Selasa, April 21, 2009

Aku dan Pekerjaan aku

Pagi tadi hujan lebat.Tapi aku terpaksa gak masuk site sebab nak buat Defect List.Masa makin suntuk dan KPM pun nak datang hari Khamis ni utk melihat perjalanan kerja2 kat site sekolah ni yang dah siap 95%.Site opis aku pn akan diruntuhkan gak minggu depan dan aku terpaksa kalutkan diri aku mengemas suma fail2 pihak konsultan untuk di pindah ke tingkat 1 blok pentadbiran yang dh siap sepenuhnya..wiwiwiwi..dapat aku merasa dok sekejap dalam bilik pengetua(aku cop dulu bilik tu..hehehehe..)
Jadi kerani tapak dan satu2nya perempuan dalam projek ni wat aku kena wat byk keja.Sapu sampah,kemas fail(wlaupun fail dari pihak civil engineering dan elektrik/mekanikal,walhal aku arkitek),wat lawatan tapak,wat memo,panjat bangunan,berjemur tgh panas dengan Shahir semasa mengambil gambar skool ni,bergurau dengan Razak atau Hairil,menonton DVD dengan budak praktikal atau menolong sedikit sebanyak En.Abu.Lepas ni aku akan rindu site ni..huhuhu..
Aku semasa menjalankn tugas.Mcm Engineer pun dah
haisssh!
Tadi semasa tengah wat defect list,aku ditemani seekor kucing betina..hahahaha..cute btul.Dan aku terpaksa melihat Indon tidur dalam keadaan separuh bogel kat salah satu bilik di blok pentadbiran(aku terpaksa,keja aku memerlukan aku berhati waja..hihihihi)

Ni kucing yg baik hati teman aku..cam lion ja muka..huhuhu

Balik dari wat Defect List aku terserempak dengan Encik Aku.
Ini adalah perbualan antara Encik abu dan aku:

E.Abu:Poyo,lepas ni pindah opis k..
Aku:Bila nak stat punggah opis
En.Abu:minggu depan(sambil tersengih
Aku:Jadi kena wat kuar suma fail la ek..
En.Abu:Yup..yang pc dalam opis tu saya nak antar kat kementerian balik minggu depan.Jadi poyo delete suma software yang budak2 tu download n tinggal yg basic saja.
Aku:Ok..
En.Abu:lagi 1,delete suma video2 lucah yang budak2 tu download dulu..saya takut poy trtengok plak..(sambil tersengih..)
Aku:Errrrkkk!!

Penerangan gambar:
1.En.Abu bertopi putih,berbaju putih.
2.kancil turbo aku seblah keta wira,tapi nmpak depan ja..kaler putih(cat kancil aku warna-warni..bru nmpak gangster)
3.Site opis aku telah dibuang bumbungnya

Dan seperti biasa aku mula aktiviti delete suma fail lucah..dan aku lakukan keja delete2 ni sejak dari setahun yang lalu lg...hampeh btul korang ni!!!

2 ulasan:

a.b geldofg berkata...

wah2 bz ye ko...pinjam kucing...boleh?

Mrs Poyo berkata...

To ab:
ko xpyh pinjam la ab kcing tuh..ko amik truk pun xpa..bkn da tuan pun kcing tu..amik la cpat sblum kcing tuh jd mkanan org Vietnam..huhuhuhu..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!