Isnin, Mac 16, 2009

CITA-CITA DAN IMPIAN

Masa aku skool rendah dlu, cikgu slalu tanya apa yang yang kita nk jdi kalo besar nanti.Cita-cita la tu..aku slalu jawab...

saya nak jadi....


tapi masa tu aku bdk2 lagi..xtau cita2 sbnar..nmpak cam best ja kerjaya tu..trus nk jd sperti tu..sbb tu kdg2 cita2 aku berubah..bila cikgu lain bertnya plak,aku akan jawab..

saya nak jadi..


jugak kadang2 aku akan jwb..


ni la slalu bdk2 skool rendah cita2 kan..hampir sma..aku xtau knapa..smpai la aku trtnya2 kenapa aku pilih kerjaya ni..
bila aku msuk skool mnengah..aku mula nmpak minat dan kemana arah aku akan pergi selepas belajar nnti..aku minat pada bangunan..lukisan bangunan,pembinaan bangunan..jd aku mula pasang niat..mybe aku boleh jadi seorang..

tapi bila melihat dr segi pncapaian aku dlm akademik..aku terpikir gak..kalo aku x berjaya jd seorang arkitek..apa aku nak jadi..kdangkala aku terpikir gak nk jd seorang..

tp aku tidak suka duduk terperuk di dalam opis..menaik,menulis sahaja..sperti makcik kat atas ni..mybe kalo aku pilih bidang penulisan..aku akan tua sepertinya..huhu..aku kmbali mahu jd seorang arkitek..aku msuk skool teknik..aku amik aliran binaan bangunan..aku mula nmpak arah tuju aku..tp skali lagi akademik aku kurang mmberansangkan..aku x kecewa sgt pn..aku tau tahap otak aku cmna..bc la 20 jam sehari pn..mkn la pelbagai ubat2 pn..cmtu jgk..jd aku msuk poli..amik bidang..


tp tahap akademik aku ni sesuai sebagai ..


bukan sebagai jurutera awam..kalo nk jd jurutera kna da ijazah la beb..aku sijil ja..juruteknik dan jawatan yang seangkatan dengannya la sesuai untuk aku..tp sekarang aku dh bekerja..hairan,aku ingin menjadi arkitek 1 ketika dulu,tp belajar dlm bidang kejuruteraan awam..msuk alam pekerjaan,aku trbabit dalam arkitek..wlaupun bkn seorang arkitek..cuma seorang..

Menjadi kerani tapak mmg menyeronokkan hati aku.sekurangnya aku leh jugak duduk dekat tapak bina..tgk2 pelan2 bangunan..pegi masuk site tgk budak2 indon wat keja..aku enjoy ngn kerja aku sekarang..tp aku msih blum puas..aku tringin gak nak keje ttap..xpyh nak msuk dari cmpany ni ke cmpany tu bila setiap projek yg aku jaga siap.aku nak kerja tetap..kerja yg boleh mnjamin masa depan aku..aku xmau slamanya camni ja..aku ada byk impian lg pasni..aku teringin nak...



memiliki sebuah..


yang bahgia dan jugak sebuah..

yang cantik..serta sebuah..

yang boleh bawa aku dan keluarga aku berjalan-jalan..sbb aku suka melancong-melancong camni..tp bolehkah aku dpt impian ni..?mybe x sma..skurang-kurangnya ada..

aku rasa,sifat perempuan sejati dh menular keseluruh jiwa aku skrg ni,sbb aku mula pikir benda-benda camni..darling byk mengubah aku..


THANK!

3 ulasan:

ieka berkata...

hmm... kena cepat mengahwinkn diri anda..
hehe

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

ahh!

ku baca dah cam tag plak..

hahahha...

mira amair berkata...

to eika:

gua muda lg la beb..kikiki..


to zara:

mcm tag?aku pn rasa cmtu gak..hahahaha..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!