Rabu, Jun 30, 2010

Mencari Pengantin Laki-Laki Saya Part 2

Petang-petang macam ni memang lapar walaupun kita baru sahaja makan tadi.Marilah kita makan lagi!!
(Maaf,penulis agak lalu makan sekarang ini)

..............................................................................................................................................................................


Setelah saya meredah Highway semalam tiga jam tanpa henti melalui bukit-bukau dan gunung ganang yang tak berkesudahan ditambah pula berhenti sekejap ni hentian rehat Tikam Batu selama sejam kerana pemandu bas sakit perut,dan bersembang dengan perempuan hidung mancung yang sombongAkhirnya saya sampai juga di Penang.Tanpa berlengah,saya terus ke Restoren Nasi Kandar milik laki saya,Restoren Nasi Kandar Zubaidah dekat dengan Padang Kota Lama.Malangnya,semasa saya sampai,saya ternampak sesuatu yang buat hati saya hancuq berkecai umpama dilindih lori trelar.Laki saya tengah menari poco-poco bersama perempuan-perempuan cantik,makcik-makcik tua dan pakcik-pakcik perasan muda di padang yang ada dekat situ.Depa dok senaman ni.Tapi saya tak sangka dia sanggup buat lagu tu kat saya,dia boleh menari poco-poco dengan orang lain,sedangkan dengan saya dia tak pernah menari,padahal saya dari dulu lagi teringin nak menari poco-poco.

Marah dengan tingkah laku huduh laki saya,saya terus berlari dari tempat kejadian tanpa toleh belakang lagi.Habis semua saya langgar semasa saya menjalankan aktiviti larian saya itu termasuk pakcik-pakcik beca yang letih sungguh mengayuh beca depa walaupun takdak penumpang.Habis tergolek depa semua,tapi saya tak peduli,hati yang hancuq kena bawa pergi jauh dari situ,kalau tak takut lumat pulak..naya..
Dalam keasyikan saya berlari-lari,tiba-tiba saya rasa punggung saya seolah-olah dilanggar sesuatu,walaupun tak kuat sangat,tapi saya terpelanting juga sejauh dua ela dan lalu jatuh terlentang di tengah jalan.Mata saya berpinar,kepala saya pening,sempat juga saya mendengar suara-suara orang..

"Anak sapa la main tengah jalan ni"

Kesian..muka lawa..gila pulak.Tak pasai-pasai kena langgaq"

"Tang mana aku letak pasemboq aku ni..mesti da orang cilok ni.."

"Ni drama apa plak ni.dok tak dok terlentang atas jalan ni??"

"Mati mak nyah!!! mak tak sempat brek..brek moto mak rosak nyah!! mati la mak!!"

"Ni perempuan yang Ceq jumpa semalam ataih bas ni!!"

Dan beberapa lagi suara sumbang kedengaran..Tiba-tiba pandangan saya gelap.Saya pengsan ka?mybe kot?Ya la,saya pengsan la.buatpa saya cerita lagi.Orang pengsan tak boleh cerita dah.Pandangan gelap tu maksudnya saya pengsan.Sayapun pengsan...


Bersambung...

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!