Isnin, Oktober 10, 2011

TAK SELAMAT

Asalnya..aku buat blog ni untuk suka-suka..
Sebab aku suka menulis..sebab aku suka bercerita..
Apa yang aku rasa aku nak cerita aku just tulis ja tak kira la pasal diri aku,orang sekeliling aku..
Apa yang yang terlintas dalam kepala otak aku..aku akan tulis..Malah orang yang baca blog aku ni..tak kenal aku pun..tapi aku suka bila depa enjoy..


Masalahnya sekarang ialah orang yang aku kenal turut baca blog aku.
Aku tak kisah pun kalau adik-adik..mak abah aku..sepupu sepapat aku..kawan-kawan baik aku..bakal ipar aku(yang ni tak tahan ni..hahahaha),rakan-rakan yang lain baca blog aku..Takpa..sekurangnya depa tau isi hati aku..pasal diri aku yang sebenarnya..apa yang aku suka..apa yang aku tak suka..tentang hubungan aku dengan Incik Bachok..Baca la...tak kisah langsung..

Tapi bila ada yang membaca..lepaih tu cerita pulak pada orang lain yang tak pernah baca blog aku dan kemudiannya jadikan apa yang aku tuliskan itu sebagai bahan lawak(bagi aku tak patut la..)..Aku tak boleh terima..hati aku sakit tau..Kalau benda yang aku tulis tu memang lawak nak mampus..takpa..korang gelak la..korang bersembang la sampai esok pagi pun aku langsung tak kisah..dah nama pun cerita lawak....Gelak la puas-puas sampai separuh mati pun takpa..dah nama pun lawak kan..

Tapi ada setengah tulisan aku yang aku rasa tak lawak..dan tak patut dijadikan bahan lawak..dilawakkan..(ayat macam paria..Oppsss!) aku rasa tak patut la..Aku pun ada perasan jugak...Maksud aku..Salahkah aku luahan isi hati aku..Pada mak abah..pada adik-adik..pada Incik Bachok terutamanya..Tapi benda tu dijadikan bahan lawak..bila aku lalu ja depan depa..depa gelak kuat-kuat then bacakan balik apa yang aku tulis..then orang lain pun gelak jugak..
Tapi aku ni jenis yang tak cepat marah..depa gelak..aku pun gelak..tapi dalam hati tuhan ja yang tahu..

So..aku tekad tukaq nama blog aku..Dan aku akan ubah segala-galanya sampai depa takkan jumpa blog aku lagi.Biaqla kawan-kawan yang setia jadi pengikut aku..membaca blog aku setiap hari ja dapat baca..Masalahnya..aku tak reti nak adjust Setting..hahahaha..Aku tau menulis ja..aku tak pernah explore benda-benda lain dalam blog ni..function-function dia..Help!!

Aku rasa tekanan gila nih!!

6 ulasan:

mama irfan berkata...

sabar ye yang.... biasalah orang macam tu, suka nak gelakkan kita..

Penanggah berkata...

alaaa tetiba plak sentap.. relaks ler miss poyo.. biaser ler tu.. klau dah ramai peminat mesti ler jd bahan gossip..

klau gua plak lagi teruk.. smpai ada yg datang rumah marah-marah.. siap gertak nak pukul gua pun ada... katanyer diorang tak puas hati sbb gua lmbat sngat update entri baru.. ado ko patut.. huhuhuhu..

Anis Dolly Enterprise berkata...

SAPA LA ORG TUH..MULUT CAM LONGKANG LA TUH..dy jeles dgn kak tuh sbb dia xdpt..mengong lak asenyer sbb nk jg tepi kaen org n gelak2kn org..kain sndrik yg tercarik pn blm nk g jahit lagi..apadaaaaa....kan kak..hoho

Mrs Poyo berkata...

Anis mama Irfan..

Tu arrr..tp biaq pi la..nk wat cane kan..


Cik Dolly..

Akak pun tudung untuk tunang nnt cane?dh pk?huahuahahua..


Penanggah..
nmpaknyer lu pnya blog lg hngat dan padu dr blog gua..tp gua dgr barack Obama pun ske lu pnya blog..smpai brguling2 ataih lantai kalo tak dpt bc blog lu..gua tabik spring tilam la sama lu....

Kaki Merapu berkata...

abeh aku cam mana mira??hahahahaha....

Mrs Poyo berkata...

Kaki Merapu..


hahahha..hg xpala..hahah

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!