Rabu, Januari 04, 2012

SUNYI TANPA EMEL DAN PANGGILAN BOS

Hari ini Tuan eksekutif tak kerja sebab jaga anak perempuan dia kat hospital KPJ Bandar Perda.Anak dia demam panas dan kena jangkitan paru-paru..Dengar cerita dari orang-orang yang dah pi melaWat anak dia tu..mybe kena tahan dalam wad selama 3 hari..Dan selama 3 hari jugak la Tuan Eksekutif akan melepak kat hospital menjaga anak dia sebab bini dia kena mengajar..bini dia kan cikgu..huuuuu!!


Selalunya la..kalau Tuan Eksekutif cuti seminggu ka..3 hari ka..2 hari ka..dia mesti akan hantaq emel pasai kerja kat aku dan staff lain..Sampai depa semua dok kata..baik bos tak payah cuti kalau mcam ni punya cara kan..dok umah pun boleh kerja bagi arahan lagi..huuu!
Dia kalau lepaih operation dan mc sampai seminggu pun boleh lagi minta staff dia mai hantaq dokument kerja kat rumah dia supaya sedang dia nak check bagai..dan aku la jadi mangsa dah jadi macam despacth plak kan..

Masa pagi raya pun dia boleh lagi contact staff dia mai kerja masa petang raya bila dia tengok ada banyak report pasai kerosakan streamyx kat rumah pelanggan sampai pelanggan pun penah tanya..

"Hali ni cuti laya cina lu kilija ka?bukan lu cuti jugak ka?takpa-takpa..wa paham kalau lu tak mai repair wa punya tenet hali ini.."

Tengok..custumer pun paham...


Tapi hari ini serius aku nak habaq mai bos aku langsung tak hantaq satu emel pun..bayang emel pun tak nampak..Memang kali ni dia betul-betul cuti la..
Kesian plak kat dia bila anak dia sakit ni..Nampak la dia bapa penyayang jugak la..kalau dia sakit takpa..buat kerja gila babi punya boleh lagi..
Tapi bila anak dia kurang sihat..dia tinggal habis semua kerja dia tu..
Panggilan telefon dia pun aku tak dapat ni..kalau tak pukul 7 pagi dah contact aku bagi arahan suruh buat itu ini..time aku tengah driving pun kalut bagi arahan tu..siap suruh salin apa yang dia cakap plak tu....adoiyai..


Tapi kali ni aku rasa sunyi plak..
hhahahhahahahahahhahahaa..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!