Sabtu, Ogos 27, 2011

KHIDMAT LEMBU

Tadi masa tengah layan kemas bilik aku..Aku dok terpikiaq la jugak kan..apa la aku nak buat nanti bila raya ni..Yelakan..aku ni sejak akhir-akhir ni memanjang ja bizi pasai kerja..semua pasai raya aku tak pikiaq dah..baju raya..mercun..pelita..langsir apa semua yang berkaitan raya aku tak pikiaq..pikiaq kerja..kerja..kerja..Dok nampak muka bos baru aku ja dok suruh buat itu ini..minta itu..minta ini....huiii...naya ooii naya...





Jadi hari ni aku cuti kan..jadi aku pikiaq la nak masa apa sepanjang minggu raya ni kan..Mak pulak join sekali memikiorkannya..kira ok la kan..Macam-macam tahun lepaih..Dari raya pertama sampai raya kelima memang ada la juadah kami sediakan sebab rumah kami ni memang selalu jadi tumpuan time raya..huhuhu..Jadi dah pikiaq semua tolak semua bajet-bajet pa semua..Ni dia..





1. Raya pertama mak nak buat nasi daging..Jeng..jeng..jeng...Sedap ni..kelas mak raya pertama jamu tetamu makan nasi daging..hahahhahahahha...




2.Raya kedua aku nak buat bihun sup tulang..Tulang kaki gitu..Ewah!! mampus la dua hari berturut-turut makan daging..belum campur serunding yang aku nak buat lagi ni..Sapa yang ada






3.Raya ketiga aku nak buat spagatti..Taruk daging cincang..bebola daging apa semua kan..Fuyooo!!








4.Raya keempat aku dah start kerja..so mak yang akan masak laksa la..huwaaaa!! raya keempat dah kerja la....






5.Raya kelima nak masak Lontong...yang ni mak masak la..Mybe aku kerja kot sabtu tu....Huuuu!!






6.Raya keenam...Yeaahhh!! time ni Incik Bachok nak mai beraya..Tengah dok pikiaq nak masak apa ni..Adoyaii!! time boyfriend nak mai..time tu la blurr nak masak apa..huhuhu..




Bila dipikiaqkan balik la..Kebanyakkan juadah hari raya tahun ni banyak guna khidmat lembu la..Ayam takdak sangat..Yala..betul la..khidmat lembu yang banyak ni..Heee!!






Haaaa..baru hang tau Miss Poyo..betapa pentingnya kami dihari raya..heeee!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!