Isnin, Julai 09, 2012

INCIK BACHOK SAKIT

Seja semalam lagi Incik Bachok ni sakit...Aku taktau la pasaipa..Tapi sakit perut dia tu lain macam ja..
Kelmarin..sebab risau sangat,aku dengan adik aku Mirul pi la rumah dia nak bawa dia pi klinik..Dalam perjalanan tu..macam-macam alasan dia bagi kat aku melalui mesej yang dia takmau pi klinik..sampai aku kena marah..Tapi aku punya perangai..kalau sakit..memmang kena pi klinik..Zaman sekarang ni penyakit macam-macam jenis ada..kadang-kadang..kita rasa macam sakit biasa..deman biasa..tapi sebenarnya kita taktau..demam biasa..sakit biasa tu mana tau ada kuman bahaya ka..yang buat kita makin teruk lama.lama..

Dah jadi banyak kes dah..Ada orang yang aku kenal meninggal hanya sebab dari demam biasa ja..Contoh paling mudah..Anak pegawai aku yang sebaya aku..UMur sama aku..meniggal pun masa dia dah besaq..apa perasan mak ayah dia..sedih gila-gila sampai mak dia hilang semangat nak memasak sampai sekarang..ini reality..
Dan ada seorang pakcik kat kampung aku.asal dari sakit perut biasa ja..dia ingat sakit-sakit biasa..last0last dapat tau ada ketumbuhan..Haaa..aku takmau Incik Bachok jadi macam tu..minta simpang malaikat 44..tapi hakikatnya zaman sekarang menurut doktor yang dok merawat penyakit Asma Azhan..sekarang ni bakteria dan kuman baru banyak bercambah..kadang-kadang yang tak pernah diaorang tengok pun ada..

Sambung balik pasai cerita Incik Bachok,lepaih ja sampai kat rumah dia..dan amik dia..kami terus bawa dia pi linik..masa dia dirawat..doktor pun tak pasti apa sakit dia..samada Gastrik atau keracunan..Tapi menurut sejarah kesihatan Incik Bachok(ayat doktor tu..hahaha..)..dia tak dak Gastrik..Taktau la kot-kot baru nak ada kan..Jadi doktor bagi jugak ubat gastrik kat dia..Aku pun minta mc kat doktor bagi pihak Incik Bachok..kalau nak dia cakap sendiri nak mac..jangan harap la...Dapat jugak MC untuk hari ni..


Lepaih tu aku memang cadang nak bawa dia pi rumah aku..senang aku nak pantau dia..Tapi dia berkeras takmau plak..Mirul pun macam bengang dah dengan dia..Yeala..sakit-sakit pun taknak ikut kami lagi  balik rumah kan..Jadi kami biar jela dia masuk rumah dia balik..Tapi sampai rumah ja..aku rasa tak senang hati..dok pikir dia tak makan lagi...macam mana nak makan ubat..Dia takmau macam..suh makan pun dia takmau..Dia ni degil yang amat..Susah betul kalau orang degil ni kan..

Last-last aku ngan abah aku,mak dan Mirul pi jugak la kat rumah dia pas mahgrib..time tu dengan hujan..kami berdiri depan rumah dia sambil bawa makanan..aku call dia suh buka piintu..dia cakap tak larat..cakap pun cam melalut dah..memang risau gila..lama gak la..aku tunggu ngan mak aku..pastu call lagi..dia cakap housemate dia i Omar tu ada nak tolong buka pintu..Tapi tengaok depan rumah dia ni macam takdak sapa ja kat rumah..Lama-lama jugak tunggi..last-last pintu terbuka..rupanya memang Omar ada..hahahha..Baru pas mandi..Omar cakap dia baru sampai dari kampung..dah kena hujan..terus dia pi mandi la..

Pas cakap ngan Omar apa semua..bagi makann kat Omar..kami semua balik la..Tapi aku ada cakap fon ngan Omar pastu..Omar cakap kalau masih teruk gak..dia nak bawa Incik Bachok pi Hospital KPJ kat Perda..Malam semalam memang aku tak leh tidoq la..dok tunggu kot-kot Omar call ka..Tapi sampai pagi memang takdak call pun..maknanya takdak pa la kan..

Hari ni pun sama la..tadi aku call Incik Bachok..dia cakap makin ok..Lega mak nak oiiiiiii!!
hahahhahaha..

2 ulasan:

kak ain berkata...

owh,ingtkn amer skit ape...skit perut t'baru kot...risau sungguh cik mira ye...tu belum jd puan lg...untung amer..huhuhu ;0

(mira bz je,lm xkua sme)huhuhu

Mrs Poyo berkata...

hahahhahahhahaah....

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!