Sabtu, Januari 21, 2012

NAK MASAK APA ESOK?

Aku tau..kalau suri rumah ni mesti akan pening nak pikiaq nak masak apa hari-hari nak bagi anak laki depa makan..sebab aku dok ikut mak aku pi market tiap kali hujung minggu,aku mesti nampak golongan makcik-makcik,kakak-kakak atau lebih senang yang bergelaq suri rumah dok terjengok-jengok kat gerai ikan sambil soal..

"Nak masak apa taktau.."

Walaupun pertanyaan tu depa tanya pada orang yang depa tak kenai(aku la yang jadi mangsa pertanyaan depa slalu..hahaha) tapi aku rasa dengan cara bertanya macam tu nak mengurangkan stress depa kot dok pikiaq nak masak apa..hahhaa..kadang-kadang apek jual ikan pun jadi nmangsa ppertanyaan depa..

Aku sebenarnya paham..bukan senang nak jadi suri rumah..tengok mak aku..dah lebih 20 tahun jadi suri rumah..dari aku kecik samapi aku besaq mak aku asyik tanya soalan tu ja...Kadang-kadang dia kol aku pagi-pagi kat opis semata-mata nak tanya aku,nak masak apa..haahaha..Yala,dia takut la..kalau masak ni aku tak makan..masak tu adik-adaik tak makan..atau pun laki diia tak makan kan..Satgi lauk tak abis macam rugi plak kan duit dapoq laki dengan anak-anak bagi tiap-tiap bulan...

La ni,aku pun sama la..walaupun tugas memasak aku hanya pada hari cuti,tak kira la cuti apa pun..kalau time cuti aku la kena masak,mak aku jadi mem besaq kan..haaha..Tapi aku dah tension dok pikiaq nak masak apa esok..aduhai..sakit kepala otak den pikior..tanya adik-adik nak makan apa,depa cakap ikut suka..tapi selalunya bila aku masak yang pelik-pelik sikit,depa takmau makan gak kadang-kadang..aku gak tukang perabih kan..

La ni aku dok pikiaq mak masak pa ni...takkan nak masak western kot..huhuhu..
Adoila..pening!!! ni baru layan adik-adik..nanti kalau ada laki..lagi pening..Waaaa!!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!