Jumaat, Jun 01, 2012

ANTARA LAPTOP DAN SMARTPHONES

Sejak akhir-akhir ni aku tengok laptop-laptop yang ada kat rumah aku terbiaq ja takdak sapa nak sentuh sampai ada yang berhabuk..ada yang dok bawah katil mak aku berminggu-minggu lamanya tanpa orang buka taupun sentuh(sejak rumah aku kena rompak dan semua laptop depa sapu..kami banyak taruk laptop bawah katil..bila malam la..aku dah pecah rahsia plak dah..adoiii),ada yang terhumbam lama dalam almari baju aku..aku pun berasa hairan..awat semua tak teringin nak main laptop ka..dulu.masa rumah aku kena rampok habis laptop kna sapu..pakat menangis la..pakat menyumpah..lepaih tu pakat-pakat pi beli laptop baru sebab kononnya takbleh idup tanpa internet kan..la ni lain plak jadi..bila laptop sorang satu dapat..masing-masing buat tak reti..aku macam biasa..heran campuq blur...


Jadi aku perati la tengok adik-adik aku..apa punca depa jadi lagutu..pakat-pakat mengadap hanset depa 24 jam (kecuali depa main Counter Strikes takpun apa-apa game yang perlu guna laptop la..terutama Azhan la..gila main game)..Aku pu kebelet la hanset depa...OOOOOOooo...rupanya depa pakat guna Smartphones tu la..yang Android-android tu(kalao sebut Android,aku ingat robot R2D2 dalam filem Starwars ja..hahhaha)..yang hanset pakat buleh tengok tenet..main fb..bka youtube bagai tu kan..nak baca Wikipedia pun boleh kat situ...pendek kata semua bulih la..kalau tak orang tak panggil Smartphones la kan..huiii...Patot la depa tak layan laptop dah la ni..rupanya pakat ada hanset hat jenih lagu tu..Alia..Amirul..Azhan..mak aku walaupun pun tak berapa nak Android ja aku tengok tapi bulih main fb kat situ..Abah aku pun sama..Adooiii...

Aku ni bab hanset memang fail..apa model terbaru keluaq kat pasaran bukan aku amik tau sangat..yang aku tau..Abah pakai Samsung..Mirul pakai hat lambang Apple separuh dimakan tu(buta kayu..apple dimakan plak..ahhahahha)..Iphone 4s ka hapa ka..yang tertulis kat situ la..Alia pakai Xperia Ray..Azhan ngan mak pakai Nokia...Nokia yang canggih manggih dari aku la..Aku pakai Nokia cekai ja...Nokia Klasik ja..Tu pun Incik Bachok bagi lepaih hanset aku jahanam...hahhahahhahhahah...Incik Bachok pun pakai Samsung gak..Galaxi-galaxi la...


Gua taktau la lagi berapa tahun gua nak hadapi dengan kekejaman Miss Poyo ini...




So,tadi Alia bagi la aku belek hanset dia..yela...aku ni kalau hanset mahai takut nak pegang..takut rosak..aku plak jenis kasaq kan..Aku belek punya belek..try Touch-touch kan..Aiii..Best jugak..hahahhahahahahha..Rasa macam nak boli jugak la..

Tapi bila pakiaq yang tabiat aku suka bagi jatuh hanset 3 kali sehari(ini realiti..betul punya perilaku..hahahha) aku rasa tak patut kot aku beli..buat jahanam ja hanset tu semua...
So,aku taktau la sampai bila aku nak pakai Nokia Klasik ni..Sampai dia jahanam dan lunyai macam Sony Ericsoon James Bond aku kot..hahahhahahha....


Gua dah selamat jahanam dalam tong sampah beberapa bulan yang lalu..Puuiiiiii!!





So..Aku rasa aku hold dulu kot pasai nak beli hanset..kita pi beli kamera dulu..weeeee!!


3 ulasan:

kak ain berkata...

terror la tu mak mira pun dah advance....huhuhu

Mrs Poyo berkata...

haaa..tu la pasai..la ni tak mai la guna tipon umah..layan hanset dia ja..siap pandai amik gambaq sendri..nasib baik amik gambaq sndri tak buat mulut itik ala-ala comel itoo....hahahahha

kak ain berkata...

hahahahaha xboleh thn tgk pic bdk2 skrg,xphm np nk kena wt mulut itik tuuuu...comel sgt ke.....hahahaha klu baby lain la ni kakak baby ngn mak baby pun wt,alahai entah le.....huhuhu (dosa kering je aku kutuk org)

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!