Selasa, Jun 26, 2012

MUSIM DURIAN DAN KESIHATAN MANUSIA SEJAGAT

Sekarang ni ialah musim durian.Dah nama pun musim durian,jadi ramai la orang berpusu-pusu dok beli durian kat sana sini.Tambah-tambah kat Penang ni..kat tepi-tepi jakan merata orang dok jual durian.Nak sedap lagi..ada yang sanggup pi sampai balik pulau layan durian.Contohnya adik aku si Mirul tu.

Bila dah makan durian banyak..masing-masing dah berasa hangat satu badan..Dan bila badan hangat..mula la rasa sakit..tekat rasa perit..demam pun tak kebah-kebah sampai berhari-hari.yang ada darah tinggi..darah naik mendadak..yang kencing manis pun sama la...

Dan hari ni..kat opis aku..ada beberapa orang dah mengadu sakit kepala..tekak rasa perit..dan yang terbaru..Tuan Ekseketif plak masuk hospital gara-gara makan durian..kepala berpusing macam gasing dia kata..hahahhahaha..berapa dozen durian tah dia layan sampai masuk hospital ni..hihihi..

Tambah tadi aku masak pulut plak kat opis..pakat dok layan baik punya la..hahahahahahah..


Aku rasa sebelum bulan puasa mai ni..mesti ramai yang MC ja memanjang..hahahahahha..

1 ulasan:

kak ain berkata...

nasib baik la akak xsuka durian...huhuhuhuhu ;0

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!