Rabu, Julai 08, 2009

Mak Rindu Mirul

Hari ni masuk hari ke 3 Mirul xdak..dan masuk hari aku rasa mak mmg btul2 dilanda kesunyian yang amat..Semalam mak nangis kat tepi motor 125 dia..rindu pnya pasal..dan msuk hari ni dh brapa ratus miscall yang Mirul trima dr alia sebab mak asyik suruh Alia call mirul..Padahal mak tahu,sekarang minggu Oreintasi..mstila dia Bz..

Yala,mirul sentiasa dengan mak berbanding kami yang lain melainkan kalo dia pergi skool.Apa yang mak suruh dia akan wat walaupun dia dok mengomel sendirian.Dia tak pernah melawan cakap mak kalo mak marah2 or berleter kat dia kecuali dia ckup suka mmpamerkan wajah yang bkn saja wat mak geram,tp aku pun sama..abah ckp dia melawan dalam diam..
Kalau mak pegi pasar dia ikut..
mak pegi sana sini dia ikut..
sampai orang cakap dia umpama bodyguard mak..
Kalo aku suruh dia wat apa2 pun dia wat..
suruh dia beia tuala wanita pun dia wat..
walaupun kami suka bertumbuk..
tapi last2 dia datang gak minta maaf kat aku...
Dan dia mmg sangat la jujur..(bkn nak puji..)
kalau dia nak ponteng skool dia akan tunjuk depan mak..bkn diam2 mcm setengah budak..kuar umah pkai baju skooll..padahal pastu melencong kot lain..
Dia?dia akan cakap..

"mak arini bang ngah xmau pi skool.."

bila mak berleter,dia trus masuk bilik tido..
itulah mirul..

Ada yang kata kat mak..

"tu la...masa dia da asyik marah ja kat dia..bila dia xdak bru tau nak nangis.."

Tapi abah gitau mak mmg mcm tu bila salah sorang dari anak dia jauh sket dari dia....contohnya aku..masa aku 1st time masuk asrama skool teknik dlu,abah ckp mak nangis sambil memasak kat dapur..padahal jarak umah aku ngn skool teknik just 30km ja pun,pastu bila aku dapat masuk Politeknik pun mak nangis gak..padahal 45 minit je pun kalo nak pi jumpa aku jarak perjalanan tu....bila Alia dapat masuk skool Bestari lepas dpt 5A dlm UPSR, mak menangis semahu-mahunya padahal cma 15 minit ja jarak umah aku ke skool alia..Tapi mirul lagi jauh..melaka noh..mau x meraung..

Tapi apa yang aku respek kat mak..mak leh wat mka relax ja depan mirul masa kami nak berangkat pulang..tapi bila masuk ja dalam keta..trus...waaaaaaaaa....
Semalam abah pujuk mak..

"Xpa Ziah..ujung bulan abang bw Ziah pi Melaka,kita melawat Mirul.."
mak trus senyum..
Caya lah Encik Men..hihihihihi..

6 ulasan:

MiSs. iEkA berkata...

dugaannye jauh....
adoyai... sbr2 la mak kpd mirul ye..
hehe.. nnti p mlaka ek...
nk itut jgk.. huhu

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

bapa mu mmg cool ahh~

mak aku tak nangis pon~

maybe aku kena pergi luar negara gamaknya~

Mrs Poyo berkata...

to eika:

jom2..p rmai2 baru best..
hehehehe..

to zara:

yala..baik ko g blajar ke luar negara..
msti mak ko menangis gila2 pnya ah..
hohoho..

Penanggah berkata...

alaaa melake jer bukan jauh sngt pun.. sejam jer dari penang... lain ler dari KL.. mau 20 jam naik bas.. hehhee

Aishah Nur Hakim berkata...

eh..adik kita sebaya kot
aishah ada adik kembar baru lepas spm
dua2 dah selamat di pos ke kedah

banjir jugak umi kat rumah

boleh dijidohkan nnt dgn adik kamu

ngee

Mrs Poyo berkata...

to penanggah:

adik aku naik kapal terbang..30 jam jgk la perjalanan..huhuhu

to aishah:

eh..sma umor la..adik hang 2 2 pompuan ek?kedah dkt ja ngn penang..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!