Isnin, Disember 30, 2013

KISAH BERAT BADAN

Masa aku mengandungkan si Nayli Bambam dulu,berat aku mencapai sampai 73kg sehingga la aku beranakkan dia.Sebulan selepas tu aku pi klinik aku timbang,berat aku jadi 60kg..Lagi 2kg turun boleh mencapai berat asal aku masa aku anak dara dulu.

Oleh sebab Nayli Bambam ni menyusu badan.Takdak can la aku nak diet-diet lepaih pantang pasai kalau aku diet macam nak aku nak menghasilkan susu yang banyak untuk anak aku.Dah lepaih menyusu aku akan rasa lapaq dan dahaga yang amat sangat..Jadi aku pun makan secara banyak jugak..Aku targer nak bagi Nayli menyusu badan sampai umur dia 6 bulan..atau mungkin lebih lagi..setahun mungkin.


Tapi tuptup..tiba-tiba masa dia umur 3 bulan lebih sikit nak masuk 4 bulan..dia takmau menyusu badan plak dah..Adoiii...paksa punya paksa..tak jadi jugak..Last-last ayaq susu aku tu melelh macam tu ja..sayang betoi la...sampai la dah takdak ayaq susu keluaq.

Semalam,masa aku naik motor dengan Incik Bachok nak pu aku tok aku yang tak sampai 500 meter tu..tetiba ja Incik Bachok cakap..

"Sayang,awat bila i bawa you naik motor ni rasa berat ja..tayar motor I pancit ka atau you dah gemuk?"

Dia punya soalan tu buat emosi aku terganggu sat..balik rumah aku timbang berat aku..
69.9kg..Whattt!!!!!! lagi 0.1kg aku nak mencapai 70kg..Nak sama macam berat aku masa mengandung dulu..Whatttt!!!!


Ok Mrs Poyo you kena relax..NorJuma tudung bawal yang cantik manis tu pun pernah gemok gedempol lepaih beranak sebab menyusukan anak..Aishwarya Rai si ratu cantik dunia tu pun pernak gemuk lepaih beranak sebab menyusukan anak..Si Fasha Sandha yang hott tu pun pernah gemuk sikit ja sebab menyusuka anak dia..Bunga Citra Lestari yang seksi siot pun pernah gumuk lepaih bersalin.Takkan aku yang orang biasa Technician cikai macam ni tak boleh terima kenyataan badan gumuk kot.

So,pertama sekali aku buka blog Kevin Zahri untuk belajar cara diet yang betoi.Kedua cari resepi berdasarkan Oats macam Kevin suruh..Makan ikut waktu..
Jangan nak mengatal masak Chicken Chop,Meatball Ikea..Char Keow Teow dan makanan yang punca badan naik ya Mrs Poyo..

Harap2 aku boleh kurus balik..atau lebih kurus dari dulu macam badan Nasha Aziz..
hahahhahah..Berangan la kau!


Go! Go! you can do It Babeh!!



Jaga kau Nora!! kau tunggu la aku kuruih nanti aku hot dari ko!!(kata Fasha didalam hatinya) 





Aku rasa macam aku bukan mak baby plak..tapi nenek dia..huiiii 





Hahahhha..loe lucu banget sih..gue yang matep ini jadi gemuk pun bisa ketawaan lagih..loe udeh jerit satu dunia..goblok! 





Oiiitt..nanti dulu..nak amik gambaq tunggu bini aku kuruih dulu..relax la brader!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!