Selasa, Ogos 09, 2011

TAK PUASA..ISSHHH!!

Sebenar masuk hari ni..dah 3 hari aku ABC..ABC tu maksudnya Allah Bagi Cuti..ni ayat Rostam la ni..hahahhahahhaha..Yela..aku bukan saja-saja nak cuti berpuasa ni..Tapi dah sifat Azali perempuan..Mesti dapat cuti punya la..Nanti ganti la balik kan..


Tapi aku bukan nak cerita pasal cuti ka..lampu merah ka..hapa ka..Aku nak cerita pasal puasa..ya puasa yang melibat orang lelaki la..orang perempuan tolak tepi sebab kami memang dapat ABC...


Tadi oleh sebab aku ABC dan si Khausar plak tidak dibenarkan berpuasa oleh doktor sebab berat badan dia turun mendadak walaupun dia tengah mengandung,bahaya la kan..takleh puasa la..doktor suruh dia berbuka..So,kami bercadang nak membeli nasi kat Kedai mamak sebab kalau kat kedai Melayu memang tutup la kedai..Jadi kena pi jugak la kedai mamak..Aku tak beli pun..Aku tak lalu makan kat kedai mamak ni..So Khausar jela kan nak pi beli nasi..Kami pi Restoren Pelita kat Bandar Perda..Khausar parking kereta dia betul-betul depan restoren tu..jadi aku nampak la jelas apa yang ada dalam restoren tu..



Bukan nak kata la..Time tu pukul 12.30 tengahari tapi MasyaAllah!! Ramainya orang dalam restoren tu..Takkan nak beli juadah untuk berbuka kot?Pada-pada la time tu baru pukul berapa..Kalau bungkus nasi sekali dengan lauk..nak tunggu sampai waktu berbuka baru nak makan..Tak kembang ke nasi tu..?Haaa..pikir sendiri..




Yang bestnya orang Cina sama orang India takdak pun..Yang banyak melayu laa...Paling banyak sekali muka-muka student..Semua orang tau kawasan Bandar Perda ni kawasan tempat tinggal Student UITM,Politeknik,Kolej Komuniti..Dengan beg sandang depa tu..baru balik kelas agaknya..Dok beratuq amik lauk..Ya Allah!! Tak malu ka wahai lelaki-lelaki oiii...Perempuan dalam tu just ada dua orang.Khausar dan seorang lagi kakak yang aku syak dia pun ABC macam aku..Dah la beli nasi,beli air plak tu..Ingat taruk dalam plastik hitam aku tak nampak apa dalam tu?Aku dok depan restoren tu la bai..Lepas beli ada dua orang budak laki ni..Muka baik yang amat..Tapi dok gelak-gelak sambil cium plastik yang depa bawa tu..Macam cibai kan perangai??


Rasa macam nak ambik gambar ja..lepastu taruk dalam blog ni..haaa..nampak muka sebijik-sebijik..jelas dan terang..Tapi rasa tak baik plak nak aibkan orang..Biaq aku tulis jela...



Lepas tu Khausar pun masuk dalam kereta dan Mengucap panjang..Dia bagitau aku..ni bukan Kaum serani ka,dayak ka.cina ka..ni Melayu yang mai beli ni,takkan tiba-tiba time bulan puasa orang Serani tetiba ja seramai tu plak kan....Sambil dia geleng-geleng kepala dia mengucap panjang berkali..Memang betul kata Kausar..lelaki sekarang ni kebanyakkanya iman rapuh.Susah nak cari lelaki yang betul-betul boleh dijadikan contoh yang baik..Kalau anu korang tu berdarah macam kami takpa jugak..ni anu tak berdarah..apasal pulak takmau puasa?tak malu ka?Buasir kot?hahaahahaha..



Aku pernah jugak jumpa seorang lelaki yang cakap bukan main lagi pungpang pungpang pasal agama..Last-last kantoi ngan aku tak puasa..Cakap tak serupa bikin..hipokrit..Aku tak suka la laki macam ni..Kalau korang tak puasa sebab sakit..Apasal boleh ketawa beramai-ramai plak lepas keluaq dari Restoren?Rasa hebat la sebab orang Pejabat Agama takmai serbu?macam tu?




Kami orang perempuan kalau tak puasa di bulan puasa sebab ABC,sekurang-kurangnya kami ganti jugak walaupun disaat akhir nak dekat Ramadhan..Hampa?Jangan harap la..tera bulan puasa pun melantak..ni kan pulak time bukan bulan puasa..Cabaran lagi banyak...Heh!!



Kadang-kadang aku kesian jugak la kat orang-orang lelaki yang tak puasa ni..Rasa macam dia membazir pahala dia macam tu ja..Dok kumpul dosa ja..Macam ni nak jadi ketua keluarga?Nak jadi pemimpin sedangkan diri sendiri tunggang langgang..Kalau jadi pemimpin negara..Jahanam la negara..Tera la pun dah kucar kacir..Kalau masuk puak-puak macam ni..lagi jahanam..Adoiii!!












Lu jangan pandang serong kat gua arr Poyo,gua makan ni sebab gua tak puasa..Gua tak puasa ni sebab gua kapir..Jangan tuduh-tuduh arrr!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!