Jumaat, Januari 20, 2012

MACAM MANA AKU BOLEH PANGGIL INCIK BACHOK DENGAN PANGGILAN DARLING

Aku ambil dari Puisi William Shakespeare
Tak silap aku,masa tu aku baca buku sastera English adik aku untuk form 1 or form 2...lebih kurang la....
Masa tu baru declare dengan Incik Bachok..Teringat salah satu perkataan alam puisi tu..
hahahhahahahhahaahhha...


Shall I compare thee to a summer's day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date:
Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimmed,
And every fair from fair sometime declines,
By chance, or nature's changing course untrimmed:
But thy eternal summer shall not fade,
Nor lose possession of that fair thou ow'st,
Nor shall death brag thou wander'st in his shade,
When in eternal lines to time thou grow'st,
So long as men can breathe, or eyes can see,
So long lives this, and this gives life to thee.




Gila sastera lah aku ni...
hahhahahhahahhahhahha!!!!!

6 ulasan:

~miRaiEsNoWpiNkbLOg~ berkata...

hahaha puisi william shakespeare ni mmg kna hafal masa skolah dulu....

Mrs Poyo berkata...

Mira Snow...

haa..btul2...dlu saya pun kena hafal gak..tapi bila baca balik yang adik punya ni..trusssssss dpt idea..hahhahaha

Mrs Poyo berkata...

Mira Snow...

haa..btul2...dlu saya pun kena hafal gak..tapi bila baca balik yang adik punya ni..trusssssss dpt idea..hahhahaha

SuE_haNa berkata...

hahaha..aku pling xsuka ngn poem.tp kena gak blajaq sbb 2 dah masuk lam P&P..

Mrs Poyo berkata...

Pehal plak aku jwb komen mira snow ni bnda yg sama bnyak kali..hahaaa

Mrs Poyo berkata...

Sue..

aku pun sama la tak minat..dahh la shakespeare ni pi tulih guna bahasa lama plak...ahahahaha..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!