Ahad, Februari 26, 2012

CITY OF THE LIFE AND DEAD : NANKING MASSACRE

Kalau siapa yang amik tau Sejarah negara cina,mesti tau pasal Sejarah Nanking yang mana Masa Jepun berjaya menduduki Nanking pada tahun 1937..Banyak rakyat Nannking dibunuh secara kejam dan yang kaum wanita dan kanak-kanak pun di rogol secara kejam gila babi sebelum di bunuh tentera Jepun..Keadaan kejam ni berlarutan selama 6 minggu dimana setiap hari ja atau setiap masa rakyat Nanking dibunuh dan dirogol serta diseksa secara kejam oleh tentera Jepun.Dianggarkan la kan...sebanyak 250 ribu hingga 300 ribu orang mati dan tu pun belum tentu angka sebenar sebab ahli sejarah berpendapat lebih ramai lagi di syaki dibunuh sebab angka yang aku bagitau tadi tidak termasuk dengan mayat-mayat yang mati dibakaq hidup-hidup dan jugak mayat-mayat yang kena campak dalam Sungai Yangtze.
Dbawah adalah gambaq real punya mangsa-mangsa tentera Jepun ni..Yang hat mangsa rogol yang teruk-teruk punya gambaq aku tak taruk la kat sini..huuu!


Mangsa yang dikenakan hukuman pancung






Mangsa yang nak di tanam hidup-hidup..








Antara mayat mangsa rogol..yang ni ok sikit gambaqnya...huhuhu








Lagi mangsanya..seorang kanak-kanak yang nak dikebumikan





Mayat nak dicampak dalam Sungai Yangtze






Pagi tadi aku ada tengaok filem China bertajuk The City Of Life And Dead.Apa yang aku cakap..pagi-pagi lagi aku dah rasa trauma gila lepaih tengok filem ni..huuuuuuu!!
Dan filem ni amat ganas dan tak sesuai ditonton budak bawah umur dan orang lemah semangat sebab cerita ni penuh dengan adegan kejam gila babi..bunuh-bunuh orang..bakar orang hidup-hidup,tanam orang hidup-hudup..campak budak kecik dari tingkat tinggi ke bawah samapi pecah badan..dan adegan rogol yang keterlaluan..Waaaaaaa!!!!


Dan sampai la aku dok ingat adegan ni semua..Cibai betul la!!
Dulu aku dah trauma tengan Filem The Platoon...Yang dok rogol-rogol dan bunuh orang Vietnam tu..Ni pasal Nanking plak..wuuuu!!



Filem ni tahun 2011 punya kot..tapi sengaja di hitam putihkan..TQ..



Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!