Selasa, April 14, 2009

Aku dan Fantasi serta khayalanku dalam filem

Aku suka tgk movie sejak dari kecik lagi.Trpengaruh dengan abah.Movie yang abah layan suma movie omputih,filem melayu jgn harap la..kalau drama pun yg belah sana jugak..drama melayu boring abah kata..asik tema yang sama...

"anak saya baru balik dari london..anak datin?"
"Anak saya balik dari india..."

Abah selalu ajuk dialog ni bila trbuka drama melayu kt tv walaupun pelakon dia berdialog pasal lain...
tapi aku bkn nak cerita pasal abh dan ketidaksukaan dia terhadap drama or filem melayu.Aku nak cerita pasal kesukaan aku berangan menjadi watak filem yang aku tgk..
Memang betul aku kuat berangan.Darling juga mengakuinya..
Aku cepat terpengaruh,sbb tu aku suka bermmpi..aku suka alam fantasi.
Masa aku belum skool lagi..mybe dalam umo 4,5 tahun..abah suka beli tape citer star wars,alien,happy ending story..dan mcm2 lagi citer..kami slalu layan berdua sbb adik aku x lahir lagi..
Aku suka betul citer2 tu..jalan cerita dia mmg menarik bagi kanak2 seperti aku ketika tu..aku betul nak jadi Luke skywalker..leh lawan ngn pedang bercahaya..tajam plak tu..best siot!

X sangka gua,miss poyo minat nk jd mcm gua..
dia da
krisis indentiti ka?

Tapi kadang2 aku teringin gak nak jadi Chewbecca.Walaupun dia huduh dan berbulu,tapi dia seorang pengikut yang setia dan kuat.Lagipn lengan aku pun berbulu gak.Xdak beza kan?huhuhu..

Ceq pnya sifat sama ka ngn Miss Poyo?
tang bulu ja kot...

Masa aku tgk filem Alien,mati2 aku ingat hero dia lelaki..tapi rupanya perempuan.Betul wei,aku langsung xnmpak ciri2 pmpuan kat dia..xnmpak langsung payudara dia..wiwiwiwi...Tapi aku x berminat nak jadi dia.Aku lebih berminat nak join ekspidisi depa dlm kapal angkasa tu.Boleh lawan2 tembak Alien,potong kepala alien..Ganas la plak..

Gua pmpuan dia kata laki..Poyo betul la minah nie

Miss Poyo join Crew kteorg..
msti alien pun takut
dgr Miss Poyo ketawa

Aku minat juga tgk filem Zombie..abah pminat zombie..kat umah aku byk DVD citer zombie..wlaupn hantu dia lengai mcm penagih dadah..tp aku syok tgk filem dia..tapi aku suka filem zombie lama..nampak original berbanding zombie skrg..zombie dlu pkai ilmu itam..Voodo..dan ilmu itam bangsa yahudi yg dipanggil apatah..idupkan mayat bg mmbalas dendam..zombie sekarang terjadi akibat virus..malah zombie sekarang x lengai mcm zombie dlu..laju smcm..xdak original dah..tp aku nak sagt jd cam alice,hero citer Resident Evil..dah la seksi siot(Ceq seksi),tangkas plak tu berlawan..(aku blajar taekwando masa drjah 1)cam sesuai ja ngn aku watak tu..wiwiwiwiwi..

Badan hang xckup sempoi ar nak pegang
watak aku..Sori ar Poyo..hang kena tima hakikat beb..

Watak2 ni yg pengaruh idup fantasi aku dari aku kecik sampai aku bsar tua bangka dh ni..byk lagi sbnarnya filem yang dok pengaruh jiwa aku..tp mls ja nk taip..xpa2 aku taip gak..

1. Alice in Wonderland
2. Snow White
3. E.T
4. George Of The Jungle
5. Tarzan
6. 10th Kingdom
7. Back To The Future
8. Conan the barbarian
9. Jason and Argonauts
10. Jumanji
11. The Green Mile
12. The Indian In The Cupboard
13. Sinbad
14. Edward Scissorhands

dan banyak lagi..kna korek ingatan aku nih..huhuhu..

3 ulasan:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

1. Alice in Wonderland
2. Snow White

4. George Of The Jungle
5. Tarzan

7. Back To The Future
8. Conan the barbarian

10. Jumanji

13. Sinbad
14. Edward Scissorhands

Tu antara cerita yg aku giler gak..
hahaha~

Mrs Poyo berkata...

to Zara:

wah..kta pnya minat yg sma..wiwiwiwi

kak ain berkata...

adoi mira,xkan suraya sebiji mcm mira kot...huhuhuhu ;0 dia teruja tgk crite2 cmni la ngn ayah diam kusyhuk pulak tue...hhahaha ;D lasak jgk anak akak ni nnt ;)

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!