Isnin, Ogos 09, 2010

Jamuan..Selamat Datang Ramadhan..

Tengahari tadi,tempat kerja aku ada jamuan sempena menyambut kedatangan Ramadan lagi sehari dua lagi.Dari cara tempahan makanan,aku mendapati seolah-seolah depa semua ni tak dapat makan selama sebulan masa puasa nanti.Berikut adalah aksi-aksi kurang liar mereka menjamu selera..





Staff TM Ibusawat BM sedang beratur mengambil makanan walaupun mereka berlainan pangkat,darjat,warna kulit serta beza gaji..semua sama rata..
Dua orang lelaki di balakang sana: Cepat wei..!!depa mengganas amik lauk..satgi abis naya kita..


berkelah dikaki lima surau sambil membayangkan dihadapan mereka ada sebuah air terjun yang mengalir deras.


Abg yang sedang mengambil air: Alah..time aku trtonggek ni la minah poyo nak amik gambaq..tonggek arah dia baru tau..femes punggung aku kat blog dia..huuu!
Mr.Raja(dibelakang sekali)tersenyum kemarahan mengenangkan nasib dia yang masih belum dapat mencedok nasi akibat kelambatan nAim(berbaju putih),abang syed dan kakak yg tidak dikenali mengambil lauk pauk.Uncle bermisai putih hanya melihat pasrah pasrah.


Yang tengah berdiri terkangkang berkemeja tu adalah Mr Eksekutif aku..xtau apa dalam fikiran dia..teringat bini kat Perak kot..Dan yang kat tingkap umpama ahli mesyuarat tingkap tu la incik Pegawai 1,Incik Pegawai 2 takdak..mesti menikmati makanan yang tersedia dengan girang dalam opis kot..huuu


Ni la muka-muka veteran perempuan TM yang bakal tamat tempoh lagi 2 3 tahun..menurut abah,depa ni amat cargas masa muda-mudi riang ria dulu..segala tiang,mainhole..hutan banat semua depa harung..haa..jangan main2..


Ni la muka pelahap a.k.a jaw bersedia nak melahap mangsanya di depan mata..



Selepas ni mybe boleh kot turunkan semula berat aku yang naik sebanyak 7Kg itu masa puasa..Amiiinnnnn!!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!