Khamis, Ogos 27, 2009

Impian Di Bulan Puasa Yang Tak Kesampaian

Aku tgk jam dh pukul 2 lbih..baik aku blah balik je dari opis..bkn ada keja pun..elok aku keluar je dari pintu opis aku tengok hujan lebat yang amat..angin kuat.Tapi apa aku peduli,aku nak balik jugak..lagipun aku naik keta,bukan motor..xdak terkesan air hujan kat badan aku..aku turun tangga..sampai kat tingkat bawah aku nampak Abang Backhoe ngn Encik Abu dok sembang baik punyer...cisss..keja tak buat..baguih betoi..Depa tengok aku,aku tengok depa..aku sengih ja..depa sengih balik..Aku pi kat keta..start enjin keta dan vrooooommmm...

Hujan lebat gila..aku tengok pokok bergoyang kiri kanan umpama sedang menari dangdut..macam buat video klip Iwan ngn Amelina plak..sebab pokok2 tu disimbahi air hujan..tapi yang bezanya..pokok2 ni disimbahi air hujan semulajadi,sedangkan aku pasti video klip Iwan ngan Amelina tu cuma disimbahi air paip..tp akibat kemahiran jurukamera depa..nampak mcm air hujan..itu cuma spekulasi liar aku..usah percaya..

Aku terus memandu,dari 80km/j aku tukar ke 40km/j.Hujan lebat beb,mana leh bw laju2..kang terbabas walaupun aku yakin pada keempat2 tayar yang aku baru tukar 2 minggu lalu hasil sapotan abah aku,pesanan mak suh bw slow2 tu yang aku bw pelan-pelan tu..Aku tgk kat cermin belakang,berderet ja keta mengekor blakang aku..Mcm konvoi plak..

Aku teruskan pemanduan aku,aku tgk pakcik rempit,makcik rempit,mak rempit,minah rempit suma dok berhimpun ramai2 bawah satu hentian bas..aku syak depa wat perhimpunan haram sempena kekurangan gula ni..tapi fikiran baik aku ckp depa nak berteduh..nak elak dari ujan..takpa la..kalo wat perhimpunan haram memang aku langgar sekor2..menyusahkan orang atas pagar macam aku ja...

Aku teruskan pemanduan aku lagi.5 minit akan datang aku akan sampai umah..tgk2 da panggilan tipon plak..aku ushar dlu no dari sapa..alamak!!! dari Head opis aku yang kat Ampang tu plak..Aku stop keta tepi jlan,tutup radio.matikan enjin keta..takut depa syak aku dalam keta,aku terus jawab..

Orang Opis:Halo..Kak Hawa ni..

Aku:Ye Kak Hawa..

Orang Opis:Kak Hawa baru je fax surat blablabla..tlong check sat..pastu blablabla.. check pelan blablabla..Encik Afandi blablabla....Cepat sikit..blablabla..blablabla..

Aku:baiklah...

Orang Opis:Kalo ada papehal..call opis tau..bye..

Aku:ye..bye..


Aku start enjin keta..aku wat pusingan drift...Dengan muka kecewa akibat impian nak masak awal petang ni tak tercapai..aku bawa hati yang lara ke site opis semula..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!