Isnin, Ogos 15, 2011

EDISI PUASA : MAKAN KFC DALAM JAMBAN

Masa aku kecik-kecik dulu..Bila time bulan puasa ja..Aku banyak habiskan masa aku kat rumah Tokwan Non..Kiranya bila abah balik kerja,dia ngan mak akan pi melepak berbuka puasa kat rumah Tokwan Non aku la..






Satu hari..ketika bulan puasa tahun 1995..time tu aku baru darjah 2 la..Abah yang balik kerja bawa balik satu kotak besaq KFC..Memang best gila la sebab dapat berbuka puasa dengan KFC sebab aku puasa letih nak mampus..Nampak ja KFC rasa berbaloi la plak kan puasa aku..Tapi malangnya bukan semua orang yang berbuka dengan makan KFC..Yang pulun dok makan aku dengan paksu jela..yang lain-lain lebih suka melantak nasi lagi..Oleh sebab hanya kami dua ja yang makan KFC yang abah beli tu..maka tinggal belen banyak jugak la dalam kotak tu..Tok pun simpan la untuk sahur..Tapi bila time sahur pun..bukan semua makan KFC tu..paksu dengan aku ja yang pulun makan sambil mata terpejam..Tak pasal-pasal sos termasuk dalam lubang hidung aku..ahahha,..sebab aku nak suap ayam kat mulut..tersilap landing kat lubang hidung daa..Jadi oleh sebab kami ja makan..makanya belen pun ada lagi la dan tok aku pun simpan kotak KFC tu bawah tudung saji ataih meja makan...







Esoknya...tiba-tiba ja suasana panaih gila..Dah berapa kali aku pi mandi tapi tak jugak dapat hilangkan kepanasan aku..Dah la panaih...dahaga bukan main..lepaih tu lapaq pulak..Nak kuaq pi main pun tak boleh..sebab time posa ni memang tak larat gila..Jadi aku pun mundar-mandir dalam umah Tokwan macam cacing kepanasan..Sikit-sikit masuk bilik air basuh muka..Memang teringin jugak nak telan air paip dalam bilik air tu..tapi bila pikir balik kejadian aku kantoi minum air paip kat belakang rumah jiran aku lepaih tu kena cubit barang dua tiga das dari mak aku..aku pun matikan hasrat aku..








Dah pi bilik air..aku dok mundar mandir plak kat daput..Masa kat dapuq tu..aku ternampak la tudung saji atas meja..Tetiba ja aku teringat yang tok aku taruk ayam KFC bawah tudung saji tu..Jadi pelan-pelan aku buka tudung saji tu..Tudia ada 6 ketul ayan bergolek baik ataih pinggan..Masa tu,aku nak macam ayam KFC tu dok panggil-pangil aku ja suh makan depa..Terdorong dengan nafsu liar aku yang tahap dewa ni..Aku amik seketul ayam tu taruk dalam poket suar pendek aku lepaih tu aku berlari keluaq dari rumah tok ke belakang rumah.Masa tu rasa lega gila la sebab aku punya perangai takdak sapa perasan..Jadi aku keluaqkn ayam tu dari poket seluaq aku..fuh..bau dia best gila..baru ja aku nak masukkan dalam mulut..aku teringat plak nanti kantol plak..so aku cepat-cepat masuk dalam jamban blakang rumah tok aku tu..Msa tu umah tok takdak jamban dalam rumah..Jamban ada kat luaq rumah..Ala..jamban yang dinding dia buat dari Zink tu..La ni jamban tu tak wujuk dah..hahahhaha







Tengah baik punya dok mencangkung sambil melayan makan KFC..Tiba-tiba aku rasa macam dinding jamban tu diketuk..Gila takut aku hampa tau..sapa plak ketuk ni?


"Woi!! sapa ni?!!"

Aku try tegur..








Tiba-tiba jamban tu bergoncang kuat..Aku apa lagi..jerit kuat-kuat la..gempa bumi ka hapa macam dalam cerita omputih yang abah dok tengok tu..Lepas tu aku dengar ada suara laki gelak kuat-kuat..lagi kuat dia gelak..laki kuat bergoncang jamban tu..huhuhuhu..






"Sapa ni??jamban tokwan aku runtuh satgi!!??"Aku jerit kuat sambilmenangis..Suara tu gelak lagi kuat..






"Mira..hang dah berdosa..hang tak posa...sekarang aku nak makan hang pulak..Akulah hantu jamban..hahahahahah.."



Gila punya takut punya pasai..aku buka pintu jamban lari kuat-kuat sambil terkencing dalam seluaq masuk dalam umah..Masa tu aku pikiaq memang aku tak selamat la..mati la aku jadi makanan hantu jamban..hahahhaha..

Masuk ja rumah aku panggil Toikwan aku lepas tu aku bagitau tokwan aku yang hantu jamban nak makan aku...






"Hantu jamban nak makan hang ka?ka hang la hantu jamban tu??!!!"







Tudia tokwan cerkah aku..sambil tarik telinga aku..Adeh..adeh..adeh..!!!Almak..!! Aku lupa nak buang tulang ayam KFC ni tadi..takut punya pasal..aku gengganm kuat-kuat tulang ayam tu..hahahha..Kan dah kantoi..Masa tokwan dok tarik telinga aku tu,aku nampak paksu angkat ibu jari dia kat aku..


Cisss!!! aku dah tau..hantu jamban tu mesti paksu aku!! Cisss!!!








Ciss!! apa kelas makan kami dalam jamban..Tak senonoh punya miss Poyo!! Puiii!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

muka cute tapi mkn kat jamban...alahai..spoil la..
apapun tahniah!

admir

Amira Amair The Poyos berkata...

Tidak bernama..


lain kali buh la nama bru smpoi apada..hahaha..

aku muka cute ka?wah..!! tima kasih..

Tahniah apa?sbb sanggup mkn dalam jamban ka?hahahahha

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!