Khamis, Ogos 27, 2009

Lidah aku rasa pahit

Apa yang aku nak makan masa berbuka ni hah?
Nak masak apa?
beli jela kot..tapi nak beli apa?
Aiiiyoohhh...pening pala betoi la..
Kalau tak sihat masa bulan puasa macam ni..pi pasar ramadhan pun x lalu..
rasa macam tak best langsung..tak syok..
tengok lauk pun tak lalu..tengok kuih lagi la..sama ja..kebanyakkan gerai jual kuih yang sama ja..
baik aku buat sendiri..puas hati..
Sekali sekala buat la kuih lain sama..kuih tradisional india ka..cina ka..afrika ka..Amerika selatan ka..baru menjana lidah sikit..ni asyik2 donut,buah melaka,puding2..tepung talam..seri muka..tak best!
Ayaq pun aku tengok jenis yang sama ja..soya,jagung..cincau..tebu..ayaq sirap..ayaq teh bunga..ayaq oren..cipta la ayaq dari buah len sama..Ayaq buah ceri ka..ayaq dari sayur-sayuran ka..
ni asyik dari buahan yang sama ja..apa barang..tak menjana tekak langsung..

Bila aku tengok lauk2 pun sama..
Asyik2 gulai ikan..ayam masak merah..ayam bakaq..ikan bakaq..ikan keli..apani..perut aku pun takmau trima dah..
masak la ikan naga ka..arowana ka..baru cantik ja bila tengok lauk tu..berkilat2..
Pi pasar ramadhan ni..lauk yang tu jugak..kuih yang tu jugak..ayaq yang tu jugak..
Pi pasar ramdhan sana pun macam tu jugak..
Aku dah jelajah separuh pasar ramadhan kat Seberang Perai ni..sama ja..
Tension betoi la..

Baik aku masuk hutan berburu rusa..baru sedap..!!!



P/s:Aku teringin Arnab putih..bukan untuk makan la..Buat bela..takmau aku kena sumpah ngn bapak si Megasari dalam cerita Senandung Si Dayang tu..huhuhuhu..

4 ulasan:

Aishah Nur Hakim berkata...

ait,
kamu pun tengok citer tu?

hehe

SwEetForEst berkata...

tue la...asik2 same je..wat la len kn..hehehe..

Mrs Poyo berkata...

to Aishah:

Awek ganas pun kadang2 tgk jugak kisah2 lagenda..hehehehe..


To SweetForest:

Tu la..kna pndah pi planet lain kot..marikh ka..mybe pasar ramadhan depa unik skit..heee..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

ko nak makan apa?

mashimaro?

wei, hantar alamat kat email Gmail aku sayang~

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!