Isnin, Julai 29, 2013

MERCUN 2013

Seperti biasa,tiap-tiap tahun bila puasa nak raya ni..Benda pertama yang aku pikiaq nak beli ialah mercun pasai aku ni kan gila main mercun dari kecik sampai la bakal nak jadi mak budak ni kan..
Tahun ni macam biasa aku beli mercun sampai berhabis RM360..hahahhaha..tapi bukan semua aku bayaq...adik aku Mirul tu bayaq RM100..Incik Bachok plak bayaq RM170....So bakinya aku yang bayaq sebab kami beli ikut mercun yang kami minat..mana yang kami nak beli..kami bayaq la sendri kan..Tahun ni tiada bunga api...huuu...


Aku tak sangka plak Incik Bachok minat plak nak main mercun bagai ni kan..sebelum ni masa kami bercintan cintun dulu bukan main lagi dia kutuk aku perangai macam budak-budak main mercun lagi...Ohh..mesti tak best puasa-ouasa yang dia sambut sebelum ni pasai tak mercun..sunyinya kehidupanmu masa puasa..huuu!!

Tapi tahun ni aku nampak dia plak yang pulun lebih..Semalam saa main sampai tak ingat dunia..syok sungguh main mercun macam esok nak raya dah..Kalah aku aihh...oleh sebab aku mengandung..aku dok ataih kerusi ja sambil baling-baling mercun bola...yang Incik Bachok ni siap berlari bagai..hahahahhahahaha...
Aku rasa dia dah terjangkit dengan aku ni...takpun pembawakan budak tempias kat dia..hahahhaha..

So,malam ni aku rasa macam nak control pengunaan mercun api tu..dok crita kat aku kemain lagi nak nak bawa balik main kat Kelantan sana..kalau aku tak kawal..silap2 malam ni jugak habis semua mercun yang kami beli..karang x pasal-pasal malam raya kat sana aku buat meriam buluh sendiri..hahahhaha..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!