Rabu, September 11, 2013

AKU DAH JADI SEORANG MAK

Haaaa...lama aku tak tulis kat blog ni kan..bukan apa..sejak mengandung ni..jadi macam takdak mood nak menulis(ceh..alasan)...
tuptaptuptap malas punya pasai..last-last aku terberanak jugak..hahahahha..
Dah la tu..aku terberanak awai plak dari due date..kalo ikut due date aku..6hb September..dah lepaih pun..tai aku beranak 22hb Ogos...takdan nak pi rumah terbuka TM Penang buat..hahahahha..kempunan aku...

Masa ayaq ketuban aku turun..aku tengah dok lepak menyembang dengan mak and tokcik aku kat bawah pokok rambutan depan rumah lepaih balik dari kerja..tengah dok sembang baik punya..aku rasa macam ayaq dok keluaq..aku wat tak reti lagi..ingatkan ilusi aku ja..hahaahha...pastu..masa aku bangun dari tempat duduk aku...tudia..ayaq turun macam ayaq terjun..aku ingatkan aku kencing ka..tapi bau ayaq tu..perrgghhh..bukannya hancing..bau hanyiaq...mak aku kata konfom ayaq ketuban aku pecah..

Kebetulan Incik Bachok plak tak balik kerja lagi..abah aku plak jenis cepat panik..aku ngan Incik Bachok dah rancang nak beranak kat hospital swasta...sekali abah aku panik..tak ingat jalan nak pi hospitalswasta..dia bawa aku pi hospital Kulim...haahhahaha...dari Penang pi Kulim,Kedah noh...Amik masa 45 minit jugak la..Tapi nasib baik aku tak sakit...siap main game lagi dalam keta..wakakakakka!

Sampai ja hospital..doktor check bukaan rahim aku..baru 1cm..depa suruh aku masuk wad dulu...esoknya..depa check lagi..bkaan baru 3cm..aku kena masuk bilik bersalin dah..Incik Bachok nak masuk sekali la nak teman aku beranak..tapi misi bagitau kena tunggu bukaan jadi 6cm baru laki aku boleh masuk bilik bersalin..tapi tunggu punya tunggu...dari pukoi 9 pagi sampai 5.30 petang bukaan dok 3 cm lagi..last-last aku kena beranak ikut 'tingkap' plak(operate la maksud dia..)

Bayang kan la betapa seksanya aku sakit nak beranak...tapi takleh nak beranak..rasa macam nak tercabut pinggang aku..meleleh ayaq mata aku tau dak..tapi aku diam ja..pasai mak aku pesan sakit macam mana pun jangan jerit..zikir dalam hati..kalau jerit-jerit ni stail orang india...Ayoyoyo...hahahaha...Tapi last-last kena operate..kalau aku tau la jadi macam ni..awai=awai lagi aku suruh doktor bedah aku..hohohoho...

Masa dalam bilik bedah tu...team yang bertugas untuk operate aku tu dok wat lawak plak...aku ni tak larat nak gelak...punya syoknya kena bedah...tak sakit pun...hahahaahaha..lepaih ja kena bedah...haaa...tau la langit tinggi rendah..sakit gila....huhuhuu...
Tapi tu orang kata pengalaman kan..tak sangka aku ada anak dah noh..hahahahhaha...
Dok crita panjang lebaq..mai aku nak tunjuk sikit gambaq anak aku...

Tarrraaaa!!!



Amacam?ada macam muka aku dak?ni la Miss Poyo Jr...Atau nama penuh dia..Nur Nayli Soffiya..Maksud nama anak aku ni Sungai Nil  Yang Bersih..Incik Bachok yang pilih nama ni..Sungai Nil pun sungai Nil la...jangan Sungai Klang sudah..wakakakkakakaka...



Yang ni gambaq kami laki bini 16 hari hari sebelum anak aku diberanakkan..tu laki aku buat Giyomi..Abaikan pompuan yang gelak besaq tu..itu aku..hahahhahaha!!

2 ulasan:

Penanggah berkata...

Alaa baby.. tomey nyer.. patut la sonyap jer dah dapt baby rupanyer.. camno pun tahniah la yoo... dan selamat jadi ibu yang cemerlang dan terbilang.. huhhuu..

Mrs Poyo berkata...

Hala..aku trberanak awai..tu yang diam-diam ubi tu..hahahha

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!