Sabtu, Ogos 20, 2011

PENING PASAL BAJU RAYA

Sebenarnya tahun ni aku pening pasal baju raya..

Tahun ni aku nak pakai baju raya kaler kuning.

Then Incik Bachok cakap dia tak payah beli baju melayu kaler kuning la sebab dia dah ada warna tu raya dua tahun lepas..Kira pakai balik jela..lagipun dia bukan pakai dah pun baju Melayu tu lepas raya dua tahun lepas tu..Jadi ok jela..lagi pun boleh jimat..Duit yang spent untuk beli baju melayu tu leh buat benda lain yang penting jugak..






Then tiba-tiba mak aku plak pi beli baju kurung kat aku kaler biru..Lawa la plak..Jadi dah mak da beli..baik warna biru ni aku buat baju raya pertama ja..Jadi aku bagitau la Incik Bachok yang aku nak pakai baju kaler biru raya pertama..Jadi dia kena beli jugak baju melayu kaler biru..

Dia cakap dia dah da baju kaler biru..Raya tiga tahun lepas..Tak payah beli..Aku pun ok ja..






Tup-tup dua hari lepas dia bagitau plak kat aku yang dia rasa tak tentu lagi nak pakai baju kaler biru sebab takut tak padan dah sebab badan dia kan dah naik..hahahaha..debab nok..hahahhaha..Jadi dia nak pakai baju kaler kuning plak dah..Aiiyoohhh...kena cari baju kaler kuning la plak..Haiya!!







Jadi raya pertama pakai baju kaler Kuning,Raya kedua pakai baju kebaya kaler hijau yang aku tempah dulu tak amik lagi kat tukang jahit,raya ketiga pakai kaler biru yang mak beli..raya keempat pakai balik baju Maroon yang aku buat masa kenduri kahwin paksu haritu..Baru pakai dua kali..Heeeeee!!

jadi aku hanya perlu beli baju kurung kaler kuning..kasut dan selendang jela kan..

Huhuhuhuhu...






Lagipun aku memang time raya suka pakai simple-simple ja..Takdak la vox bagai beli baju samapi harga beratus-ratus..Lagipun sekarang ni kena jimat sebab taraf hidup dah tinggi..semua barang mahal..kalau ikut kata hati..mati la bai...hujung bulan makan rumput jela..muahhahahahah..Lain la kalau gaji mahal..memang tak kisah la kan..huhuhuhu...













Miss Poyo,hang ni time raya asyik pakai kebaya dengan baju kurung ja..cuba la ubah pesen sama..try pesen macam aku ka..kelas kau di pagi raya!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!