Khamis, Disember 19, 2013

JARIKU MANIS SEKALI

Tadi masa aku tengah bawa kereta pi kerja..tetiba kena plak berhenti kat traffic light...Sambil aku kira nombor kat traffic light tu..aku pun masukann jadi aku dalam mulut..tu kira habit la jugak tu..asal benti kat traffic light la mesti nak masukkan jari dalam mulut...

Masa dok jilat jari tu tiba-tiba aku rasa jari aku manis..aikkk..pelik jugak kan..apasal jari aku rasa manis plak ni?takkan aku terkena kencing manis pulak..tapi kalo kena kencing manis tak silap aku bukan jari kita jadi manis..tapi kencing kita jadi manis..sebabtu pnyakit kencing manis kan..petua orang tua-tua la kata kalau nak tau kita kena kencing manis ka dak senang ja..amik kencing kita..taruk kat sarang semut..kalau semut hurung tu ada la tu...kalau semuat tak hurung takdak la..Tapi kalau musykil jugak..try jilat tengok kencing hampa..kalau manis ada la..kalau rasa masin..konfom sihat walafiat..hahahhahahha...

Jadi aku meneruskan aktiviti jilat menjilat ni sampai la kat tapak tangan aku..rupanyanya aku dapat rasa ubat antibiotik anak aku si Nayli..baru aku ingat..sebelum hantaq pi rumah pengasuh.aku ada bagi Nayli makan ubat dulu..pastu Nayli meronta-ronta takmau makan ubat..ubat terpercik kena tangan..lepaih tu dengan tak basuh tangan..aku terus bawa anak aku pi umah pengasuh..


Baru ja aku nak perasan yang diri aku ni ada kemanisan yang tak terduga..Rupa-rupanya...
Cehhhhhh!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!