Sabtu, Januari 14, 2012

KAIN BATIK

Kalau diikutkan dari genetik abah aku,aku ni boleh dikatakan tak reti nak pakai kain batik..Aloyah pun sama la...(Sori..akak ah terbiasa gelar hang Aloyah..hahahaha).Ini sebab masa abah aku muda-muda dulu dia memang tak pernah langsung nak pakai kain pelikat..hidupnya hanya untuk jeans..jeans dan jeans sampai la dia dah masuk umur usia emas ni kan..hahahahah..dia pakai kain pelikat pun time dia nak tidoq ja..tu pun start dia belajaq pakai lepaih dia kawin dengan mak aku..tu pun kena teguq dengan Arwah Tokwan Non aku yakni bapak mertua dia..So,abah pun berguru lah dengan arwah bapak mentuanya tu cara-cara memakai kain pelikat...hahahhaha..agak lawak disitu ya...


Lepaih budaya tak reti nak pakai kain-kain ni dah jatuh kat aku dengan Aloyah plak dah kecuali kain baju kurung la..tu pun ada Zip..kalo takdak..meang terlondeh la..hahahahha..Aku pun taktau la pasaipa aku tak boleh nak pakai kain batik walaupun mak aku dah ajaq berkali-kali kat aku..Aku rasa la..kain batik memang tak mau ngam dengan aku kot..Aku geram gak tengok kain batik lawa-lawa..ada jugak aku try beli nak pakai kan..kesudahannya mak aku jugak yang lanyak kain-kain batik tu semua...Dulu aku test pakai..tapi asyik terlondeh ja kan..so sebagai langkah berjaga-jaga dari berbogel depan family aku..Aku dah pakai suluaq pendek siap-siap kat dalam..kalau terlondeh aku ada backup jugak kan..hahahah..

Oleh sebab selalu sangat terlondeh..aku rasa better aku pakai suar jeans or dress saja kat umah...selesa la sikit pergerakan aku.kalau tak asyik nak kena cover-cover ja...mana tahan kan..
Tapi tu la..Incik Bachok ada bagitau aku..aku kena jugak belajar jugak la sebab katanya family dia yang pompuan-pompuan pandai pakai kain batik..satgi mai kat aku..sorang ja dok melaram pakai dress,pakai seluaq jeans..pakai skirt..hahhahahhahha...Apahal plak dok umah mak mentua pakai lagu tu kan...hahahhahahhahahah......reject plak nanti..muahahhahhahahaha...

Aku rasa tunggu bila aku kawin dan beranak baru aku pakai kain batik la...hahahhahhahahahha...

2 ulasan:

SuE_haNa berkata...

hahaha..blajaq2 la mira oi..sok beranak lagi banyak nak pakai kain batik.xkan nak pakai suaq jeans plak..cita pasal beranak ni hahaha(xbleh blah aku dulu nk tgk video org beranak..ang cabut lari p dok kat bilik ana.ketaq lutut la katakan..haha)dah xketaq lutut dah ka?

Mrs Poyo berkata...

Sue...

smpai la aku ketaq lutut lg wei..kat opis aku depa dok crita pasal beranak time aku bw keta..kaki aku lmbik trus..tp aku gagah jugak bawa keta tu..aaahaha..

Hg dok buka video tu..saja pekena aku noh..hahaaa

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!