Jumaat, Jun 01, 2012

CUTI

Pagi tadi,Penang dilanda hujan lebat..Cewaaah!! ayat paper..aku ni kalau dah hujan lebat apa semua..mula la rasa malas kan nak pi kerja..tapi pi jugak la..hihihi..Tapi aku keluar dari rumah agak lewat jugak la..dalam pukoi 8.50 pagi macam tu..jadi aku pun bawa la kereta ala-ala kadar..tak laju..tak slow sangat..la ni jarang aku nak bawa kereta laju-laju macam dulu..tambah-lambah la ni aku asyik bantai pakai kereta abah aku..mau tak cermat..hahahhah..kalau pakai Kancil MIRA aku..mau tau arrr..Bas pun boleh melayang kalau aku potong..muahahhahaha..

Jadi,masa aktiviti bawa kereta tu..dalam hujan yang ala-ala kadar tu..aku heran la jugak..awat jalam lenggang ja ni..kalau tak time-time ni jalan sibuk la..jem lagi..dengan lori-lori tanah turun serta dok menambah jem lagi,..ni tak jem pun..bawa kereta pun dengan senang hati tak payah tekan brek tak payah tekan clucth..dengan lampu isyarat aku bantai langgaq kan..haha..jadi aku heran..apahal plak ni kan..takkan pasai hujan pakat-pakat malas nak pi kerja kan..aku pun berpikiaq la dengan ala kadar jugak pasaipa jadi lagu ni..


Sampai ja kat opis..bila aku tengok opis aku pun sunyi sepi..Repair team pun tak ramai yang mai kerja..baru aku tau..cuti sekolah rupanya time la ni..puuiihhh!! apala..patut la minggu ni bila aku balik kerja ja mak aku merungut adik aku mengadap laptop dari pagi sampai malam main game..aku heran gak..takkan Adik aku Azhan ponteng sekolah kot..rupanya..depa cuti..Ciss..Tu la apasainya jalan pun sunyi..kalau tak jem la..sebab dok lalu kat kawasan budak sekolah sama..tau-tau la pagi-pagi time budak pi sekolah..jadi macam mana kan..sesak la..ni budak cuti..nak jem macam mana..mak pak pun cuti sekali la..nak bawa anak-anak pi berjalan..kalau tak Makjang aku pun tak sangkut la berjam-jam ataih cameron sana..hahahahha..


Kenapala aku takdak anak yang dah sekolah-sekolah..ni kawin pun dak lagi..kalau tak..mesti aku turut serta dalam aktiviti mengambil cuti secara beramai-ramai ini..heeeeee!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!