Khamis, Februari 19, 2009

mimpi ngeri..

aku xtau aku dr mna n nk kmana..ms tu yg da skali adik2 aku ja..mirul,alia azhan..pastu kmi br4 jln nk ke keta aku..tetiba ja aku nmpak tok aku,iaitu mak abah aku la..tgh brjln ngn spupu aku yg bru umo 4 taun tu..mad usop nmanya(bkn nma sbnr).so,aku pn g la tgur tok aku..

"eh..tok nk p mna ni?"

tok jwb..

"aku nk blik p baling la.."

aku tnya g..

"tok dr mna?"

tok jwb..

"dr bagan ajam la..dr mna g...hish bdk ni..aku da 2 umh ja..kalo x ke bagan..ke baling la aku.."

oooooo...
dipendekkan cite..aku ajak la tok tumpang aku..mknanya aku nk antar la tok aku p baling sana nuh..tok setuju..xdan nk msuk keta..tetiba pksu aku,iatu adik kpd mak aku plak mncul..dia paking keta dia seblah keta aku..trkjut beruk gak la aku kn..td jmpa tok blah abah..ni paksu blah mak plak..cm prjmpaan kuarga plak..huhuhu..
paksu tgur aku..

"ni rmai2 ni nak p mna?"
aku jwp..

"nk p antar tok ah g baling"(tok ah adalah nma pnggilan kmi utk tok..kalo tok blah mak kmi pnggil tok ma..)

paksu tnya g..

"celuih(muat) ka depa suma naik keta kncil turbo ang tu.."

ciss..paksu mnghina keta yg aku gna sjak zman aku blajar kt poli lg ni..
dipendekkan cite paksu ajak kami nek keta dia..dgn serta merta suma pakat2 naik keta paksu..
x guna btul la...
suma dok blakang..aku ja dok dpn ngn paksu..paksu ngn tok ah dok sembang rabung(sakan) pnya la..
tetiba ja aku dgr bnyi pelik..aku amati btul2...bnyi tu mcm dkt ja ngn aku..
so aku pn tnya la depa suma..da dgr x..depa kta dgr..pksu ja kata x dgr..mka dia cm glabah siot..
aku suh dia jwp btul2..dia ckp xdgr pa pn..
so aku amati la..cius..mmg dkt ngn aku..kt pntu..aku tgk kt daun pntu..da trsangkut 1 plastik berisi air..air tu cam keruh sket..
aku tnya pksu ni plastik pa..pksu jawp tu plastik ikan puyu..dia tngkap kt bndang..aku xpuas ati..so aku amik la plastik tu....tetiba..satu kaki trkeluar..
kaki katak?
aku jerit..pastu 1 keta jerit..hehe..depa kt blakang pn tkut katak gak la..
aku bka tngkap keta nk buang plastik tu..paksu xbg..paksu ckp ssah pyh dia nk cri ktak yg berbnyi nyaring camtu..aku tnya nk watpa ngn katak ni..dia kta nk msuk pertandingan katak berbnyi paling nyaring..
huuhuhu..apada..
aku xpuas ati..nk buang gak..tp pksu trus pgang sma plastik tu..so brgelut la kmi 2 org..kereta pn melelong..1 keta dok jerit tkut..tetiba ktak tu mlompat kuar..cam terbang ja ktak tu..aku tgk ktak tu cam trsenyum ja..cam bhgia ja dpt mlompat tinggi..aku leh nmpak bhagian perutnya yg putih tu sebelum...
Pappppp!!!!
hinggap kt muka aku da....
aku pun jerit...
AAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
1 keta mnjerit sma..pksu pn menjerit..
ayat yg aku dgr dr mlut dia

"katak aku......!!!!"
sblum suara pksu tggelam brsma suara depa yg len..

tetiba aku trdgr abah aku jerit pnggil nma aku..
aku bka mta aku..tp mulut aku still trjerit lg..aku tgk skeliling smbil trjerit2 lg..
aikk..aku ats katil....?
abah mnjerit dr luar bilik..

"mira....awat ni pasaipa mnjerit2 pg buta ni..??"

aku pn berhnti mnjerit..
chaiiish....
aku mmpi upanya...
ingatkn btul da..
aku tgk enset yg mmg dok seblah aku wktu aku tdoq..da msg dr si dia..tp aku xlyn..
aku nk tgk jam..
5.30pg da...
aku trus glak..lwk btul la...

"xdak pa abah..akak mngigau ja..."
aku jwp blik prtnyaan abah td..
pastu aku dgr abah msuk dlm blik dia..
aku ketawa lg..
hahahahaha..

2 ulasan:

muhdzahari berkata...

ha ha..tak mampu nak kata apa, cuma mampu tergelak :P

mira amair berkata...

hehe..gelak lah spuasnya..hehehe..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!