Rabu, Disember 07, 2011

BILA MISS POYO HILANG SELAMA SEJAM

Semalam..aku balik dari opis agak lewat jugak la..dalam pukul 7.30 malam..Aku sebenarnya nak balik awal sebab aku nak tengok Drama Tentang Dhia yang start pukul 7 malam tyu.Tapi si Tuan Eksekutif ni dok tahan-tahan aku tak bagi balik lagi..Asyik dok suh aku buat itu..buat ini..time tu aku dengan Abang Syed..tengok muka dia dah tension semacam ja dengan kerenah Tuan Eksekutif aku ni kan..Jadi lepas ja seytel kerja aku,aku cepat-cepat simpan laptop aku dalam beg then blah dari situ..Lega gila rasanya hampa tau dak..hahaha

Dalam perjalanan balik tu..Tiba-tiba ja aku lalu kat depan satu kedai makan yang aku pernah makan dengan Zohri masa aku partner dengan dia buat kerja..Bihun sup dia memang sedap gila lah! Jadi aku pun stop la kat kedai tu nak beli bihun sup kat situ kan..so aku pun nak call la mak aku nak tanya kot-kot la family aku nak jugak ka kan..tengok-tegok bateri kong plak..jad aku beli jugak banyak-banyak kan...

Lepas ja beli aku pun balik la..sampai kat umah..aku tengok rumah aku sunyi ja macam rumah hatu..yang ada Azhan ngan Tok aku..Jadi aku tanya la tok aku parent aku dengan Aloyah pi mana kan..Tok aku cakap depa kuaqcari aku...cARI AKU???


Rupa-rupanya baru aku tau yang Incik Bachok dah call aku banyak kali..bila dia call aku tak dapat..dia call plak adik aku..bila adik aku cakap aku tak balik lagi..dia dah mula panik..Bila dia dah mula panik,dia call opis aku..Bila Tuan Eksekutif bagitau aku dah balik lama dah..dia lagi panik..dia call pakcik Hassan..Pakcik Hassan ni satu opis ngan aku..Tapi Incik Bachok baik dengan dia..Bila pakcik Hassan cakap dia taktau pasal aku lagi la Incik Bachok panik..dia contact mak aku..mak pun pun jadi panik,abah aku pun panik..jadi depa pakat keluaq pi cari aku..

Yang pakcik Hassan ni plak pi contact Abang Syed marah plak kat kawan tu sebab dok tahan aku tak balik lagi sedangkan dan malam..Jadi Abang Syed cakap aku dah balik lama dah..Jadi dia pun panik..Mak aku contact plak Tuan Eksekutif..dia bagitau mak aku dia rimas perut dah..hahahhahahahhahahhahhahaha...


Lawak betoi la..elok la hampa dok call antara satu sama lain tanya pasal aku sedangkan aku kat umah baik punya berehat kan..hahahahaha..Yang Incik Bachok pun satu,dah aku ni slalu gak buat OT..jangan la bagi panik semua orang buat macam aku hilangkan..Tak pasal-pasal pagi tadi aku kena sound dengan Abang Syed..dengan Pakcik Hassan..Lepaih tu kena perli plak dengan Tuan Eksekutif..huhuhuhuhuhuhu...Dah la sebelum tu kena sound dengan parent aku dah sedangkan sebelum ni depa tak kisah pun aku balik malam sebab aku memmang OT kan..hahahhaha..

Semua pakat-pakat pesan kat aku lepaih ni kalau balik lewat ka..hapa ka..bagitau Incik Bachok dulu..kalau tak dia risau..hahahahhahahaha..lawak arrr...

Benda jadi macam ni baru aku tau yang Incik Bachok ambik berat gak kat aku sedangkan selama ni aku rasa macam dia tak ambik peduli ja pasal aku..macam tak heran.macam biasa ja..Tapi bila jadi macam ni baru aku tau dan sedaq la yang dia sebenarnya dalam diam ambil berat pasal aku..risau sentiasa pasal aku..Agak terharu jugak la...Memmang betoi la kata abang Syed..mesti aku rasa terharu kan sebab Incik Bachok gila caring pasal aku..Tapi aku cakap tak terharu pun..Tapi bila dok sorang-sorang ni dan pikiaq bali..memang betul la..aku rasa terharu dengan tindakan dia walaupun tindakan tu salah..hahahhahahh...

Start hari ni..aku dah mula call Incik Bachok setiap pukul 5.30petang nak bagitau samada aku OT ka atau tak..hahahhahhahaa...Macam pakgud plak mamat ni..hahahhaha...

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!