Sabtu, Julai 10, 2010

Bedtime Story...

Kalau kita dok tengok cerita-cerita omputih kan..kita selalu terhidang dengan adegan mak-mak atau abah-abah depa,tokwan-tokwan depa or tok-tok depa akan bercerita sebelum anak-anak depa masuk tidur.Kalau takdak adegan macam tu memang tak sah.Memang anak-anak depa cepat tertidur kot kalau bercerita camtu..?Tapi masa aku kecik-kecik dulu,mak atau abah tak pernah buat macam tu kat aku.Selalu kalau depa suruh masuk tidur,memang terus terlelap.Takdak masa nak dengar-dengar cerita ni.

Tapi ada seorang mamat ni,kalau nak tidur,mesti nak aku bercerita dulu.Mula-mula aku tak perasan sangat,tapi lama-lama aku rasa betul dah ni.Tiap kali dia call aku,aku pun bersembang pung pang pung pang..macammacam cerita aku dok gebang,last-last diam ja..dok hello-hello banyak kali tak menjawab-jawab jugak..bila call balik baru aku tau dia dah tido.Tapi sebelum ni memang tak perasan sangat,sampai la sejam tadi..dia call aku..


"Sayang..cerita la pape pun,i nak tido ni.....Kalau tak dengar cerita tak ngantuk.."

Cissssss!!!!

Aku rasa macam aku ni mak nenek pulak.

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!