Isnin, Oktober 24, 2011

PERIHAL BERTUNANG (SAKIT KEPALA PIKIAQ..BELUM PIKIAQ HAL KAHWIN LAGI NI..HAIYA!!)

Lagi dua bulan nak bertunang.Zaman la,pejam celik..pejam celik..sat ja dah sampai tarikh dia..Oleh sebab aku jenis ralit..Better aku senaraikan apa yang patut aku buat dan beli untuk bertunang nanti..Nanti takdak la nak kelam kabut sangat..Sebab aku jenis kelam kabut..nanti haru biru plak kan...Lagi pun aku ni bukan jenis kebelet sangat bab-bab bertunang kawin kan..hormon perempuan aku kan kurang..Banyak yang orang tolong aku nih...Haiya..bertunang pun aku rasa macam banyak kerja ja nak kena buat..kalau kahwin nanti taktau la..haiyaaa!!



List yang patut dibuat oleh aku (yang diingat oleh kepala otak aku time menulis ni..)


1.baju
2.tudung
3.make up
4.bekas hantaran
5.barang hantaran
6.cadar
7.homestay untuk family incik bachok
8.makan minum
9.Pelamin bertunang (Tengah berbelah bahagi sama ada nak buat atau tak)
10.Goody Bag (tidak termasuk barang didalam dia..)




Yang telah setel

1.Baju
2.Tudung (masih mencari yang lain jugak)
3.Make up dah setel(oleh Cik Dolly)
4.Bekas hantaran (Oleh bini paksu)
5.Homestay
6.Makan Minum( setel by abah)
7.Goody Bag




Yang tinggal

1.Cadar
2.barang hantaran
3.Pelamin



Barang Hantaran

1.Baju untuk Incik Bachok (Cousin aku,mIZ Iera(nama facebook) dan Wanie Syukri akan sponsor..Jimat duit aku..hahahahha)

2.Kek (paksu akan tempah dan di sponsor oleh beliau..lagik jimat..hahahahhaha)

3.Coklat (Makjang Sponsor plak..untung aku..hahahahahahaha)

4.Buah-buahan (Aku yang sponsor..kalau makcik balik..makcik la target aku..hahahahhahaha)

5.Kuih Muih (Target pada Paklong..hahahahhaha)

6. Gula-gula (Target pada Pakngah..hahahahhahahha)

7.Sirih junjung( yang ni bagi tok setel ah..hahahhahha)


Ok...Rasa pelik plak...Nk kena pikir suma ni..Waaaa!!

2 ulasan:

Kaki Merapu berkata...

photographer utk majlis hg...hahahaha...xda dalam list pun??

Mrs Poyo berkata...

Kaki Merapu..


Tima kasih la hg igatkan aku...xpo2...adik aku ada dslr..dia yang jd fotografer aku..

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!