Selasa, Januari 10, 2012

AWAL TAHUN..SEMUA KERETA PROBLEM

Untuk tahun baru ni la kan..agak aku la..agak kurang baik la bagi aku seisi keluarga la..termasuk la dengan tunang aku si Incik Bachok ni kan..Kurang baik tang kereta.
Sebab aku aku kata kurang baik dari segi kereta?Yela..cuba pikiaq sikit..Abah aku punya Mr Gen2 dia tu tiba-tiba ja keluaq bunyi pelik macam dok bawa kereta zaman tok Naduk apa kes kan..Tu la..abah aku dok unduq kereta..unduq punya unduq last-last dia hantam tiang mana tah..ambik hang...sebab tu la dah oter dia punya bumper belakang..problem jadi bunyi plak...

Yang aku punya kereta plak..Dah comel lote pakai baju baru last-last mai problem brek pulak..adoi..aku semak perut betoi la..baru sehari aku pakai kereta tu bawa pi opis dan pujian plak tu..tiba-tiba ja brek tak makan..rapat tu bila kaki aku tekan..nasib baik aku tak pecut..kalau tak..apala la nasib aku kan..

Yang Incik Bachok punya kereta plak..dok tak dok tiba-tiba semput plak dah..pi repair banyak kali dok semput macam tu..fedup betoi la kan..tengok,aku bukan tuan punya kereta pun fedup..apatah lagi incik bachok kan...angin ja manang bila pikiaq pasai kereta dia..

Adik aku plak...Dah la roadtax insuran tak perbaharui lagi..dok bunyi-bunyi plak macam abah aku..adoilaaa....Lepaih tu kereta dia dok terkandas la tak boleh pi mana sebab roadtax mati kan..sementara nak tunggu gaji nak perbaharui tu bukan senang tu.Pening kepala..
Yang untung Tauke Kelvin la..


"Mai-mai...kita lu olang punya keta...kasi cantik pun jialan..ok la..."


Last-last..

"Semua sikali aaaa...tiga latus limia puluh saja..manyak mulah la..kidai layen mau limia latus loo..."



Sakit poket kami semua...

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!