Khamis, Jun 23, 2011

CERITA UNTUK HARI INI

Hari ni aku puasa..Ya puasa ganti sebab aku tinggal 7 hari tahun lepas puasa aku masa bulan Ramadhan termasuk yang sengaja tinggal..hahahahhahahahahha...Semalam kalau diikutkan aku dah puasa sehari tapi malangnya perut aku tiba-tiba ja buat pasall(alasan ja..hahahha) jadi aku terbukalah puasa ganti aku ni..Dah tu,kena berleter la dengan Incik Bachok sebab tak puas hati dengan tindakan drastik tak berperikemanusiaan aku ni..Apa yang aku merepek ni?



Jadi,hari ni aku nekad..
Dah la puasa,pi buat kerja kat luar plak dengan Abang Syed dan Incik Pegawai Pendekar Mata Satu..Siap terjatuh tersembam lagi depan depa masa kat Machang Bubok..Hahahahhaha..Tak larat punya pasal kan..hihihi..Pastu pi rumah custumer cina..Anak dia baik punya melantak coklat depan aku plak..Ayoyoyo..Tak tahan bai..tak tahan..Nak lepak kat depan rumah dia dah ada anjing plak dok berderam kat aku..Adoi..Terseksa gila..hahhahaha...





Lepas rehat ni..aku tak keluar buat kerja kat luar dah..Sebab aku nak setel kerja-kerja dalam opis plak..Biasala kan..aku kan power puff Girl..Semua kerja aku leh buat..Teknikal,admin..akaun..hahahahhahahahhaha...





Miss Poyo jangan nak naikkan kemarahan kami!!! mana nak boleh disamakan Miss Poyo yang makin Gumuk ni dengan kami yang comel Lote ni!! Grrrrr!!!




So..aku nak kena senaraikan kerja aku la untuk petang ni..Kena setel petang ni gak sebab esok aku pi Langkawi..Yahoooo!!!!



1.Semak Invoice dari kontraktor..Ada yang kena potong ni sebab kerja depa banyak yang tak setel..Pelanggan dah bisisng...Kenapa la guna khidmat kontraktor..??Guna staff sendiri kan senang untuk kerja-kerja ni..Depa ni la yang buat busuk nama company..Adoiiii!!!



2. Tengok kerja-kerja yang masih tertangguh dalam sistem..Kena sort..kena filter lagi..ayoyoyo...Sistem plak ada banyak..setiap satu kerja lain-lain sistem plak..Baru hantar kat penyelia untuk depa semak pulak..Penyelia ramai plak tu..Fuhhh!!


3.Check claim dan OT staff..mana yang tak hantar lagi kat bos kena gesa depa hantar..kang tak dapat hujung bulan ni..bising plak kan..


4. Check trouble report..yang melebihi time yang sepatutnya untuk repair tu,kena hantar kat penyelia bahagian pembaikan plak..tudia...


5.Check plak untuk pemasangan Streamyx atau telefon..Kena sort,filter lagi..hantar kat penyelia bahagian pemasangan plak..


6.Buat surat untuk orang yang bersara..Jemputan la..ada buat majlis untuk depa..Hantar plak jemputan kat para-para bos..


Ada banyak lagi ni..aku dah blur dah..mampuih la..!!..Woiiiiiii...Mana satu aku nak buat dulu ni??Argghhhhh!!!



Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!