sayang oiiii.."

"Tu ka?kalau macam tu amik kaler biru la.."

"Esok kita nak keluar lagi..I nak sayang pakai baju ni.."

"Loh..takkan nak pakai esok jugak kot?"

"Awatnya?tak boleh ka?

"Tapi sayang takdak tudung yang sesuai ngan baju ni.."

"Pakai la tudung mana pun..sama jugak.."

"Takmau!! nak cari tudung lain jugak.."

"Nak beli tudung ni bila?"

"La jugak!!"

"Orang perempuan ni gila betul la..."


"Huhuhuhuhuhuhu"

Anak

"Anak Anis comelkan Darling kan?"

"Yeee...."

"Anak Anis debabkan Darlingkan...?"

"Yeeeee..."

"Nama anak Anis sedapkan Darlingkan..?"

"Iyeeee"


"Bestnya kalau dapat anak secomel anak Anis.."

"Sayang teringin ka?"

"Loh..perempuan gila pun nak anak tau..inikan sayang plak..apala..."

"Tunggu la nanti I bagi bukan satu anak comel..10..."


"Huhuhuhuhuhu"


Ingat aku kilang anak ka?

RASA TAK BEST

Bangun pagi,kepala rasa berat.Tekak rasa tak best,mata berair macam menangis..
Huh! takkan demam mai balik kot?
bencinya.....

Jumaat, September 24, 2010

JATUH TERSEMBAM

Tadi petang aku jatuh tersembam di depan sebuah butik yang penuh dengan orang.
Sekian terima kasih.

Khamis, September 23, 2010

MIMPIKAN AFRIKA

Arrrggghhh! Tension betoi la..Sekarang ni nak mimpi fantasi kanak-kanak memang susah.Asyik mimpi benda-benda serius ja la ni..Aku tengok la cerita apa-apa pun sebelum tidur,tapi mimpi lain plak yang aku terima.


Ada ka patut aku pi mimpi pi tangkap ular sawa dengan puak Masai kat Afrika.Ingat aku dok dalam zaman The God Must Be Crazy ka?




Baru aku ingat,abah penah bagitau aku yang filem keluaran tahun 1980 ni asal nak buat dokumentari ja.Tah macam mana boleh tukar jadi filem plak..

Sebelum tidur aku takdak plak dok tengok cerita berkaitan Afrika-Afrika ni..Tiba-tiba ja mimpi..Terus teringat cerita ni..
huhuhuhuhu..

WEATHER IN PENANG

Tipu la Weather in Penang ni..Takdak Storms-storms aiiih..
Petang tadi sungguh,tu pun hujan lebat aiihh..takdak ribut caca merba ni..
kapla jingga betoi la..

BIL TELEFON OH BIL TELEFON

Kenapa ek bil telefon aku tiap-tiap bulan lagi tinggi dari Incik Bachok?
Selalunya bil aku sampai beratus ringgit berbanding Incik Bachok yang tak sampai seratus pun.Contohnya bil aku untuk bulan ogos:

Untuk no aku 017-....... =RM173.21(Tu pun dah tolak RM50 untuk plan yang aku guna)
Untuk no Incik Bachok 012-....... =Rm95.73(dah ditolak RM30 untuk talian Family plan dibawah no aku)


Ni untuk bulan September plak:

Untuk no aku 017-....... = RM197.83(Dah tolak RM50 untuk plan yang aku guna)
Untuk no Incik Bachok 012-....... = RM72.75(Dah tolak RM30.Sama kes seperti diatas)


Awat la bil aku ni tak turun-turun lagi..sebelum kapel ngan Incik Bachok lagi teruk.Sampai RM400 bil aku.Tension betul.
huhuhuhuhu..

LAAA...AWAT HANG LAIN??

Tadi,aku kena pi Seberang Jaya sebab ada satu dokumen yang memerlukan 2 tandatangan Eksekutif.Oleh sebab tandatangan Mr.Eksekutif aku dah aku ambil,jadi aku kena ambil sorang lagi tandatangan Eksekutif lain plak.Oleh sebab Kak Eksekutif selalu ada kat opis dia kat tingkat dua tu ada plak Meeting kat blah pulau sana,jadi aku kena pi Seberang Jaya la sebab kat sana ada Abang Eksekutif pulak.

Dalam keadaan hujan lebat nak mampus aku bawa juga kereta Viva TM dengan laju sebab takut tak sempat.Kalau abah aku tau aku buat perangai lama aku yang suka bawa kereta laju dalam hujan memang naya,aku rasa dia boleh bagi aku tumbukan maut berelektrik tanpa bayang kat aku ni.Dah la hujan lebat gila babeng sampai tak nampak jalan,aku kena plak pasang lampu lagi.

Sampai ja kat Opis Seberang Jaya,aku tengok Abang Eksekutif tengah sembang baik punya dengan salah seorang staff dia.Gelak sakan huhahuha.Dia nampak ja aku,terus dia tanya.

"Haaaa...hang nak apa?"
Aku pun bagitau la tujuan aku mai.Dia pun tandangan la.Tiba-tiba staff dia pi tanya tanya aku.

"Hang anak Wan ka?Wan AND(AND nama unit abah aku)?"

"Yala..saya anak Wan la..."
aku jawab sambil tersenyum.Apala kakak ni,hari-hari cakap dalam telefon berkenaan kerja,tapi tak cam aku lagi.Padahal penah jumpa masa aku baru masuk kerja dulu.


"Lah,awat hang lain la ni?dulu slim..awat la gedempol????"
Pertanyaan dia diiringi dengan ketawa dari Abang Eksekutif.


Tiba-tiba aku rasa nak lari lintang pukang dari opis tu jugak.
Huhuhuhuhuhuhu!

GAJI TAK MASUK LAGI

Awat gaji tak masuk lagi ni???Dah la aku buat perjanjian ngan Maxis semalam.Depa buka balik talian aku,hari ni aku bayaq bil aku.Ni duit tak masuk lagi,macam mana aku nak online bayaq bil?tension betoi la...huhuhuhu..

BIZI DENGAN HAL JAMUAN

Minggu depan,hari selasa,28hb akan ada Jamuan Hari raya kat opis aku.Jamuan ni bukan saja untuk unit aku ,tapi unit lain pun terlibat sama.Antara unit yang terlibat ialah unit ZBT dibawah pimpinan Haji Eksekutif,unit TX dibawah pimpinan Kak Eksekutif,Unit LMG dibawah pimpinan Encik Eksekutif dan Unit Fiber dibawah pimpinan Puan Eksekutif.(macam pengerusi majlis plak aku rasa)
Jamuan ni bukan untuk seluruh Pulau Pinang,cuma untuk Tm bukit Mertajam ja.Staff yang ada kat sini cuma seratus lebih ja bercampur unit la tu.Opis depa masing-masing berlainan Tingkat.

Oleh sebab Mr Eksekutif aku yang jadi penganjurnya,maka aku sebagai Assistant dia kena la urus semua hal-hal berkaitan jamuan ni.Makanan,jemputan,kutipan dan berbagai lagi perkara yang tak berapa remeh aku kena pikiaq.Nak cari khemah lagi,nak cari bangku-bangku meja,pinggan mangkuk la..Adoila..lari bidang betoi la aku ni.Ni smua kerja golongan setiausaha dah ni.

Makanan-makanan semua dah setel.Makanan yang dijamin akan menjadi bahan lahap tetamu mestila Lemang,ketupat,rendang(rendang aku masak sendiri tau..hehehe),Nasi himpit dan kuah kacang,satay,mee rebus serta nasi tomato(ada orang sponsor ni).Lupa plak nak tulis,kuih raya...

Kutipan plak seorang sepuluh ringgit tapi adala 2 3 orang yang baik hati bagi sampai seratus,dua ratus(bukan golongan bos).Moga-moga orang yang bagi banyak duit ni cepat naik pangkat.Aku pun bukan bayaq lagi ni.Hahahahahahaha.


Kalau ada duit lebih,mybe aku akan buat dadih plak sebagai pencuci mulut sebab-sebab pakcik-pakcik ni dok suruh aku buat dadih.Depa penah makin dadih yang aku buat.Cayalah!

Lepas setel ja hal jamuan ni,aku rasa lega la sikit sebab semua duit la ni aku pegang,kalau sikit takpa,ni dah masuk seribu lebeh dah ni,belum semua mai bayar kat aku lagi ni.Kalau hilang semua duit ni mau menangis air mata darah dah aku ni.
Huhuhuhuhuhu..

Apa-apa pun,aku la ni dok tunggu pukul satu ni.Lapaq bukan mai lagi ni..Pi makan kat Jusco la kot..
huhuhuhu..

GAJI AWAL

Laaa..siapa tah yang bagitau aku gaji untuk bulan 10 12hb..mau gemapq jugak la..gila gaji awal.Nak tuggu untuk bulan 11 lama la..rupanya..gaji untuk bulan 11 yang 12hb..bulan 10 22hb..gila hujung tahun ni aku sengkek la..gaji awai..habis pun awal..huhuhu....nak tuggu untuk gaji seterusnya jd lama la..waaaaa!

Rabu, September 22, 2010

Heran

Semalam aku mimpi apa pun taktau..Pelik!
Tidur ah..

NAK SAMBUNG BELAJAR KA NAK KERJA?

Sebagai seorang kakak sulung,aku selalu jadi tempat adik-adik aku tanya pendapat terutama sekali Mirul dongga tu.Jadi tadi lepas setel hal duit,dia masuk lagi kat bilik aku.

"Kaklong,pada pndapat hang la,aku patut sambung blajar ka or terus kerja ni?"
Muka dia yang lucu tu bertambah lucu bila dia buat muka serius.

"Bagi aku ka?baik aku pi kerja dulu,kalau aku dapat kerja yang ok la.balajar tu bila-bila pun boleh.hang tua kerepot nak mampus pun boleh sambung blajar lagi.Kalau kerja tak dapat lagi samapi hang tua,tu kena mandi bunga la.Tapi kalau hidup hang kerja tak tentu hala lagi,baik hang sambung belajar plak,macam aku buat la ni"
Aku jawab pnjang lebar ikut aku punya pendapat.

"Tapi aku punya pendapat lain la kaklong.."
kata Mirul sambil senyum kat aku macam unta.

"Apa pendapat hang?"
Aku tanya dia,tak pernah bagi pendapat budak ni,tiba-tiba nak bagi pendapat plak.


"Aku rasa aku takmau sambung belajar,aku takmau cari kerja.Aku dok rumah saja,hang sara aku.Hang kan duit banyak"
Katanya sambil tersenyum best.

Sebentar kemudian,satu tendangan tanpa bayangan hinggap kat belakang badannya diiringi suara sebak dari Mirul.
huhuhuhu!

PENARI HAWAII

Aku geram betoi la ngan adik aku Mirul ni,ada ka patut dia pakai bra aku,lepastu pi menari kat ruang tamu macam perempuan Hawaii..

Gerammmm!!
huhuhu..

MAGIKA

Tak sabar nak tengok cerita ni dengan Incik Bachok sabtu ni..




Berbulan aku tunggu tau.Hari-hari Astro Box Office dok tayang OST MAGIKA.




Kalau incik bachok takmau tengok,aku heret jugak..hahahhaha..

KENANGAN VIDEO KLIP:AQUA-WE BELONG TO THE SEA

Masa aku tingkatn satu dulu,aku sekolah sesi petang.Sebelum aku pi sekolah,aku akan iron baju aku dulu.Sambil aku iron baju,selalunya aku akan iron sambil tengok TV7.Kan masa tahun tu pagi-pagi TV7 ada buat tayangan video klip dari pagi sampai pukul 12 tghari.Satu hari masa tengah best mengairon baju,tiba-tiba muncul la satu video lagu yang buat aku terpana sat.Ye la kan,dah lama aku tak dengar lagu-lagu depa,tiba-tiba muncul balik dengan lagu baru.Punya ralit tengok,sampai baju aku terbakar siot,waaaaa....
Lagu ni punya pasaila..



Mak aku berleter punya la lama.Balik sekolah,elok-elok ja masuk kat pintu rumah,mak aku berleter lagi..
Nasib baik la setiap tahun mak aku buat tiga pasang baju sekolah.Dah memang tau anak dia ganas lagi cemerkap.Semua baju sekolah anak-anak dia pernah terbakar dek iron baju.
huhuhuhu

HANG ADA DUIT KA?

Tadi sedang aku layari internet tanpa gangguan alam dalam bilk.Tiba-tiba adik aku si Mirul masuk bilik secara tiba-tiba tak ketuk pintu.Nasib baik aku tengok video nasyidkalau tengok video lucah,mana aku nak letak muka aku?

Dia baring sebelah aku sambil buat muka sedih.Aku tau dah,kalau buat muka sedih mesti ada masalah duit.

"Kaklog,hang punya duit masuk dak lagi?"soal dia sambil dia tengok video yang aku tengok kat laptop.

"Esok duit akak masuk la..awatnya dok tanya duit aku?"


"Kak,esok hang bayar bil aku sat.Kena blok la..tension betoi la.."Dia jawab ngan muka sedih..Aku agak dah,memang masalah duit.Bergayut sakan,bil tinggi melompat plak.

"Esok aku bayar kat hang la.."aku awab sambil tak tengok muka dia.

"Baguih la lagu tu,nanti duit aku masuk,aku trafer kat ka bank hang"kata adik aku lalu keluar dari bilik..
Ceh,yang bulan-bulan lepas pun hang tak bayar lagi,janji nak bayar yang ni.Nasib baik aku kakak yang baik hati dan pennyayang.
hohoho..

TENGAH LUAH PERASAAN..Grrrrrrr!

Aku sebenarnya dah bosan la dengan orang yang stail cakap besar.Bukan apa..kalau hang nak cakap besar saja takpa,aku pun tak kisah.Sebab kalau apa cerita mengenai hang tu memang betoi,sempoi..aku tak kisah.Dah nasib hang.Tapi bila hang cakap besar,tapi habuk pun tarak,pastu pi kutuk orang lain lagi,tu dikira melampau la.Agak tak kena dan memang tak patut.

Kalau hang ada boyfriend yang ada ijazah,yang kerja sebagai Engineer Kilang,yang gaji beribu-beribu lepas tu hang dah heboh kat semua orang,tu hak hang la.Aku pun tak kisah.Semua orang mesti da bangga jugak kat Boyfriend depa.Aku pun da jugak sesuatu yang ada pada Incik Bachok yang aku bangga.Tapi dalam hang dok bangga diri,lepas tu hang dok kutuk laki orang,boyfriend orang apa cerita kak?Biaq pi la boyfriend dia pangkat rendah dari dia.Biaq pi la boyfriend dia berniaga ja.Biaq pi la laki dia kerja kampung ja.Biaq pila boyfriend dia kerja kilang tapi tak pangkat tinggi macam Boyfriend hang.Yang pi kutuk melebih-lebih pasaipa.Bukan hang yang bagi depa makan pun.Janji depa bahagia dengan pasangan depa sudah la.Dari ada boyfriend yang pangkat besar,tapi hari0hari gaduh,depan kawan-kawan pun bergaduh,siap mencarut,keluar kata-kata kotoq.

Kalau hang pangkat tinggi sikit sebab hang ada Diploma,takpala..dah rezeki hang.Tapi yang hang dok kutuk orang yang pangkat rendah dari hang pasaipa.Kalau aku nak pegang pangkat hang pun boleh.Aku pun dapat offer masuk diploma dulu.Tapi dah aku dapat kerja kat sini,aku tangguh dulu la.Aku ada sijil pun janji aku boleh buat kerja,dari ada diploma tapi satu haram kerja hang taktau buat.Lepas tu hang pi kutuk pulak orang ada SPM ja.Awat hang ingat hang ada Diploma hang cukup pandai ka?Yang ada SPM tu lagi pandai dari hang.Cuma dia takdak peluang nak sambung belajar macam hang.Lepas tu hang pi persoal orang yang sama pangkat dengan hang samada dia pandai buat kerja ka dak pasaipa?Awat hang dah cukup baguih ka buat kerja?Asyik hilang adala..sampai cerita hang heboh kat merata.Aku kesian kat hang.Orang dok mengata hang.Tapi aku nak buat macam mana.salah hang.

Lepas tu hang dok ugut-ugut orang yang tegur cara hang berpakaian pasaipa?Yang tegur hang tu semua sama baya ngan pak hang.Depa tegur tu betoipa.Sapa suruh hang pakai menjolok mata sangat.Ingat la hang kerja dengan sapa.Lepas tu pi ngadu kat pak hang,cerita benda yang salah.Lepas tu pak hang pi serang orang yang tegur hang.Hang tak kesian ka kat Pak hang?Nama baik dia tiba-tiba jadi busuk sebab dengan hang.Anak kandung dia sendiri.

Lagi satu yang aku tak tahan,hang sanggup bahasa diri hang dengan pak hang AKU?Apa hang ingat pak hang sapa?kawan hang?Lepas tu hang dok marah-marah pak hang depan kawan-kawan hang pula.Sedar la diri weii..kalau tak kerana pak hang,hang tak dapat la kerja ni.Kalau aku jadi pak hang,aku tak teringin nak ejas hang masuk kerja sini.Tak mengenang budi langsung.

Lagi satu yang buat aku bengang tahap cipan,hang kutuk kancil MIRA aku.Aku kalau hang nak kutuk aku takpa.Tapi hang kutuk MIRA aku,tu yang aku tak tahan.Tau la hang baru beli keta,Myvi SE plak tu,tapi tak payah la kutuk keta aku,kata macam-macam.Masa hang takda keta dulu,keta sapa yang bawa hang pi buat kerja?Keta sapa yang tolong hantar hang balik?Bagitau sikit?Takpa kalau hang tak ingat budi aku.Aku tolong orang bukan sebab nak balasan pun.Tapi kalau hang tak ingat budi kancil aku.Itu sudah lebih!!

Sudah-sudah la wei,hang buat macam ni,buat malu hang sendiri ja.Aku pi mana-mana,orang tanya pasai hang.Aku diam ja.Malas la nak campuq urusan hang..Tapi hang patut berubah.Hang kena jaga nama bapak hang.Hang tak payah la dok kutuk aku kata aku baik sangat,aku jaga diri aku kat sini sebab aku nak jaga nama baik bapak aku.Aku sayang bapak aku,mak aku.Hang?aku taktau..

SIBUK MENCARI KERJA

Encik Bachok dalam usaha yang bertambah gigih nak minta kerja dalam sektor kerajaan.Semua negeri kalau boleh dia nak apply kalau ada kekosongan kecuali Sabah ngan Sarawak la.Tu jauh sangat.

TaDi pun dia dok suruh aku contact akak dia,suh akak dia si Tiera yang comel Lote tu faxkan semua sijil-sijil dia yang tetinggal kat Kelate sana kat aku.
Huuuuu..banyak tu,taktau la berapa kena bayar.Cik Tiera Nur,nanti adik mu bayar balik yerrr..
Aku pun mengisi masa lapang aku mendownload borang-boranng minta kerja untuk dia dan mesti la untuk adik aku sekali,Si Mirul tu.huhuhuhu..

TAK TAHAN LAGI

Aku ni dari tadi lagi dok rasa nak terkencing.Tapi tak boleh nak pi kencing lagi sebab dari pagi tadi telefon asyik berdering ja.Nasib betoi la dalam bilik aku ada sampai 3 bijik telefon.Tak susah aku ni.Ni sambail jawab telefon sambil tulis ni.

Macam Ismet Ulam Raja plak.
huhuhuhu..

Selasa, September 21, 2010

AKU MASIH PEREMPUAN LA...

Semalam aku mimpi yang aku menjadi seorang lelaki yang gagah lagi hensem yang menjadi kegilaan gadis dalam mimpi aku.Incik Bachok pulak jadi seorang gadis yang comel bermuka jambu(euuwwwwww!).Kami buat journey mengelilingi Malaysia dengan kancil Mira aku.Berbagai rintangan kami tempuh sepanjang journey kami.Last-last kami kawin..

Bangun ja tidur pagi tadi,aku buka sikit seluar aku.Nasib baik aku perempuan lagi.
Fuhhhhhhhh!


Janganla malam ni mimpi ngarut lagi.Letih!!

BOLEH JAWAB KA TAK BOLEH NI?

"Tadi masa UPSR jawab peksa apa?"
Soal aku pada Azhan memandangkan hari dia menghadapi UPSR.

"Matematik 2,BM Kefahaman dengan Penulisan"
Jawab Azhan tanpa ragu-ragu dan syakwasangka.

"Boleh jawab ka BM tu?
Aku tanya lagi..

"Boleh..tapi tak boleh sangat,tapi boleh la jugak dari tak boleh langsung"
Jawapan Azhan buat aku pening sat.Apala mangkuk ni merepek ni?

"Matematik boleh jawab"
Soalan maut ni.

"Matematik??hehehehe.."
Tu ja yang keluar dari mulut Azhan sebelum dia pi berak.

KADANG KALA AKU PUN ADA KEINSAFAN DALAM DIRI

Cerita masa bulan Ramadhan yang paling best sekali aku tengok mestila cerita SyurgaMu Ramadhan kat TV3.Menagis tau tengok cerita ni.Tak rock langsung.Hilang kegangteran aku.

Tadi aku dengar lagu ni kat hanset Mirul.Terus aku teringat balik cerita dia.Kalau la TV3 tayang balik cerita ni bulan puasa tahun depan,memang aku layan la..
Dengar lagu dia pun sedih..
Sob..Sob..Sob..

KENANGAN VIDEO KLIP:AQUA-DR JONES

Masa pertengah tahun 1990,kalau tak silap aku muzik Dance Pop menular dengan jayanya kat negara kita.Masa tu kumpulan yang tengah hangat dengan Muzik mesti la kumpulan Vengaboys,Toy Box,Cartoon ngan kumpulan Aqua.

Antara kumpulan-kumpulan ni,aku minat sekali mestilah kumpulan Aqua.Aku terpengaruh untuk dengar lagu ni sebab Paksu aku yang masa tu dah masuk sekolah menengah dok layan lagu ni dalam bilik dia.Aku yang masa tu umur dalam 8 tahun atau 9 tahun layan abis la lagu ni sebab muzik dia ceria.Siap menari-nari lagi.hahahahahahaha...

Aku rasa ramai orang mesti minat dengan lagu Barbie Girl sebab tu Single depa paling berjaya sekali untuk seluruh dunia.Tapi aku minat lagu lain.Hehehehe..



Walaupun masa tu pakaian macam tu tak sesuai d tengok oleh budak-budak kecik masa aku.Tapi aku tengok jugak..Besa la kan..
kikikiki

KENTUT

Tadi Mr Eksekutif lalu depan bilik aku..jadi aku pun tersu bangun dari tempat duduk aku dan jerit panggil dia.

"Booossss!!!!"
Diiringi dengan bunyi Prrrooooottt..

Tak sangka aku terkentut.


Balik dulu la..cau!

BILA MASA PULAK DUIT SEPULUH JADI SERINGGIT

Selepas ja semua selesai makan ,masing-masing dok nampak kerja yang menimbun kat opis.Jadi kami pun pi la beratuq panjang kat kuanter nak bayar makanan masing-masing.Takdak sapa yang nak offer nak belanja.Masinng-masing makan,masing-masing bayaq.Maklumlah..poket dah tenat.Nak dekat hujun bulan.

Sampai ja giliran aku,aku pun tanya akak kaunter.

"Mee bandung dengan ayaq teh o ais bropa?"

Akak kaunter pun jawab.

"lima ringgit ja dik oiii.."


Aku dengan aksyennya ditambah dengan gaya mutu dan keunggulan terus amik duit kat dalam salah satu kocek kecik kat handbag aku terus kasi kat akak tu tanpa tengok dah duit tu.

"Ehhhhh!"akak tu berbunyi.

Aku pun eh jugak bila aku tengok duit yang aku hulur tu duit seringgit.
Untuk cover malu,aku pun berkata.

"La bila masa pulak duit sepuluh ringgit ni boleh bertukar jadi seringgit.Magic betoi kan kak?"Diringi ketawa dari jin mana tah.

Huhuhuhuhuhu...

GEMUK DAN SASA

Dah makan ka?
Sebagai seorang awek yang baik hati lagi penyayang,aku kena tanya soalan macam ni kat Incik Bachok walaupun benda ni remeh tahap koci.

Dah makan dah tadi kat tempat keja
Balas Incik Bachok

Tu ka?awat tak makan lagi sekali
Aku tanya lagi..

Nak suh I makan lagi ka?
Dia soal balik.

Yela..bagi gemuk sikit..hahahahahaha..
Aku cuba usik.

I memang dah gemuk pun sekarang
Balas dia.macam pasrah ja..tu la pasainya.Awat makan banyak sangat kan.Nah amik..


Haha..badan sasa tu..
Aku cuba sedapkan hati dia.Padahal memang betul pun dia boroi sekarang ni.

Tak la...
Dia balas lagi.Makin pasrah nampak.hihihi..

Eleleleh..malu la tu orang kata dia sasa..
Makin syok nak usik ni..hahahhaha

Mana ada...
Cuba nafi pulak.ceh!

ala kuci kuci kuci..malu la plak..alalalalalla...
Aku makin rancak usik.

Tah pape!!!!


HAHAHAHAHAHAHAHAHHA...

MAKANAN RINGAN

"Kita nak makan apa tengahari ni?"soal Ida tiba-tiba yang muncul kat depan pintu bilik aku.

"Kak,kita makan yang ringan-ringan sudah la.Malas nak makan nasi.berat.."Fatin pulak bagi cadangan.

"Kalau macam tu kita makan keropok jela.."jawab aku sebelum sambung balik buat kerja.

Isnin, September 20, 2010

Aku gangster

SEmalam aku mimpi aku jadi gangster perempuan yang tau nak lempang orang ja..
Malam ni nak mimpi apa plak..
nak tidur ah!
hujan-hujan ni kalau tidur memang best..

SAPA YANG SETAN??

"Mak mati muda.Anak tu pulak bapak dia bela.Bila besar tu yang jadi setan tu"Kata tok tiba-tiba bila dia tengok watak ayu dalam filem Lagenda Budak Setan mati masa beranak.

"Pasaipa plak anak dia jadi setan?"Soal Aloyah dengan muka tak puas hati.

"Tu la..bila besar jadi budak setan sebab bapa dia bela tak betoi"Jawab tok sambil muncungkan mulut kat tv.

"Tok,gambar ni cerita pasal bapak dia.Bukan pasal anak.anak takdak kena mengena dalam cerita ni"Alia cuba bagi penerangan.

"Habis tu sapa yang jadi setan?"Dari baring tok terus duduk.

"Si bapak dia la..Farid kamil..."Aloyah yang terbaring pun tiba-tiba duduk jugak.

Tok terus sembang pasal sakitnya masa nak beranak.
huhuhuhuhuhu..

Pensil dulu,pensil la..

"Berapa harga pensil sebatang?"Soal aku pada adik bungsu aku,Azhan sebaik saja dia masuk dalam kereta setelah selesai membeli alatan menulis sebagai persedianya nak menajawb UPSR esok.

"5 kupang ja.kalau kat sekolah 6 kupang sampai lapan kupang"jawab adik aku sambil dok belek-belek pensil yang dibelinya.

"Mak aiiihhh"awat mahai sangat.Macam tak percaya plak.masa aku sekolah rendah dulu harga pensil 2B dua kupang ja.Tak puas hati betoi la.

"Ala..kaklong zaman kundur..Azhan zaman multimedia superkoridor.sebab tu pensil mahai sikit"jawab adik aku sambil korek hidung.

Cehhhh!

UNTUK LAP HINGUS LA..

Aku tengok mak ke hulu ke hilir seolah-seolah mencari sesuatu.Tapi seolah-olah tak jumpa.Jadi mak masuk dalam bilik Aloyah kuih lapis.Aloyah yang tengah study kat atas katil tak pedulikan mak.Tiba-tiba mak ambil tuala kecil yang bersepuk atas katil Aloyah lalu diciumnya tuala kecil tu.

"Hmmm..ni tuala baru ni.Mak nak bawa pi kedai la"kata mak setelah dia mencium tuala tu.Kemudian diciumnya semula.Aloyah yang melihat aksi mak tergaman.

"Eh,mak! mak nak bawa tuala tu pi mana?"Soal Aloyah bila dia melihat mak mahu keluar dari biliknya.

"Mak nak bawa tuala ni pi kedai esok"Jawab mak.

"Tak boleh mak"Aloyah cuba mengambil tuala tu dari mak tapi tak boleh la plak.

"Mak,dah dua hari Aloyah guna tuala tu lap hingus Aloyah,mak nak bawa pi kedai plak"Aloyah bagi penerangan.

"Cisss!! awat hang tak bagitau awai-awai kat aku???Mangkuk punya budak!!"Marah mak sambil campak tuala kecil tu ke muka Aloyah.

Hahahahahahhahahahahhahahahah!

(Adik aku marah bila aku panggil dia Aloyah..hahahhaah)

Lagu tamil

Hello miss..hello miss..hingga poringge!

Aku akan hantar mesej lirik lagu tamil ni pada Incik Bachok setiap kali aku rasa bosan yang amat sangat dengan dunia Televisyen.

Tau tak apa jawapan Incik Bachok setiap kali aku hantar mesej ni?

Tah pape!!!

Hahahahahahahahha...

DALAM KERJA,SEMPAT BERLEPAS KE KUALA KURAU,PERAK

Sekarang ni aku baru je balik dari Kuala Kurau,Perak.Aku balik dari melawat rakan seopis aku,Rostam atau nama manja dia yang kami panggil Tam yang baru ja selesai dari menjalani pembedahan Kat IJN.kESIAN,MUDA-MUDA LAGI BARU UMUR 26 TAHUN DAH DA PENYAKIT.dAH LA TAK KAHWIN LAGI.hENSEM PLAK TU..(tang sini sengaja besarkan huruf)
Shhhhhh..Incik Bachok agak jeles kalau aku puji orang lain.hahahahha.

Rostam bukannya sakit jantung pun,tapi tulang dada dia entah macam mana boleh menghimpit jantung dia sampai jantung dia lari dari kedudukan asal.Tujuan dia buat pembedahan sebab nak taruh besi kat dada dia supaya dapat betulkan kembali tulang dada dia.Perggghhh..complicated gila..

Kampung Rostam yang diberi nama Kampung Nelayan tu dekat dengan laut.(Nama pun kampung Nelayan).Masa kami sampai Rostam dah tunggu dengan Gantengnya kat depan rumah(dah sebulan dia buat pembedahan,sebab tu cargas semacam).Masuk ja rumah,kakak dia hidangkan kami nasi.Perrrggghh! Sedap gila.Dah jamu nasi, jamu pulak nasi himpit dengan kuah kacang.Lepas tu kek pulak yang baru siap masak.Makan panas-panas memang sedap.Lepas tu bawa keluar kuih raya plak.Gila sih,makan saja kami tadi.Cara hidangan macam berbelas orang.Padahal kami 4 orang ja.Aku,Encik Ismail Daud,Encik Azmi Bakar dan Fatin.

Sambil bersembang,Rostam dok tunjuk bekas pembedahan.Tak nampak apa pun.Memang canggih betul.Aku dok bayangkan bekas jahit berselirat sana sini ka.Cisssss1
Buat penat ja kaki aku terkejar-ketar sebelum Rostam tunjuk tempat pembedahan kat badan dia.

Lepas ja bersembang sebarang dua kata.Kami pun nak balik la.Gila nak duduk lama-lama.Ni time kerja la.Tu pun minta izin kat Mr.Eksekutif dulu sebelum keluar.Nasib baik dia baik hati walaupun mood dia hari ni kurang elok.

Kami keluar dari opis pukul 12.30 dan sampai kat rumah dia pukul 1.45 petang.Balik dari rumah rumah dia pukul 3ptg,sampai opis baru je kejap tadi.Tu pun Encik Ismail pecut kereta bagai nak gila.130km/jam.Gila betoi,dah la hujan lebat.Ni nak sambung buat kerja balik.Makin bertimbun aku tengok atas meja aku ni.
Huuuuuuu!

SELAMAT DATANG KERJA!

Semalam Incik Bachok ada mengadu yang dia malas nak pergi kerja.Hari ni,aku pulak mengadu yang aku malas betul nak pi kerja.Cuti lama-lama sangat buat otak aku melekat kat rumah ja.Tapi aku kena mai keerja jugak.Nama pun makan gaji kan.
Sampai ja tempat kerja.Aku tengok kerja dah menimbun atas meja.Email aku pun penuh dengan arahan kerja dari bos-bos yang ofis depa kat seberang jaya dan Butterworth.Tu belum campur dengan kerja-kerja yang datang dari Mr.Eksekutif aku.Bilik aku sebelah bilik dia ja pun boleh dia bagi kerja pakai email ja.Apala...

Tu belum lagi partner aku si Naim yang dok ajak aku keluar pi buat doket kat luar.Lepas raya,banyak pulak kerosakkan yang kena dibaiki.Itu la nasibnya bila kita ada dua tugas yang berbeza.Satu kena jadi Assistant Mr.Eksekutif yang buat aku dapat bilik khas untuk aku seorang ja.Satu lagi kerja aku kena pergi rumah pelanggan dan baiki kerosakkan kat rumah depa bila kerja-kerja aku untuk Mr Eksekutif aku dan untuk lain-lain bos selesai.

Sekejap lagi aku nak berlepas ke Perak plak.
Aduhai.....

Kadang-kadang aku rasa macam aku pegang jawatan untuk yang bertaraf Diploma.Tak pun Ijazah..
hahahahhahhahaha...

Ahad, September 19, 2010

KENAPA AKU MENULIS BLOG?

Ada orang tanya pada aku,apa tujuan aku menulis blog.Ok,jawapan aku senang ja.Tujuan aku menulis blog ialah sebab aku menganggap blog aku ni umpama diari aku.Tempat untuk aku luahkan perasaan aku samada marah,sedih,gembira,kecewa,cinta,kasih sayang. Dan Setiap perkataan,perbuatan,percakapan dan tingkah laku yang datang dari aku sendiri, mak abah aku,adik-adik aku,sedara mara aku,jiran-jiran,rakan tempat kerja serta orang-orang sekeliling aku samada aku kenal atau tak akan aku tulis semula dalam blog aku supaya aku boleh ingat kerana aku anggap setiap perbuatan,percakapan yang datang dari mereka semua ni yang aku rasa agak sempoi adalah berharga untuk aku ingat sampai hari tua aku.Aku kan agak sentimetal sikit,ikut abah aku.

Tentu aku rasa seronok bila satu hari nanti bila aku buka balik blog ni,baca balik enti yang lama-lama yang pernah aku tulis dan aku terkejut.Oh,aku pernah tulis macam ni?tak pun aku terkejut bila aku ingat yang abah aku pernah buat benda-benda ni.

Tipu la kalau aku tak rasa apa-apa bila ada jugak yang teringin nak ja follower aku ataupun baca blog aku sebagai silent reader.Mestila aku rasa syok,kalau tak aku tak letak la satu box khas untuk tau berapa banyak orang yang baca blog aku.hahahaha

Tapi macam aku tulis tadi,aku menulis blog untuk diri aku,untuk keseronokan diri aku sendiri dan aku tak kisah pun kalau seorang je yang sudi baca blog aku.Tapi aku betul-betul menghargai pada orang-orang yang sudi baca dan dan bagi komen pada setiap entri yang aku tulis.Terima kasih banyak-banyak.I love u..

Jangan tanya aku kenapa aku tak hias berbagai macam blog orang-orang lain sebab niat aku hanya nak menulis untuk diri aku sendiri.

Sekian terima kasih.
Assalamualaikum warahmatullahiwabarabkatuh(macam watak haji mustapa dala cerita Qalesya pulak..hahahahha)

MIMPI!! MAI LA SINI!

Semalam,impian aku nak bermimpi tinggal mimpi saja bila aku tak bermimpi langsung.Mananya tak mimpi kalau elok saja aku nak lelapkan mata aku,tibtiba aku rasa nak terkencing.Jadi aku pun pi la kencing.Bila dah kencing mesti la kita cuci mana yang patut.Bila dah cuci mana yang patut,aku pun cuci la kaki aku.Alamak,bab kata orang tua,cuci kaki sebelum tidur,takdak mimpi apa-apa.Maka itu yang terjadi kat aku..
huhuhuhuhu...
Sedeynya..ni nak tidur ni..kena layan Ice Age bagi perabih,mana tau aku mimpi masuk zaman ais plak ka...ataupun zaman 10 000 BC ka..haaaaa.baru sempai!!
cayalah!

Sam Bunkface???

Adik aku Mirul bagitau yang suara latar bahasa melayu ubtuk filem kartun Ice Age 3 menggunakan sura Sam Bunkface..
Betoi ka?
Hmmmmmm...

HARGAILAH BAJU ANDA

Sejak kecil lagi aku dengan adk-adik aku telah diajar untuk menderma pakaian yang kami tidak mahu pakai lagi kepada sesiapa yang memerlukan.Tak hairan la bila amalan mengumpul pakaian terpakai ni untuk dibagikan kepada orang yang memerlukan kami buat sampai besar ni.Kami pun pernah menyumbang jugak baju-baju kami kat mangsa tsunami sampai kami sendiri takdak baju nak di pakai..apa kejadahnya..huhuhu..

Tapi zaman sekarang ni,nak cari orang yang betul-betul miskin memang susah.Jangan terpedaya kalau rumah depa tu sangat daif,depa tu papa kedana.Depa tu lagi banyak duit tau dari orang yang berumah besaq.Aku rasa plastik berisi pakaian terpakai makin menimbun kat bilik aku dan Aloyah kuih lapis.Tapi tak menderma-derma lagi.Susah betoi.Nampaknya kami kena pi derma kat rumah anak-anak yatim..huhuhuhu..

Aku hairan jugak bila lihat ada diantara orang yang langsung tak sayang pada baju-baju depa.Walaupun baju masih elok,baru dipakai 2 3 kali,depa sanggup bakar atau buang dalam tong sampah.Padahal dengan baju-baju tu kita boleh berbuat amal jariah.

Aku teringat kata-kata moyang aku,Arwah Mat Yaman,bapa angat Arwah Tokwan Non aku.Dia kata baju-baju kita tak boleh dibuat sesuka hati.Kalau betul-betul tak boleh pakai dah atau buruk sangat sampai tak boleh bagi kat orang,buat kain buruk pun jadi la.Bagi juga baju tu berguna untuk kita.Kalau kita bakar,buang macam tu sahaja.Baju tu akan tuntut perbuatan kita diakhirat.

Aku taktau samada tuntut di akhirat tu betul ke tak sebab aku bukan la pandai sangat bab-bab agama ni.Tapi aku rasa Moyang aku kata macam tu supaya kami sedar dan menghargai baju-baju yang kami ada.
Kata-kata moyang aku tu betul-betul beri effect pada kepala otak aku ni sampai la sekarang ni pun aku betul-betul menghargai baju.Sampai orang penuh tegur,banyak sungguh kain buruk kat rumah aku.

Aku harap kata-kata moyang aku dan pesanan mak aku akan aku terap sampai ke anak cucu aku la.
Wah..sekarang aku dah berfikiran jauh ni..

BAHASA

Tadi petang abah ada tengok berita kat Astro Awani.Macam biasa la berita pasal Datuk Sosilawati la.Lepas tu ada pulak video temuaramah dengan Datuk Murugiah.

"Itu SOSEJlawati saya tak kenal.Itu pembunuh saya kena"kata Datuk Murugiah..
Ayoyo..sdah duduk Malaysia,jadi warga Malaysia,Jadi salah seorang Menteri dalam Malaysia,cakap melayu pun tak betul lagi ka?Ayoyo..

PENGADIL

"Makcik tak makan?"Soal Incik Bachok bila dia lihat mak aku hanya hidangkan makanan untuk kami,tapi tak makan sekali.

"Makcik hang tak makan.Dia tengok kita ja..dia jadi pengadil"Jawab abah aku sambil menyuap makanan ke dalam mulut.

TELL ME

Tell Me adalah salah satu lagu kumpulan Wonder Girl yang aku minat..
tapi bila budak lelaki menari untuk lagu ni..
hahahhahah..




Video Kilip Asalnya..




Gila betoi la..

PINDAH BILIK

Sekrang ni sebenarnya aku dengan Aloyah kuih lapis tengah mengemas bilik mak.Sebenarnya Aloyah dan mak bertukar bilik.Asalnya bilik yang Aloyah duk ni adalah bilik mak,tapi entah macam mana tah Aloyah beria ja nak bilik mak.Siap pi beli cat lagi kaler pink dengan jubin lantai bilik dia kaler pink.Beria betul.Silau mata aku masuk bilik dia..otak trus blur.Hahahahaa..Dah stahun dok bilik tu tiba-tiba nak tukar plak..
tak pasal-pasal aku kena tolong ngemas..
huhuhuhu..

ALAHAI ASTRO

Isssshhh!! ni yang aku geram ni!! time aku layan tengok TV baik punyeerrr tiba-tiba hujan lebat.Tau-tau la kan bila hujan apa jadi kat Astro punya siaran.Tension gila,takdan nak tengok perempuan tu tembak pembunuh gila yang bunuh boyfriend dia tadi.Nasib baik Astro oleh ulang tayang banyak kali..kalau tak....


Aku tak buat apa-apa pun..hahhahahaha

Filem Feveret Aku:Raise Your Voice(2004)

Selain dari cerita ganas,seram dan fantasi.Aku jugak minat filem jenis kekeluargaan a muzikal.Cerita cinta da gak sikit-sikit.Tapi tengok filem jugak la..

Aku pun minat Hillary Duff sejak kecil lagi.Start minat dia sejak aku tengok filem Casper and Wendy.Masa tu aku umur 5 tahun sama la jugak dengan si Hillary tu.Dia kan lahir tahun 1987 gak.Untuk Filem Feveret aku kali ni,aku nak cerita pasal salah satu dari himpinan filem-filem lakonan Hillary Duff.Tajuknya,Raise Your Voice.

Filem ni mengisahkan Terri Fletcher dan abangnya Paul Fletcher yang mempunyai minat yang sama dalam bidang muzik.Tapi cita-cita mereka untuk jadi penyanyi sering di halang oleh bapa mereka yang tegas,Simon Fletcher yang merupakan seorang pengusaha restoran kerana dia menganggap bidang nyanyian tidak akan menjamin masa depan yang cerah untuk anak-anak dia.

Satu hari,Terri dan Paul telah menyusup senyap-senyap keluar dari rumah untuk menonton konsert kumpulan muzik kesukaan mereka.Malangnya semasa dalam perjalanan pulang,mereka mengalami kemalangan sekaligus menyebabkan kematian Paul.Kehilangan Paul merubah hidup mereka sekeluarga terutama sekali Terri yang menyalahkan dirinya sendiri diatas kematian abangnya.

Tanpa Terri tahu,abangnya telah memohon untuk memasuki sekolah Muzik Terkenal di Los Angales untuk dirinya.Beberapa minggu selepas kematian Paul,Terri mendapat surat yang dia diterima masuk ke Sekolah itu.Untuk merealisasikan impian abangnya,dia pun mahu jugak menuntut disekolah tu tanpa pengetahuan ayahnya dengan menipu mahu tinggal bersama Makciknya di Los Angeles untuk melupakan peristiwa yang menimpa.

Di sekolah tersebut,Terri terpaksa menyesuaikan dirinya dikalangan pelajar yang kebanyakkannya anak orang kaya.Dan dia jatuh cinta pada Jay,salah seorang rakan sekelas dia.

Malang tidak berbau bila bapanya dapat tahu dan mahu Terri pulang semula ke kampung,tapi suara Terri yang merdu tu di tambah pula dengan kekuatannya yang mahu tetap belajar diskolah tersebut buatkan hati ayahnya cari..
Cewaaaahhh!

Trailer cerita ni






Poster Filem Raise Your Voice



Ni la Terri,atau nama sebenarnya Theressa Fletcher.


Ni kekasih Terri,Jay.Anak orang kaya yang turut belajar satu sekolah dengan Terri.



Abang Terri,Paul yang menjadi punca Terri teruskan niatnya untuk belajar disekolah Muzik.


Cikgu yang banyak beri perangsang pada Terri sepanjang pembelajarannya di sekolah muzik.



Keaadaan yang agak tegang bila si Bapa dapat tau anak dia menipu pada dia selama ni


Ok-ok,kita lihat sedutan lagu yang dinyanyikan oleh Terri untuk mendiang abangnya.Very touching la..



Filem ni buat mak terkejut bila dia balik dari pasar,tengok-tengok aku menangis teresak-esak..hahahhahahahhaha..
Gila betoi la..

RENDANG UNTUK MENTUA

Tadi masa aku tengah dok masak rendang kat paksu aku sebab dia teringin nak makan rendang aku dengan lemang yang dia beli,tiba-tiba Aloyah kuih lapis muncul kat dapur.

"Kaklong,hang masak apa?"soal dia..

"Akak masak rendang ayam la.."aku jawab sambil buat taktau kat dia.

"Owwwwhhhh,rendang untuk mentua la ek..."Alia cuba mengusik aku..huhuhuhuhu..

"Kaklong,hang perasan dak yang tahun ni TV3 tak tayang drama Rendang untuk mentua,kalau dak,tiap-tiap tahun dok ulang cerita tu.."Kata Alia lagi.

Haaa..betoi la.Tahun ni depa tak tayang cerita lakonan Fazura tu..baru aku perasan.Tiba-tiba aku teringat cerita tu plak..baguih la sapa dapat menantu macam tu noh..
kalau dapat mak mentua perangai macam tu,tak sanggup aku..
Tambah-tambah kalau dapat biras macam setan kaki menyucuk tu..huuuiii..geram betoi la..

Ni aku buh sedutan sikit cerita ni..
Layannnnn!



Sakit hati aku tau!!

Lintang pukang

Lepas ja raya ni,mak nak buka kedai dia balik la..jadi keaadan rumah jadi lintang pukang kejap sebab hari ni hari first berniaga.Nanti keadaan normal balik la..

Sabtu, September 18, 2010

Mimpi..dimana kau..aku memerlukan mu!

Sejak bulan raya start minggu lepas,aku rasa alam mimpi aku pun tak pernah muncul dalam tidur aku.Agak kehairanan jugak bila pagi-pagi aku bangun dari tidur,fikiran aku terus blank..kosong.Selalu bangun ja dari tidur,aku akan ingat apa yang aku mimpi,apa yang aku lalui.
Ni menimbulkan syakwangsa yang tak berapa berat terhadap kepala otak aku ni.

Sebab apa aku suka bermimpi?
Sebab aku suka alam fantasi,lari dari masalah,lari dari segalanya..sebab tu bila aku rasa ada banyak masalah yang belenggu kepala otak aku ni,aku ambil jalan mudah dengan tidur.Bila aku tidur,masalah aku hilang.Jadi mood aku sentiasa ok walaupun aku ada banyak masalah yang menimpa.Lagipun mimpi kan mainan tidur..kalau budak-budak berhenti menagis bila kita beri mainan,same la dengan aku pun..
Apala..

Aku rasa aku dah banyak kali tulis pasal mimpi-mimpi ni..tapi sebab aku suka mimpi.Tak salah kan?ni blog aku,ikut suka la aku nak tulis pa,lagi pun aku menulis ikut apa yang aku pikir dalam kepala otak,luahan rasa aku.

Tadi Mirul da beli beberapa keping DVD.Kalau tak ada rasa apa-apa hal malam ni,aku layan semua DVD-DVD tu and then tidur..
Aku nak lihat hasilnya.Kalau tak berlaku sebarang mimpi,ai rasa aku terkena penyakit Incik Bachok,dia tak pernah mimpi..
Errrr..dia pernah mimpi la.. sekali..mimpi basah.Dengan aku pulak tu..huhuhuhu..Tu terjadi masa kami mula-mula kapel.hahahahahha..then tak mimpi dah..
(Aku pernah tanya apa jadi dalam mimpi tu tapi Incik Bachok tak pernah cerita.Jahat tak aku?hahahahha)

Aku kena mimpi,kalau tak, tidur aku tak bermakna..
harap-harap menjadi malam ni..
huuuuuu..

Kongsi Kasih

Setiap sabtu dan ahad Incik Bachok akan abiskan masa dia tengok bola bila time malam.Kalau dia tengok bola,jangan harap la dapat nak cakap fon atau mesej dengan dia.Kalau cuba-cuba mesej jugak,setiap setengah jam baru dia nak balas mesej.Tu la nasibnya kalau bercinta dengan orang kaki bola tahap Dewa 18.Mesti da masa dia nak spentkan masa dia pada bola..Rasa macam berkongsi kasih ngan bola plak.Sabar jelah Dibah oooiiii..

Tapi takpa la kalau berkongsi kasih ngan bola..kalau dengan perempuan lain..tak sanggup aku..
Selamat tinggal la..


Aku taktau pukul berapa plak aku dapat hubung balik dengan Incik Bachok.
Huhuhuhuhu..

Smoking Stail!

Kalau sapa-sapa tak kenal Rajnikaht memang tak stail la..Kadang-kadang aku rasa muka abah aku pun dah macam dia.Dah la kalau berlawan punya kuat kalah terminator.Lepas tu pulak melambung-lambung penjahat dia kerjakan.Kalau nak merokok pun gila stail..macam asap motor pun ada..siap nyanyi lagi..
cayalah!



Incik Bachok memang patut tengok..dia kalau merokok punya kaut.
Geram aku!!!

Selamat datang...

Jeng..jeng..jeng..
Incik Bachok mai umah tadi.Dia mai dengan kawan dia dari kelate jugak dowh..satu tempat kerja ngan dia..
Elok-elok dia sampai,nasi beriani yang aku masak pun siap..ngan gulai dalca sekali.
Dia makan sekali ngan abah dan adik-adik lelaki aku.
Menambah lagi tau..
Tau pun sedap..
Sebelum makan dok ejek-ejek cakap tah-tah tak sedap macam kat kedai nasi beriani.
La ni..tengok..makan sakan...
Dan-dan puji..
hahahhahahah..
Incik Bachok da satu perangai suka ejek apa yang kita masak sebelum dia makan,konon-konon tak sedap.Geram aku!!

Ni banyak lagi aku nak masak kat dia ni..
dulu dah masak rendang ayam,masak lemak ketam,masak merah ayam,Char koew teow,bihun sup..nasi daging,nasi ayam..nasi goreng semua dia dah rasa..
Aku rasa lama-lama dia jadi gemuk dah..
hahahhahahhaha

Abang angkat saya dari India..Hello Bhaiya!!

Aku sebenarnya ada seorang abang angkat dari India.Dia India muslim dan sudah berkahwin dan punyai sepasang anak kembar.aku pernah la berwebcam dengan family dia..
akuu rasa depa ni spesis India kaya kot..
huhuuhuhu...
Dah banyak kali mai Malaysia plak tu..
Cuti-cuti malaysia la tu..
Setiap malam kalau takdak hal,aku akan chatting ngan dia..
Shhhhh..Incik Bachok agak jeles..
hahahahhaha..
Mamat tu boroi la..Jangan risau Incik Bachok yerrr..
jom kita layan apa yang aku sembang ngan dia..


(Pedulikan ejaan english aku dan grammer aku.Aku agak teruk dalam penulisan dan ejaan bahasa english.Mamat ni pun sama la..nasib baik aku paham jugak..hahahahha)

BUZZ!!!
Munnavar Musabji: yes
BUZZ!!!
Mira Amair: bhaiya..
Mira Amair: what are doing?
Mira Amair: hehehe

Munnavar Musabji: nathing waiting for u to talk

Mira Amair: hihihi..
Mira Amair: sorrry..
Mira Amair: u not sleep?

Munnavar Musabji: no dear
Munnavar Musabji: its steel time i am at shop dear

Mira Amair: owh..

Munnavar Musabji: its 10.00 pm

Mira Amair: now at malaysia is 12.40

Munnavar Musabji: o i c
Munnavar Musabji: u steel online go to sleep dear

Mira Amair: hehe..

Munnavar Musabji: morning don't want to go for work dear
BUZZ!!!

Mira Amair: im writing in my blog bhaiya
Mira Amair: tomorrow is saturday..
Mira Amair: im holiday in saturday bhaiya..

BUZZ!!!
Munnavar Musabji: o i c
Munnavar Musabji: that's good
Munnavar Musabji: as i don't get any holiday dear

Mira Amair: really..
Mira Amair: poor u..
Mira Amair: huhuhuhu
Mira Amair: im only working 5 day a week..

Munnavar Musabji: yes dear
Munnavar Musabji: that is nice

Mira Amair: saturday and sunday im in holiday

Munnavar Musabji: what kind of that website is that

Mira Amair: ???
Mira Amair: what u mean?

Munnavar Musabji: http://miraemair.blogspot.com

Mira Amair: owh..
Mira Amair: that my blog..

Munnavar Musabji: this on ur yahoo page
Mira Amair: im telling about my life in that blog
Mira Amair: it like a diary..

Munnavar Musabji: o really

Mira Amair: yes,,
Mira Amair: but it in malat languege la bhaiya..
Mira Amair: malay languege..
Mira Amair: i think u dont understand what im writing la..

BUZZ!!!
Munnavar Musabji: o i c
Munnavar Musabji: so u say to me in English
Munnavar Musabji: hahahahahahahahahh

Mira Amair: hahahahhahahhaha
Mira Amair: cannot la..
Mira Amair: hahahhahahha

Munnavar Musabji: yes la
Munnavar Musabji: hahahahahahahaha

Mira Amair: u know about beriani rice?
BUZZ!!!

Munnavar Musabji: i like it to have
Munnavar Musabji: yes

Mira Amair: tomorrow i want to make a beriani rice..
Mira Amair: hehehe

Munnavar Musabji: u know to make it

Mira Amair: yes..

Munnavar Musabji: or do i help u dear

Mira Amair: i know how to make it..
Mira Amair: before this i cook beriani rice..

Munnavar Musabji: guess r coming to ur home

Mira Amair: yes..
Mira Amair: my boyfriend..
Mira Amair: hahhaha

Munnavar Musabji: u lol
Munnavar Musabji: hahahahahahahah
Munnavar Musabji: r u saying truth

Mira Amair: yes..

Munnavar Musabji: how is ur BF

Mira Amair: what?
Mira Amair: my BF?
Mira Amair: he fine..
Mira Amair: bhaiya...

Munnavar Musabji: i mean how he look

Mira Amair: my boyfriend came from a different city la..

Munnavar Musabji: from where ????

Mira Amair: he come from Kelantan.

Munnavar Musabji: aftrica

Mira Amair: Im from Penang..
Mira Amair: hahahhaha

Munnavar Musabji: hahahahahahahaahahahaahah

Mira Amair: not la..
Mira Amair: he malaysian too..
Mira Amair: hahahhaha

Munnavar Musabji: i think that only
Munnavar Musabji: hahahahahahahahahahahahahaha
Munnavar Musabji: i would be good if from africa la
Munnavar Musabji: hahahahaahahahahahahahahhaahahahahaah

Mira Amair: hahahhahahahahah
Mira Amair: not different city..
Mira Amair: but state

Munnavar Musabji: do u like african la

Mira Amair: malaysia have 14 state..
BUZZ!!!
Mira Amair: hahahhahaha

Munnavar Musabji: o i c
Munnavar Musabji: hahahahahahahahaahahahaaha

Mira Amair: india?

Munnavar Musabji: u like india

Mira Amair: india?
Mira Amair: i like hindi movie..
Mira Amair: hahahha

Munnavar Musabji: india???

Mira Amair: how many state in india?

Munnavar Musabji: and not indian only movie
Munnavar Musabji: 27 state

Mira Amair: waahhhh
Mira Amair: very big la...

Munnavar Musabji: yes its big

Mira Amair: Penang have many Indian la bhaiya..

Munnavar Musabji: o yes

Mira Amair: if they muslim we called mamak for men and mami for womem..
Mira Amair: combi for girl..
Mira Amair: hihihi

Munnavar Musabji: what it means mamak, mami, combi
Munnavar Musabji: i too like to come malisya
Munnavar Musabji: it is nice city

Mira Amair: i dont no la bhaiya what it mean..
Mira Amair: yes..
Mira Amair: kuala lumpur is great city..

Munnavar Musabji: o i c

Mira Amair: many rich people live there..
Mira Amair: india,malay,chinese..
Mira Amair: very rich..

Munnavar Musabji: yes
Munnavar Musabji: and u r not rich

Mira Amair: hahahhahaha

Munnavar Musabji: u too r rich
Munnavar Musabji: right

Mira Amair: not really la..
Mira Amair: only in the middle..
Mira Amair: not to rich..
Mira Amair: not to poor..

Munnavar Musabji: middel
Munnavar Musabji: hahahahahahahahahah

Mira Amair: hahahahah

Munnavar Musabji: that's fine dear as Allah listen to the middel and poor person
Munnavar Musabji: and not to the rich la

Mira Amair: u know about big news in malaysia?
Mira Amair: very hot news..

Munnavar Musabji: what is that ????
Munnavar Musabji: is it hot
Munnavar Musabji: take care u will burn
Munnavar Musabji: lol

Mira Amair: hahahhahaha

Munnavar Musabji: ok say me what ????

Mira Amair: a india lawyer kill malay women..cut in into a picies and burn her..
Mira Amair: poor her la.
Mira Amair: he murder her before eid aidil fitri
Mira Amair: very hot..
Mira Amair: many people he kills..
Mira Amair: man from calcutta he kill to..

Munnavar Musabji: y that so he kill ???
Munnavar Musabji: and that to a lawyer
Mira Amair: becoz money..

Munnavar Musabji: o i c

Mira Amair: that lawyer very greedy..

Munnavar Musabji: that is y i done like money

Mira Amair: yes..

Munnavar Musabji: do u like it
BUZZ!!!

Mira Amair: not really..

Munnavar Musabji: that's good

Mira Amair: im dont want a rich husband..
Mira Amair: they can marry many women

Munnavar Musabji: that is nice
Munnavar Musabji: yes
Munnavar Musabji: yes
Munnavar Musabji: that is true

Mira Amair: many men in malaysia marry many women..
Mira Amair: my grandfather..
Mira Amair: my uncle..
Mira Amair: marry many..

Munnavar Musabji: how many dear
Mira Amair: 4
Mira Amair: my grandfather 4

Munnavar Musabji: o gad

Mira Amair: my uncle only 2 wife..

Munnavar Musabji: o god

Mira Amair: hahahahhaha

Munnavar Musabji: i too want to do one more la

Mira Amair: i dont like..
BUZZ!!!
Mira Amair: if u rich..
Mira Amair: u can la..

Munnavar Musabji: do u hav any friend la

Mira Amair: hahahahaha
Mira Amair: why????

Munnavar Musabji: i will afort that
Munnavar Musabji: hahahahahahahahahahahahahahahahahhaha

Mira Amair: u want take them as your wife??
Mira Amair: hahhahahhaha
Mira Amair: hahhahhahhaha

Munnavar Musabji: yes sure

Mira Amair: hahhahahah..

Munnavar Musabji: i want one dear
Munnavar Musabji: really saying true
BUZZ!!!

Mira Amair: malaysia women not really want to marry la bhaiya..
Mira Amair: they only work..
Mira Amair: work..

Munnavar Musabji: y that so ??????

Mira Amair: and work..

Munnavar Musabji: work ?????

Mira Amair: yes..

Munnavar Musabji: and earn money

Mira Amair: they very educated..
Mira Amair: from university..

Munnavar Musabji: no kids no husband

Mira Amair: yes..

Munnavar Musabji: y that so ??????

Mira Amair: many la in malaysia women like that..

Munnavar Musabji: o i c

Mira Amair: becoz they educated than men..

BUZZ!!!
Munnavar Musabji: let me know if someone is there for me la

Mira Amair: they salary big than men..
Mira Amair: hahahahhahaha..

Munnavar Musabji: that will do for me la

Mira Amair: i tell ur wife..
Mira Amair: hahhahahhaha

Munnavar Musabji: u r welcome
Munnavar Musabji: do u want her mobile number
Munnavar Musabji: i can give u

Mira Amair: hahahhahahahah

Munnavar Musabji: when every i say to my wife that i am going to do II marry she says me go and do it

Mira Amair: owh..
Mira Amair: that great

Munnavar Musabji: yes that is y i am saying u that if someone is there then let me know

Mira Amair: im dont know la..
Mira Amair: im be friend with men..

Munnavar Musabji: u will not help me la
BUZZ!!!

Mira Amair: im like a men u know..
Mira Amair: hahhahahhahhahahha

Munnavar Musabji: yes i know that
Munnavar Musabji: hahahahahahahahahahah

Mira Amair: hahahhahahahhahah
Munnavar Musabji: only like a men
Munnavar Musabji: not men la
Munnavar Musabji: hahahahahahahahahahahahahahaha

Mira Amair: hahhahahhaah

Munnavar Musabji: hahahahahahahaahahahaahaha
Munnavar Musabji: lol

Mira Amair: bhaiya..

Munnavar Musabji: lol

Mira Amair: i want go to sleep la..
Mira Amair: very tired..

Munnavar Musabji: ok fine all this was just a jock dear

Mira Amair: ok..
Mira Amair: never mind..
Mira Amair: kikikikiki

Munnavar Musabji: if my wife will come to know she will kill me la

Mira Amair: hahahhahahhaah

Munnavar Musabji: ahahahahahaahahahahhahaha

Mira Amair: hahahahahhahahha

Munnavar Musabji: i love her more then my life la

Mira Amair: oh..
Mira Amair: that sweet..

Munnavar Musabji: and she too love me that way la

Mira Amair: owh..
Mira Amair: sweet couple..
Mira Amair: i like that..

Munnavar Musabji: we r very happy and she do what ever i say
Munnavar Musabji: and that is more then enougt for me la

Mira Amair: that great..
Mira Amair: i like..
Munnavar Musabji: wish u too have that kind of husband la

Mira Amair: ok bhaiya..
Mira Amair: thank you..
Mira Amair: aminnn'

Munnavar Musabji: may god give u that kind of husband
Mira Amair: aminnnn
Mira Amair: thank bhaiya..

Munnavar Musabji: welcome bhaina
Munnavar Musabji:

Mira Amair: bhaiya..
Mira Amair: i want go to sleep la..
Mira Amair: very tired..
Mira Amair: hehe..
Mira Amair: bye2
Mira Amair:

Munnavar Musabji: take care may Allah bless u
Munnavar Musabji:

Mira Amair: may allah bless u to..
Mira Amair: tata..

Munnavar Musabji: tata


Aku taktau la ada sapa-sapa paham apa yang kami bualkan..dah la merapu..ejaan salah,grammer tak betoi..
hahhahahahahaha..

Jumaat, September 17, 2010

Kenangan Video Klip:When It's Over-Sugar Ray

Masa aku Sekolah Menengah dulu,aku da sedikit Rebel dalam kepala otak aku ni(macam la Rebel sangat kan..huh!).Rebel ni dalam pemahaman untuk diri aku la ialah kepala otak yang memberontak untuk menonton atau melihat bendabenda yang kuran elok untuk budak-budak bawah 18 tahun yerrr.Selalunya lagu-lgu yang video klipnya kurang senonoh tu la yang paling aku minat..Dekat sekolah aku agak kurang aktif sikit kadang-kadang, tapi bila kat rumah agak aktif..Jangan terkejut abah jugak layan lagu ni dulu..
huhuhuhuhu.Lagu ni mengingatkan aku pada kawan-kawan kat Sekolah Teknik.Tambah-tambah si Anis Zuraidi tu.Tahap pala otak dia macam aku la..Tapi la ni,baru ja dapat anak sulung..
huhuhuhu..
Jangan anak hang terlebih Rebel dari hang sudah la nanti
Kita ayan lagu ni..
Cayalah..



Sekian Video klip kenangan untuk hari ni..
tata..

'BOTOX'

Incik Bachok adan tanya pada aku,berbalaoi ka aku nak cat balik Kancil Mira aku tu..
Ofcoz la berbaloi..dah bertaun Cik Mira tu(kancil aku la..)tinggal ngan aku.Dari aku study kat Politeknik sampai la aku kerja aku dok perah keringat minyak dia.
Dari dia cantik belia umpama Jennifer Lopez sampai dah kerepot macam Mak Mah jangan pandang belakang.
Awat pulak tak berbaloi.Dia pun nak merasa jugak suntikan botox kan..ingat artis ja boleh?Apada..Issshh,tak sabar aih nak wat pembedahan plastik kat dia ni..
Mesti glamor you..
hahahahhaha..

Mak dan Opera Mini

Mak asyik dok pandang Aloyah kuih lapis dan Mirul..Nampak macam teruja semacam ja bila dia tengok Mirul dan Aloyah main henset sampai tak pandang kiri kanan..

"Mak tengok la ni budak-budak main internet pakai henset ja..tak kena bayar ka?
Mak tiba-tiba bersuara.

"Tak payah mak..free ja pun.Senang mak,xpayah jadi macam kaklong,usung laptop merata"jawab mIrul sambil mata tak beralih tengok henset.Cisss,dan lagi kutuk aku..takpa..

"Tu ka?ni hampa boleh main facebook la ni?blog pun boleh ka?"Mak tanya lagi sambil buat muka teruja macam ciciwi dapat asam(menatang apa aku taktau,ayat abah aku ni)

"Betoi la mak..takkan nak tipu plak.."Aloyah pulak jawab pertanyaan mak..

"Ni guna pakai apa ni nak main semua ni?"mak soal lagi..

"ni pakai opera mini"jawab Aloyah lagi..

"Kalau macam tu hampa buh sat menatang opera mini tu kat hanset mak..mak pun nak tulis blog jugakkk"kata mak sambil lempaq hanset Nokia Torhlight dia kat Mirul..


Petang tu jugak pakat-pakat gelak sakan kat mak..
Punggah..punggah..

Bila dia nak datang

Sebenarnya aku baru balik ja dari tesco ni.Pi beli barang-barang untuk masak nasi beriani esok.
Jeng..jeng..jeng..
Incik Bachok mau datang beraya la...jadi oleh sebab Incik Bachok teringin nak makan nasi Beriani aku,aku pun buat la..
lagi pun aku selalu buat nasi beriani bila aku cuti kan..
Jadi apa salahnya aku buat untuk dia.
Dia ni selalu jugak melantak masakan aku.Kalau dia mai rumah aku ja...
aku hidang la dia macam-macam kan..
nasi daging la,char koew teow ka..
masak sendiri tu..
jangan main-main..ganas-ganas aku pun aku tau masak..
kikiki

Pirahna

Salah satu sebab abah aku takmau tengok cerita terbaru Pirahna ialah abah kata Pirahna tu macam kartun ja..
hahahhaha..
Besa la abah,dah teknologi makin maju..
tu yang jadi kartun tu..
hahahhaha...
Apa-apa pun Pirahna lama punya filem lagi best..Pirahna pun nampak real punya ikan..
huhuhu...

Khamis, September 16, 2010

Ninja..

Tadi masa aku bersenang lenang kat kedai makan milik Tok aku(mak abah aku daa..)
Tiba0tiba aku terima panggilan telepon dari adik aku,Si Aloyah kuih lapis.Sebab adik aku ni kalau call aku mesti nak cakap ngan mak aku kan..so aku terus kasi mak aku jawab..Aku tengok mak kejap mata terbeliak,kejap ternganga luas,kejap terlopong.Mai gempaq la jugak awat muka mak aku jadi lagu tu..elok mak aku matikan talian talipon,mak pandang aku..

"Baby muntah atas katil aku!!!"
Alamak!! mem besar da mengamuk daa...

Sampai ja kat umah,aku tengok Aloyah teercangak atas sofa dengan muka sedey macam cipan sambil keringkan rambut dia yang basah.
Dengan segera dia pun cerita yang dia punya rambut abis kaler hijau sebab tertidur atas muntah Baby..
hahahahahahaha...
Memang lawak..lagi lawak sebab aku kena cuci semua muntah tu..
Dah la bau macam hampeh..aku tengok rupanya pun tak tahan..
bagi mengelakkan aku pulak termuntah..aku kenakan perisai siap-siap kat diri aku..
Nak amik..




Cantik tak?jhahahha

Rabu, September 15, 2010

Filem Feverat Aku:Jason And The Argonauts(1963)

Masa aku kecik-kecik dulu,antara filem yang abah belikan tape dia untuk aku tonton adalah filem Jason and the argonauts yang dikeluarkan pada tahun 1963.Masa aku kecik dulu mana da dvd-dvd lagi..main video tape ja..

Filem ni mengisahkan tentang Jason yang diarahkan oleh seorang raja yang bernama Pelias untuk mencari bulu emas kambing biri-biri yang berada di sebuah negara yang diberi nama Colchis tanpa dia ketahui yang Pelias la yang membunuh bapa dia dalam satu rampasan kuasa 20 tahun yang lalu.

Untuk memudahkan ekspidisinya yang penuh bahaya ke negara Colchis tersebut,Jason pun telah merekrut 40 orang lelaki yang gagah perkasa termasukla anak Zeus,Raja dewa yang yang bernama Hercules.Hercules ni separuh manusia,separuh dewa yaa..

Sepanjang perjalanan dari negaranya Thessaly ke Colchis,Jason telah melalui banyak rintangan dan tekanan perasan.Namun nasib dia baik sebab setiap kesusahan yang dia lalui,dia akan mendapat bantuan dari Dewi Hera.

Setelah sampai ke Colchis,dia telah bertemu sami perempuan yang bernama Medea,yang membantu dia dalam misi nak mencari bulu emas kambing biri-biri.
Di pendekkan cerita,Ending dia amat baik sekali.Jason kapel Medea.Jason dapat tau sapa bunuh bapak dia.Jason jadi raja..
Setel..
Kita lihat Trailer Filem ni..



Mari kita layan gambar-gambar filem ni..



Poster untuk filem ni..



Ni la Jason lakonan Todd Armstrong,dah macam yahudi mabuk ja aku tengok rupa dia..hahahah


Incik Jason dan geng-gengnya yang gagah perkasa termasuklah anak Zeus hasil hubungan dia dengan manusia,Hercules.


Ini Hera,isteri kepada raja segala Dewa,Zeus.Oleh sebab Jason menyembah Hera,maka Hera banyak membantu Jason dalam perlayaran dia..


Ini Talos,gergasi yang diperbuat dari gangsa yang dihidupkan akibat dari kecuaian Hercules.Hercules tarik diri dari Ekspidisi ni stelah kawan baik dia mati dibunuh Talos sebab rasa bersalah yang amat sangat.


Ni la mahkluk tengkorak yang dihidupkan oleh raja Colchis dari gigi Ular kepala banyak,Hydra bagi meghalang Jason dari mengambil bulu emas biri-biri milik negara dia.


Ni la ular kepala banyak yang digelar Hydra.Memang susah nak bunuh Hydra ni sebab bila ita potong kepala dia,dia tumbung balik lagi banyk..sakit hati betoi la..


Ok la..ni cerita Filem Feverat aku untuk hari ni..
tata..(macam rancangan tv plak..)

RAYA KETIGA

Tiap-tiap tahun,selalunya masa raya kedua atau ketiga kami sekeluarga memang tak pernah miss nak pi rumah adik tiri arwah Tokwan aku,Tokjang Awang.Arwah tokwan aku ngan tokjang aku ni berkongsi mak yang sama tapi berlainan bapa.Kesemua adik beradik tokwan berkongsi mak tapi berlainan bapa,sebab tu muka depa masingg-masing tak sama langsung.Diantara keempat-empat beradik ni,Tokwan rapat dengan Tokjang dan adik bungsu dia,Toksu yang la ni tinggal kat KL.
Apa yang bestnya pasal rumah Tokjang ni ialah rumah dia dikelilingi dengan sawah padi.Memang berangin abis..Kalau bersantai memang syok gila.
Kali ni Tokjang aku ada buat nasi berlauk kampung,memang sedap gila,tambah pulak makan bawah pokok sebelah rumah dia,memang terangkat habis..
Zasssss!



Sempat lagi dua laki bini ni amik gambar tu sebelum berangkat ke rumah tokjang ni..




Depa dua ni sampai-sampai ja terus buat aksi cipan la..konon-konon glamer la tu..hahahaha



Amboi,depa ni ni pakat bersila elok aiihhh..pakat-pakat tak sabar nak makan nasi berlauk kampung aiihh..


Selepas ja menunggu agak lama hidangan siap.Akhirnya hidangan siap jugak..apalagi..makan time!!!













Punya la sedap makan sampai masing-masing makan bertambah-tambah tidak termasuk aku yeerrr..




Sedang merehatkan perut masing-masing..


Kaum-kaum ibu ni kan tak abis-abis makan lagi sedangkan kaum bapa sama kaum anak-anak dah lama berenti makan.Macam mana badan tak naik..bila badan naik masing-masing bising la..huhuhu



Aksi 3 beradik kekenyangan...



Ni la otai segala otai..sebab apa?Abah aku lebih tua dari abang-abang ipar dia..kikiki..jarak umur abah ngan mak agak jauh..7 tahun maa...Abah aku ni muka ja ganas macam Yakuza..tapi dalam hati ada taman ni..hahahahha


Lepas ja makan kat rumah Tokjang,kami semua berangkat pula ke rumah abang nombor dua mak,Pakngah aku.Dia dah balik rumah dia lepas ja sesi bakar ayam masa raya kedua sebab dia dad kes kat kawasan tempat dia tinggal.India sama india bergaduh daa..Pakngah aku Polis bahagian Jenayah..menyamar-menyamar ni kerja dia la..Bini Pakngah aku,mek kelate dari kota bahru jamu kami makan mee kari plak dah..
Makan lagi..



Kelihatan Paklong sudah kekenyangan setelah menghabiskan 4 mangkuk mee kari secara solo tanpa bantuan sesiapa diiringi setengah jug air oren dan beberapa jenis kuih raya..ganasnya Paklong aku..



Mana ada mak,disitu ada Paksu..tidak syak lagi memang Paksu agak manja ngan mak berbanding kakak-kakak yang lain..Kelihatan mak menikmati mee kari degan suapan yang luas seperti mak makan Double Cheese Burger McD..KIKIKI..


Gambar agak blur disitu yaaa..Ni time Family aku ngan Family Paklong nak berangkat balik dah..Paklong bersalam dengan tok aku sebelum dia balik ke kampung bini dia kat Perak pulak..huhuhuhu..


Selepas tu keaada panik seketika bila Azhan tiba-tiba di serang Asma sampai kena masuk Hospital..Cerita ni aku cerita pulak la kat raya keempat..
tata...

Kenangan Video Klip:Rem-Imitation Of Life

Dalam sekitar tahun 1998 hingga 2002 aku dok sekolah dekat Ipoh,Perak.Masa tu pengaruh muzik barat dah menular dengan jayanya dalam kepala otak aku ni.Masa tu abah tak pasang lagi Astro kat rumah.Maknanya masih takdak lagi MTV kat rumah aku.Kalau yang sebaya aku mesti tau masa tu TV7 ada menayangkan klip video barat mahupun tempatan dari pukul 9pagi pagi sampai pukul 12tgahari.Oleh sebab masa zaman tu aku bersekolah sesi petang,pagi-pagi ja aku dah buka TV7 sebab nak dengar lagu-lagu kat Tv tu sambil tolong-tolong mak kat dapursebelum nak pi sekolah..
Antara lagu yang aku ingat yang video dia menarik sekali ialah..





Banyak lagi video klip yang unik dan menarik yang aku rasa akan aku cerita kat blog ni bila-bila da masa nanti yerr

Filem Feverat aku:Tremors(1990)

Mulai hari ni,aku akan cerita jugak pasal filem yang aku minat dari zaman hitam putih sampai zaman la sebab aku kan peminat filem yang tegar.Untuk first time kali untuk ruangan ni(dah macam paper plak..)aku nak ccerita pasal Filem Tremors..Antara salah satu dari banyak-banyak filem yang aku minat..

Tremors ni mengisahkan sebuah Pekan kecik yang diberi nama apa pun aku taktau kat negeri Nevada.Pekan kecik ni terlampau kecik sebab hanya diduduki tak sampai pun 20 orang.Maknanya Pekan ni macam baru ja ditubuhkan atau dibangunkan.Tapi satu hari,beberapa orang telah hilang buatkan ramai orang heram tambah-tambah pulak ada diantara depa jumpa kereta milik mangsa hilang tapi mangsa takdak..nak kata kena rompak,barang berharga ada..
dipendekkan cerita makan muncul la makhluk huduh tu yang menyerang mangsa-mangsa yang ada..Tambah panik ialah menatang ni boleh kesan mangsanya dengan mengesan haba yang ada pada tubuh mangsa..haaa..berendam la dalam air sampai kecut..hahahaa..
Macam besa la,setiap filem ada Heronya..maka dengan kebijaksaan hero,maka menatang huduh tu dapat ditumpaskan dengan jaya lagi berjaya..
kita tengok Trailer dia sat..




Kita tengok plak gambar-gambar filem ni..






Ni ialah poster cerita termors yee...bayangkan bawah tanah tempat anda tinggal da menatang pelik duduk tunggu masa nak makan hampa ja..huhuhu


Ni dia hero cerita ni..Val dan Earl.Lakonan Kevin Bacon dan Fred Ward..memang lawak la depa dua ni,asyik gaduh ja..masing-masing nak tunjuk hero tambah-tambah si Val tu sebab konon-konon dia hensem la dengan topi koboi dia tu..


Ni la diantara penduduk pekan yang terperangkap dalam pekan tu takbleh pi mana-mana.sekali depa gerak sikit ja..menatang tu muncul keluar dari tanah sambar depa masuk balik dalam tanah..ngeri sangat aiihhh..



Ni la rupa menatang termors ni kan..huduh benor aku nengok ghupernye..dah macam ulat sampah je..dah la mata tak dak..cacat betoi la menatang ni.pastu aku ingat panjang berjela..rupanya pendek je pun..dah pendek,gemuk pula..memang huduh betoi la..


Ok la,tata..banyak kerja nak buat ni..

Nanti-nanti laa..

Untuk raya ketiga punya cerita akan aku cerita sebentar lagi..
kena cerita benda lain sama..kalau dok cerita benda pasal raya ja..jemu la ceq..

Selasa, September 14, 2010

Beastmaster

Ni pehal pulak beastmaster msuk zaman moden ni??
tak paham aku...
benci betul!!

Phone Booth

Macam mana agaknya perasaannya kalau aku tiba-tiba diugut bunuh semasa aku tengoh bergayut dengan seorang lelaki yang tak dikenali kat pondok telefon.Yang tak bestnya laki tu ugut pulak akan buuh aku atau orang yang aku sayang jika aku letak gagang telefon tu dan pergi dari pondok telefon tu..
Mesti kecoh tak hengat kan..



Muka panik Collin Farrel dalam cerita Phone Booth keluaran tahun 2002..
Situasinya sama macam apa yang aku cerita kat atas..

Aku rasa aku dah tengok berpuuh-puluh kali cerita ni..DVD pun da..tapi kan,bila Astro dongga ni tayang kat StarMovie..Aku layan jugak..
Aku cuma minat kat pembunuh dia ja...tu pun tang last baru muncul..Keifer Sutherland..Walaupun dia sebaya dengan abah aku rasanya,tapi aku tetap minat dia..
hehehe..


Apa miss poyo?cuba ulang sekali lagi..!!hang minat aku??...yabedabedu!!!yuhuuu!!! Incik Bachock jangan jeles kat aku yeeerrr..cayalah!!

RAYA KEDUA

Raya kedua,semua adik beradik mak dah berkumpul kat rumah mak aku.Sebabnya ialah nak pi beramai-ramai melawat Kubur Tokwan disamping buat bacaan tahlil kat sana.Agak sedih la sebab ni tahun kedua kami beraya tanpa Arwah Tokwan.Sebab kalau hari raya,Tokwan la paling beria sekali.Semua orang rindu dengan suara tokwan,gurauan tokwan..tapi nak buat macam mana,Allah lebih sayangkan Arwah.Kami Redha...
Sempat jugak aku amik gambar kat Kubur..takut jugak masa amik gambar kat sana,takut da makhluk lain menumpang glamer dalam gambar..naya Ceq..huhuhu..




Menuju ke kubur Tokwan.



Bersiap-siap nak memulakan bacaan Tahlil untuk Tokwan


Masa nak seih-sedih,adik aku si Mirul buat lawak pulak..payung yang dia buka tiba-tiba kembang ke atas,jenuh pakcik tolong betulkan balik.


Selepas bacaan tahlil dikubur tokwan tamat,Family Makcik melawat kubur anak mereka yang meninggal selepas beberapa jam dilahirkan akibat tidak cukup bulan.Menurut kata doktor,Zara(nama anak makcik) kemungkinan akan cacat kalaupun dia hidup sebab masa dia lahir,otaknya belum sempurna..blablabala...aku tak tau sangat..ok..


Diantara kereta yang hadir..huhuhu


Sebenarnya kami ni dah lama tak buat barbeku sesama sepupu sepapat.Last kami buat barbeku masa kami sekolah dulu.Lepas tu,haram tak pernah buat dah..masing-masing jadi sibuk.Kadang-kadang ada yang tak balik beraya.Sebab tugas,kerja..jumpa pun kejap-kejap kan..tah macam mana tahun ni dapat idea nak buat barbeku plak..secara spontan lak tu idea.Jadi,lepas ja balik dari Kubur Tokwan,kami terus bersiap-siap nak pi Tesco,nak beli barang-barang untuk pembakaran.huhuhu..Pakcik pun ikut sekali,sebagaikan perunding makanan kami..hahahahahha...
Setel ja beli barang,kami balik rumah,prepair apa yang patut la..




Ini diantara ahli jawatankuasa majlis pembakaran ayam secara terbuka





Barang-barang dan bahan-bahan yang kami beli untuk aktiviti pembakaran secara terbuka kecuali dua botol pencuci kaler biru tu yerrrr..itu untuk memabasuh baju yaa..



Mirul dan Aiman yang sibuk memulakan aktiviti pembakaran secara terbuka secara berpasangan.

Ok-ok,sesi pembakaran telah divideokan dibawah yaaa...

Gambar-gambar kat bawah ni adalah aktviti melantak setelah beberapa jam kami semua membuang peluh membakar segala ayam,daging lembu,kambing semua..



Ni la cucu-cucu arwah Paknon versi baru..depa ni kurang nakal berbanding kami cucu-cucu versi lama..Kebanyakkan mereka pemalu..pirahhh!





Ni dia kami punya Leftenan.Kebanggaan kami semua..caya la Aiman Najmi..Dia ni sama umor dengan Incik Bachock..tamat je belajar kat Universiti Pertahanan Nasional Malaysia,dia dah layak bergelar Leftenan dalam Tentera Laut Diraja Malaysia.Dah pun berlayar sampai ke India,Andaman Island dan Phuket Island.Tapi yang buat kami geram,tiap kali dia pi belajar,bukan nak bagitau kami pun,kalau tak boleh la nak kirim barang..huhuhu..


Kaum ibu bapa yang makan tanpa pandang kiri kanan ayam bakar hasil titik peluh anak-anak depa.

Kat bawah ni adalah video semasa membakar dan video selepas melantak,kami semua keluar bermain mercun.Mak bapak pun join sekali..lawak tak hengat betul la..


video


video


Ok...setel untuk cerita raya kedua..
Untuk raya ketiga punya cerita kita sambung dilain waktu yeerr
tata..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!