Jumaat, Mac 27, 2009

Sejenak bersama parent aku

Pg tadi,ms aku dan adik2 bersiap2 nak pergi ke tempat keja dan sekolah,aku dengar perbualan mak dan abah di ruang tamu..masa tu aku join depa tgk malaysia hari ini kat tv3.

Mak:cian btul la kat pinas tu.
Abah:awatnya?
Mak:minggu ni dia orang ja kat umah.
Abah:pasaipa plak?
Mak:mak ngn ayah dia p kl.
Abah:bkn laki dia ada
Mak:laki dia asik kuar malam,pagi bru balik.Pi memancing katanya.Kalau ya pun nak mancing,tunggu la dulu sampai mak mentua ngn pak mentua dia balik..ni pi jgk..tinggal bini sorang2
Abah:orang laki zaman la..jarang nak ambil berat pasal bini.jadi apa2 baru tau.
Mak:hmmmm
Aku:takutnya kalau jadi camtu kat aku nanti(dalam hati jela)


Beberapa hari sebelum ni mak abah bincang topik yang sama.Tapi kes yang berlainan.

Mak:Alia bgtau mak mukrimah dh ok skit.
Abah:dh wat operate buang payudara kan?
Mak:haaa..tp kecian dengar alia cerita.
Abah:Awat plak?
Mak:Mukrimah dok crita kat alia yang ayah dia bukan amik kisah sangat kat mak dia..
Abah:Awat plak?da pompuan lain ka?
mak:Bkn la..segala keperluan mak dia Mukrimah yang jaga..Ayah dia wat xreti ja..ada ka ptut masa mak dia nak p mandi ayah dia langsung x tolong Mukrimah papah mak dia pi bilik aiq..susah payah la budak tu tlg papah..dh la badan dia kecik.
Abah:Ayah dia watpa?
Mak:Tengaok ja sambil baca paper.kadang2 tinggal bini dia pi kayuh basikal ngn geng2 dia.
Abah:Camtu la noh..kalau orang laki sakit,pmpuan susah payah jaga.Kalau orang pompuan sakit,orang laki payah nak jaga...kalau bukan anak2 or adik beradik tolong jagakan depa upah orang.
Abah:kaum abang juga...


Jadi aku terpikir..adakah suma laki camtu or segelintir ja..segelintir ja kot..sebab abah aku x mcm tu pun..wiwwiwi..

P/s:Pinas(nama manja) adalah sepupu mak aku manakala Mukrimah adalah cucu kepada sepupu tok aku..kawan baik adik perempuan aku.

11 ulasan:

♥chentaMAYA™ berkata...

xsume laki same~
carik yang el0k2!
k?

Ajwin Ajeera berkata...

tanak ar kawen.
takoottt.
laki tak leh caye.
huhu

mira amair berkata...

To chentaMAYA:

Hehehe..harap2 yang dok ada ni btul la kot..huhuhu..

To Ajwin Ajeera:

xnak nak jd anak dara tua kot whai cik ajwin oii..kikiki..

JohnJenin berkata...

Hi, nice to meet u mira..

Tak semua laki macam tu. Dan ada setengah sifat lelaki yang jenis tak reti tunjuk kasih sayang, tetapi sebenarnya dia sayang. Marilah bersangka baik.

mira amair berkata...

To JohnJenin:

hehe..tima kasih ats penerangan anda..hehhe..

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

huhuhu..

aku tiada laki...

tanak kawen!

jiji najiy berkata...

laki skg cani erk

lbih baek idup sorg2 jer

muhdzahari berkata...

tak sume laki macam tu..
tak sume laki macam tu..
tak sume laki macam tu..

harap2 aku takkan jadi macam tu..

mira amair berkata...

to zara:

ishh..xnak kawen plak..

to jiji najiy:

jgn kta mcn tu..stgi ksunyiann plak..

to muhdzahari:

ye..ye..saya tahu..

ieka berkata...

memang bukan sume lelaki sama tp peratusan yg sebegitu adalah lebih byk dr yg baik..
huhu...
jika dpt yg baik hrgailah..
jika x redha la..
jd pmpuan yg baik utk mereka
sdh cukup mmberi pahala..
hihihi..
sesekali jd penceramah..heheh

Lacrymossa berkata...

Takutnya nak kawin..
Laki zaman skrg mmg kebanyakan camtu..
mak pak aku pun duk cita2 hal camni..ramai sgt yg jadi camtu.
Harap2 nnt aku dapat la jd pasangan bahgia macam mak pak aku..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!