Selasa, Oktober 11, 2011

THE THING

Masa aku kecik-kecik dulu..abah ada beli satu video tape tajuk The Thing.Masa tu..bila aku tengok ja cerita tu..malam-malam teruih tak boleh tidoq..gila punya takut la...


Masa tu,filem The Thing ikut pemahaman budak sekolah rendah macam aku ni ialah pasai sekumpulan orang yang terperangkap dalam satu bangunan besaq..Then macam-macam jadi kat depa termasukla ada diantara depa yang berubah jadi menatang pelik dan menakutkan.
Bila aku besaq..aku dah mula kenai nama-nama pengarah filem Hollywood..Baru aku tau..filem ni adalah arahan pengarah filem seram terkenal iaitu John Carpenter..Pasal datuk John ni aku dah cerita dalam blog ni kira-kira 2 tahun yang lalu..masa tu aku dok keja ngan Mr Arkitek lagi..hahahahhaha..ingat lagi tuh apa yang aku tulis..






The Thing ni mengisahkan..Argghhh!! aku lupa la jalan cerita dia..sebab cerita tu lama dah kan..masa tu aku pun kicik lagi..tapi cerita dia lebih kurang macam aku cerita kat ataih tu la..pasal kajian-kajian..ada saintis-saintis..suasana salji tebal gitu..hahahaha..


Tadi aku dengar abah ngan mak dok bising-bising pasal filem ni..Rupanya..Hollywood remake filem ni..patut la dok dengaq mak ngan abah dok sebut nak tengok la..hape la..13 Oktober ni The Thing versi baru aku keluaq wayang kat negara kita..Eiiii..tak sabaq nak tengok..mana nak tau filem ni sehebat yang lama atau nasib dia lebih kurang macam filem The Fog..yang filem lama lagi best dari yang remake..haaaa..gitu...
kat bawah ni trailer untuk filem remake The Thing tahun 2011 punya..







Yang ni plak yang trailer yang lama punya..yang tahun 1982..





Abah baru cakap kadang-kadang dia rasa filem ni macam logik ja..hahahahha..
Hahahhahahha...abah..filem tetap filem la..hahhahahaha...
Tak payah rasa logik sangat la...hahahhhahaa

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!