Isnin, Jun 27, 2011

SHANGHAI BEACH

Masa arwah Tokwan masih hidup..setiap kali dia pesiang ikan kat bilik air yang diguna khas untuk cuci ikan kat rumah dia(nak mandi kat situ tak boleh..special edition punya bilik air..hahahaha) mesti aku dengaq dia menyanyi lagu tu..Lepas tu dok gelak sorang-sorang..tah apa yang lucu bagi dia pun aku taktau..

Semakin aku besaq..masa aku nak lepak kat rumah dia makin kurang..yela..sibuk pi sekolah..lepas tu dok asrama..lepastu kerja..kadang-kadang seminggu sekali baru pi ruma dia padaal jarak rumah dia dengan rumah aku dekat gila..Bila dah lama tak pi melepak kat rumah dia..Maka lagu tu pun aku tak dengaq dah kat halwa telinga aku..Mybe sehingga saat sebelum dia jatu kat rumah dia dan masuk hospital..dia dok menyanyi lagu tu..tapi dah aku lama tak pi rumah dia..mana nak dengar kan..lama-lama aku jadi macam lupa dengan kewujudan lagu tu sehingga la semalam..dalam perjalanan balik dari Perlis ke Penang..abah buka siaran radio Sinar FM..Ada terputar lagu ni..secara otomatik aku teringat macam mana tokwan suka lagu ni..hahaahahaha..

Aku taktau plak arwah paham ka dak lirik dia..aku pun tak paham..Muahahahhahaha...
Agak-agak pantai kat Shanghai tu cantik tak...Paksu pi Beijing ja...sebab tu bila aku tanya dia taktau..huhuhuhuu..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!