Khamis, Februari 26, 2009

Kabus a.k.a The Fog

Pg td ms kuar nk dtg opis..ya Allah..kwsan umah aku berkabus..spnjang perjlanan ke opis pn sma..kabus ja..pastu bka tngkap..x bka aircond..jd sejuk ori la..bkn yg pkai gas ni..smbil aku bw keta fikiran aku dh mrewang jauh..aku pk,cmna tetiba tgh bw keta dlm kabus tgk2 aku msuk dunia lain..mmpus aku..btapa fantasi aku sgt tinggi..mybe byk tgk filem kot..pastu aku pk plak cmna tetiba hantu trbang keluar dlm kabus tu then melekat kt cermin keta aku smbil mnayang2 mukanya yg cun tu..masyaallah..!!! ngeri sgt aih..tetiba aku tringat satu crita.Crita omputih la.tjuk dia The Fog..mybe org pk filem yg dikeluarkan pada tahun 2005 lakonan superman smallville tu kan?sbnrnya bkn..tp filem The Fog yg dikeluarkn pada tahun 1980..ms tu aku pn x lahir lg tau..arahan John Carpenter.Si John ni mmg trknal ngn filem2 seram dia.Dia mula mngarah filem seram sejak tahun 60an lg hingga skrg..tua dh mamat ni..

hai..sy la john carpenter..kacak x sy?

Plakon dia plak msti la ratu filem seram hollywood ketika itu..jamie lee curtis..bkn lawa pn minah ni..tp lakonan dia mmg best la..selain cita the fog ni dia blakon gak dlm siri filem hollowen.sekarang dia pgang wtak mak2 je..


Den dh tuo..wtak2 omak sesuai la ngn den..
filem msia pun den nk join..
bulih ko?

Plakon laki2 dia aku x knai..mls aku nk citer..filem fog ni mengisahkan sebuah pulau yg secara tiba2 diselubungi kabus yg tebal..tanpa pnduduk pulau tu sedari sbnarnya dlm kabus tu da makhluk halus yg ingin mmbalas dendam ats kematian mereka akibat pmbunuhan bramai2 di atas sebuah kapal berdekatan ngn pulau tersebut..dan pmbunuh2 yg seramai 4 org tu plak di angkat sbgai org pertama yg mmbuka penempatan di pulau tersebut..hhmmm..jln crita mmg mnarik..tanpa mnunjukkan wjah2 seram hantu sprti cite seram lain..hanya gna kabus ja bleh wat kta trkncing sbb trkjut..huhuhu..aku tgk citer ni ms aku drjah 2..smpai la aku ingat g jln citer dia sbb mnusuk ati aku la..untuk the fog tahun 2005 plak,tu cma remake ja..tkar pngarah,tkar plakon..tkar sket jln crita..tp jd x best dh..yg ori gak lg canggih walaupn yg bru ni lbh canggih pmbikinannya..wlaupn dorg ltak plakon cntik n ensem..tp blum dpt lg mnarik prhatian aku or mmbuatkan aku trkncing ka smasa mnonton cita ni.


aku pnya mnarik,lakonan ala2 mntap pn x mmpu
bg ang trkncing lg ka?

Sbb bg aku wlaupn depa ni cantik,encem..tp blum mmpu lagi mnandingi lakonan plakon asal yg sah2 mmg x cntik n encem pn..plakon pmbantu n tambahan pn x cantik n ensem berbanding plakon pmbantu dan plakon tambahan cite the fog 2005.


Daddy I mrh tau coz I dedahkn sbhagian tbuh bdn I utk filem ni.
u all x phm..ni mmg dh da dlm skrip untuk mmabtapkan lg cita ni.
jgn tau kritik je.

Poster filem the fog versi asal



Poster The Fog versi remake


4 ulasan:

ZARA 札拉 [사랑해~] berkata...

ada cam seram2 tak tadi?

hehehe~

mira amair berkata...

ada la..huhuhu..

ieka berkata...

haha... gimik2 ni.. nk tgk jgk..
msti best kn..

mira amair berkata...

to eika:

mmg best la cite ni..better tgk yg 80an pnya..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!