Isnin, April 06, 2009

SKANDAL LA TUE

Semalam aku kuar makan dengan family aku.Kami makan di Medan ikan bakar kt Sg. Petani.Lagipun jarak tempat tinggal aku dengan Sg. Petani dekat ja.X jd masalah ke sana selalu wlaupun berlainan negeri.Ketika tu hujan dah berhenti dan kat Medan ikan bakar tu ramai jugak orang yang datang makan dengan Family kebanyakkanya.Tengah kami menikmati makanan yang memang sedap2 belaka tu,tetiba meja disebelah meja kami diduduki oleh 2 orang lelaki dan 2 orang perempuan.2 org lelaki tu berusia dalam 30 lbih dan 2 orang perempuan tu plak lbih kurang sebaya aku.Oleh Sebab meja kami dekat sangat jadi dengar setiap butir perbualan mereka.Dari berbualan mereka tu kami dapat tau yang 2 orang perempuan tu adalah perempuan Indonesia.Tingkah laku mereka berempat menjengkelkan kami sekeluarga dan aku rasa bukan family aku saja,tapi familiy2 lain dan jugak banyak lagi pelanggan pelbagai bangsa kat situ..Yang perempuan Indonesia tu tergedik2 menyendel2 badan dia kat badan laki tu mcm babi hutan betina nak mengawan ngn babi hutan jantan.Aku tgk Pak Aji kt meja depan tu geleng2 pala ja..Malah da jgk kapel melayu yang makan kat situ jeling2 ke arah mereka..mybe mereka pun meluat..nak romen pi bilik hotel la!
Tetiba telefon bimbit salah sorang dari lelaki tu berbunyi..kami dengar perbualan dia tu.

"Ye sayang,sok abang balik.Abang tengah bawa keta ni.nanti abang call lain"Ciss,mmg sah dah berbini.Tgk muka dua orang laki tu pun dah tau mereka dah berbini dan mybe punya anak dah.Lpas ckp ngn fon dia gelak2 ngn kawan dia yang sorang lagi sambil mnyebut perkataan bini.Ya Allah..Skandal ar ni..

Abah aku perhati ja tingkah laku mereka dan abah kata kan lebih bagus kalau lelaki 2 orang tu bawa anak bini mai makan kat sini ataupun bawa sekali ka mak ayah atau mak ayah mentua.Itu lebih bererti dan lebih bahagia kerana dapat abis masa bersama dengan berbual dan bergurau senda jika nak dibandingkan dengan bawa perempuan lain.Semua tu nafsu semata-mata kata abah.

Aku setuju dengan kata2 abah..begitu juga dengan adik2 aku yang lain.Bagi aku hargailah keluarga mulai sekarang sebelum keluarga mula tidak menghargai kita dan memulaukan kita bila dapat tahu perkara macam.Sesungguhnya amat perit bila kita dipinggirkan keluarga.

5 ulasan:

JohnJenin berkata...

Hebatnya penangan orang Indon. Sampai laki orang pon nak awek Indon yang konon konon cun macam Acha Sapriasa.

Sigh...

mira amair berkata...

to JohnJenin:

tah la pakcik oooiii...ada yang ilang segalanya trmasuk keja sbb org indon..ada yg x blik berbulan2 pn da..nsib baik bini bkerja..kalo suri umah..mau mati xmkn la kt umah tu

a.b geldofg berkata...

memang perit bila dpinggirkan

Lacrymossa berkata...

Ish3..teruk btul la laki zaman skrg..buat aku takut nak kenal dengan laki..aku heran la npa laki suka sgt kat indon2 mai malaysia ni,mau muka cantik xpa la..cantik lagi ulat gongok yang sedang menular kat kolej aku ni..

Mrs. Ariff berkata...

btol2..
org indon ni pkai gna mira...
depa nk det ja..
mka hampeh ja..
tp jantan layan je...
hhuhuhuhu...

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!