Rabu, Julai 10, 2013

PUASA 2013

Oleh sebab hari ni adalah hari pertama kita umat islam kat Malaysia ni berpuasa..Aku nak ucapkan selamat berpuasa untuk semua!! Syok pulak rasanya berpuasa tahun ni..hahahah..

Syoknya bukan apa..tahun ni...adalah tahun pertama aku berpuasa sebagai bini orang..lepaih tu plak tahun pertama aku berpuasa sebagai ibu mengandung..nampak dak keterujaan aku kat situ...Tapi tu la..aku dok harap aku dapat la puasa penuh tahun ni...Tapi taktau la boleh ka dak sebab anak aku dalam perut ni..Awal-awal pagi ni dah mengelupuq sakan ja...Lapaq ka hapa ka aku pun taktau..selalunya ok ja..Mau tak ok..mulut aku dok ngapp ja sepanjang masa...ngap roti la..ngap aiskrim la..satgi pi ngap nasi..pastu ngap benda lain plak..sampai malam dok ngap ja kerja aku..hari ni last aku ngap pukoi 5 pagi tadi masa soq tadi..Soq tu Sahur maksud dia..hahaha..Jadi dah berapa jam dah aku tak ngap kan..so dia pun macam mengelupuq tak tahan...

Sabaq la anakku sayang...mak hang ni dok berangan nak pecah rekod posa penuh tahun ni..hahahahhaha...


Lepaih soal buka puasa plak..aku rasa macam tahun ni juadah buka puasa hari-hari kat rumah aku mesti sikit pasai orang dalam rumah aku pakat diet la..jaga pemakanan la..macam-macam mak nenek la..
Dah laki aku Incik Bachok tu sekarang proses diet tak habis lagi..makan herbalife berbotol-botol dah..badan dok tera tu jugak..hahahhahhahhahah...tahun ni dok berazam pulak..selain buat ibadah..nak buat bagi badan kecut plak dah..adoii...yang mak aku ni tiba-tiba plak masuk umuq 50 tahun ni..ada plak darah tinggi..sebelum ni takdak..jadi nak jaga pemakanan bagai..abah aku pun sama la..nak jaga juga...

Kalau makanan penuh meja jugak..tu kerja aku la tu..kan la ni nafsu makan aku tinggi melangit..hahha..
Sekarang ni aku ada kat opis...opis sunyi ja..pakat cuti la hari ni sebab nak sambut hari pertama puasa..tinggai la aku dok terkapaq kat sini...Kesian kat aku..huuuuu!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!