Jumaat, April 30, 2010

Doket punya pasal

Dalm minggu ni,Keaadan opis aku kelam kabut bila bilangan doket dalam daerah Bukit Mertajam ni naik mendadak sampai seratus lebih..Sakit mata aku bila tengok dalam sistem yang menunjukkan banyak merah.Oh,lupa nak bagitau..Doket bermaksud kerosakan yang dialami tak kira la telefon,internet disebabkan oleh kilat atau apaepun masalah yang yang terjadi di Cabinet TM..Tah betul atau tidak penerangan aku ni..aku terangkan ikut pemahaman aku nah...Dan dalam Seksyen aku ni terdapat satu unit atau kumpulan yang ditugaskan untuk mematikan setiap Doket yang ada..Unit ni digelat unit doket,kadang2 kami gelar team streamyx..Takpun Team DEL.Kalau lambat matikan dalam masa yang di tetapkan masa dOket yang tertulis dalam sistem bertukar warna merah...Bila bos tengok mau tak mengamuk..menjejaskan prestasi syarikat.
Tapi oleh sebab terlampau teruk sangat keadaan,unit2 lain dalam Seksyen aku pun dikerahkan sama buat tugasan doket..Oleh sebab hari2 dok dengar perkataan DOKET ni..
Maka ia muncul dalam igauan dan mimpi-mimpi aku..
Contohnya semalam....(Berdasarkan cerita sebenar yang diceritakan oleh incik bachok)

Pukul 12.45 pagi(masa ni aku dah tidur la dol)
Perbualan telefon ni...

Incik Bachok:Helloo..I tengah rehat ni...(Minggu ni dia shift malam daa...)
Aku:Doket dah siap ka?
Incik Bachok:Apa?
Aku:Hari ni pi buat doket berapa orang?
Incik Bachok:Doket ape plak ni?
Aku:Doket..doket...berapa orang pi buat doket?!!!(terjerit la plak)
Incik Bachok:Ye..Ye...i pi sorang je..pi tidur la...
Aku:Sorang ja pi?takpa ka tido?
Incik Bachok:Ye..ye..tido..tido...
Aku:Ok....ZZzzzzzz


Tengok...terngiang-ngiang sampai ke tidur..apada...

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!