Selasa, Julai 13, 2010

Laksa campur la Pakcik!!

Pakcik kat tempat kerja aku da bertanya..
"makan pa tengahari ni?"

Jadi aku pun jawab.
"Laksa campuq Kampung Patani!!!!"

"Hari-hari hampa makan laksa.Boleh cirit la macam ni...."
Kata pakcik sambil geleng-geleng kepalanya yang botak kat tengah tu..

Ok la pakcik-pakcik sekelian..laksa feveret aku..hari-hari makan pun wa talak kesah punya maaa......



Orang selalu tanya pasaipa aku panggil orang-orang kat opis aku pakcik dan makcik-makcik..??
Jawapannya adalah majoriti pekerja TM di tempat kerja aku sudah berumur melebihi umur bapak aku dan tempoh perkhidmatan depa dengan TM pun melebihi 30 tahun,sama macam abah aku.Malah kebanyakkan depa sama-sama masuk lapor diri bekerja dalam TM yang dulu jabatan kerajaan,JTM dengan abah aku dulu.Yang lagi bestnya,anak-anak depa pulak sama-sama lapor diri dengan aku kat Menara TM dulu..hik!!
Jadi depa pulak dok bahasa diri pakcik dan makcik..takkkan nak panggil kak or abang kot..wawawawawawa!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!