Khamis, Mac 04, 2010

There Something About Manap

Hai..nama saya minah.Saya berusia 32 tahun,bekerja sebagai penjual barang-barang sukan yang berjaya dan mempunyai cawangan di serata negeri.Saya juga mempunyai sebuah kereta Nissan Latio dan sebuah rumah teres 2 tingkat dipinggir bandar.Saya sudah tidak tinggal bersama keluarga saya sebab saya dikatakan sudah cukup tua untuk tinggal bersama mak bapak saya yang merupakan pesara kerajaan.Saya belum berkahwin lagi.Bukan sebab saya tak laku,tapi sebab saya belum bersedia dan sebenarnya hati saya dimiliki oleh seorang lelaki bernama Manap yang saya sendiri tak tau mana dia pi sejak kejadian yang menyayat hati itu kira-kira 15 tahun yang lalu...

Saya kenal manap sebab saya dan dia satu sekolah dulu.Saya memang admire gila kat manap sebab dia bukan saja pandai tapi hemsem jugak walaupun giginya agak jongang sikit,tapi tak macam halimah jongang la.Untuk dekat dengan manap,saya telah berbaik-baik dengan adik perempuan dia yang terencat akal.Buka pa..manap memang baik gila dengan adik dia.Satu hari masa saya tengah main dengan adik dia di taman,tiba-tiba manap muncul.Dia bersembang 2 3 patah perkataan dengan saya sebelum ajak saya pi rumah dia.saya pun ikut.kat rumah dia adala mak pak dia.depa sangat ramah dan siap ajak makan lagi.saya pun ikut ja makan walaupun masa tu perut saya kurang enak atau sedap untuk terima apa-apa makanan.Tapi saya makan jugak..tiba-tiba saya rasa seperti angin dari perut mau terkeluaq.Saya cuba tahan tapi apakan daya,kelajuan angin itu mengatasi daya ketahanan saya.maka ia pun terkeluar..dek malu,saya lari dari rumah manap dengan serta merta.seminggu saya tak pi sekolah sebab malu,ko-kot la terjumpa dengan manap.tapi bila saya pi sekolah balik.Saya dapat tau yang manap dah berpindah.kecewa hati saya.

Sekarang saya sudah banyak wang.Saya boleh buat apa yang saya suka.jadi saya upah seorang penyiasat persendirian yang agak lawa bernama joe a.k.a joyah untuk menyiasat dimana manap sekarang.Menurut joe,manap sekarang menjadi Cikgu sekolah menengah di sebuah sekolah di Pulau Pinang.Saya pun amik keputusan pindah pi sana...
Bila saya dah dapat mendekati manap,saya dapat tau joyah jugak dalam diam dok ejas manap.Tak guna punya joyah,harapkan pagar,pagar makan padi..Saya telah melnacarkan perang ke atas joyah..


Itu sahaja cerita aku..
huhuhuhu..

3 ulasan:

Penanggah berkata...

ni manap yang selalu lepak kat simpang kampung Langkap tu ko.. bilo plak dia jadi cikgu baru minggu lepas jumpa dikata dio jadi ultraman..

pakcik kordi berkata...

kirim slm pada manap!

mira amair berkata...

to Penanggah:

manap tu la..mmg dio jd ultraman,tp gji ckgu lagi mahal..dia pun jd cikgu la..

to pakcik:

dia kim slm blik kek pakcik..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!