Selasa, September 06, 2011

AKU DAN SERANGGA..BANYAK KENANGAN BURUK!!

Aku ni..walaupun nampak ja ganas..tapi aku ni penakut jugak..penakut pada serangga..Haaaa...Serangga yang muka ganaih sikit ja memang aku haru biru jugak laa...Kalao kaboi(kumbang) kecik dok merangkak seblah aku pun aku dah menjerit panik..La ni aku nak bagitau serangga mana yang berjaya buat aku gila meroyan kalau aku nampak kelibat depa..Jeng..jeng..jeng..




Di tangga ke sepuluh..jatuh kepada KUTU..Apa?ingat kutu bukan tergolong dalam kumpulan serangga ka?Kutu ni walaupun pun kecik tapi bahaya tau..ni kalau rambut kita jadi rumah tetap kutu ni memang boleh dikategorikan sebagai pengotoq..tak pandai jaga kebrshan apa semua..Kalau kecik-kecik dulu kena kutu takpala..dok dalam tadika besa la kan..kutu dari kawan-kawan mai menapak masuk dalam kapla kita..mak la dok tolong buang kutu..ni kalau besaq-besaq macam ni ada kutu..woii..aku takut oo ngan kutu..euwwww!!





Meh kita reramai serang kapla Miss Poyo!!











Ditangga kesembilan..jatuh kepada..CENGKEREK!!! Aku takbleh terima betoi la kalau ada orang guna cengkerek pi memancing..dah la bunyi bising..rupa bentuk pun nampak serammmmm...!! Aku kalau nampak cengkerek..aku suruh Azhan tolong la buang cengkerek tu..sebab masa kecik-kecik dulu ada sorang pakcik bagitau aku cenkerek ni boleh masuk dalam kemaluan perempuan..sebab tu la aku cukup takut dengan cengkerek..eiiii...takutnya!!







Ikan suka kami sebab kami sedap la..hang apa tau!!













Di tangga kelapan jatuh kepada BELALANG..Aku cukup takut ngan belalang ni sebab pernah sekali ada sekor belalang ni..Tok panggil belalang kunyit..Besaq nak mampus...Dia tiba-tiba melompat landing baik punya atas hidung aku yang penyet ni..memang ngeri gila la...Kadang-kadang tu kalau tiba-tiba ja aku nampak belalang dok menepek kat dinding rumah aku..Memang aku meroyan jugak la..lari menyorok dalam jamban..Abah aku pernah tau dak tangkap belalang pastu buh dalam baju aku..mau tak fobia kan..huhuhu..






Best oo..layan dalam baju Miss Poyo..hahahhah!!








Tangga ke tujuh jatuh pada..MENTADAK..Ya..walaupun ada orang suka main ngan mentadak..suruh mendatak ajuk tidoq orang la..apa la..tapi aku tetap rasa takut ngan menatang yang kurus kering ni sebab aku tengok muka dia macam garang gila..bayangkan kalau mentadak ni besaq lori treler..agaknya ada tak orang suh mendatak sebesaq tu ajuk orang lain tidoq?Haaa..memang tarak ada aihh..!!






Aku kurus sebab letuh melayan permintaan orang ja..fuh!!









Tangga keenam jatuh kepada KERENGGA..Yaaaa..walaupun aku idamkan badan macam kerengga tapi belum tentu aku suka dengan kerengga kan..Sejarah buruk aku dengan kerengga memang banyak..tak terkira banyaknya..Mesti ramai tak pernah rasa macam mana kena gigit dengan berpuluh-puluh ekoq kerengga kan..yang pernah kena pun budak nakal macam aku jugak atau budak-budak nakal yang kena hukum oleh bapak atau mak depa diikat kat pokok yang ada kerengga macam mak aku kena masa dia kecik-kecik dulu sebab nakal sangat(aku ikut baka mak aku kot..hahaha)..kena ketik(gigit) dengan kerengga memang best gila sakitnya..mau bengkak-bengkak jugak badan..bayangkan bila dia gigit bibir kita..Perrgghhh!! kalah Angelina Jolie tu..hahahaha...








Apa pandang-pandang?nak kena ketik??










Tangga ke lima..Jatuh kepada LEBAH..Haaa...walaupun aku suka makan madu lebah..tak semestinya aku suka dengan lebah kan..bila dengan ja ada orang yang mati kena ketik dengan sekumpulan lebah..memang dah cukup buat aku gerun kat menatang ni..eiii..macam mana la orang dok menternak lebah noh?tak takut ka?eiii...!! geli!!







Apa??aku minat bunga ja..tak minat aihh ketik-ketik orang ni..Miss Poyo saja buat cerita ni..











Tangga keempat jatuh kepada NYAMUK..Yaaa..nyamuk..aku bukan takut sangat pun dengan nyamuk sebenaqnya..taku kecik kotek tu sekali aku penyet-penyet hancuq..tapi aku takut pada penyakit yang dbawa oleh nyamuk tu..Nampak simple ja nyamuk ni..tapi bahyanya tuhan saja yang tau..Nyamuk besa pun boleh bawa penyakit tau..Inikan pulak jenis-jenis nyamuk yang lain..Nyamuk Aedes contohnya ataupun nyamuk tiruk..Nyamuk JE tu..eiii...samak-samak!!





Darah khinzir pun sodap meh!!











Tempat ketiga jatuh pada LALAT..lalat ni tak la takut sangat..tapi bayangkan la betapa kotoqnya lalat ni..boleh cemar kita punya makanan dengan taik-taik yang melekat kat kaki dia lepas dia hurung taik tu..pastu dia mai pulak hurung makanan kita..bayangkan kaki dia pijak makanan kita..pastu taik berpalit sikit kat makannan kita tanpa kita sedari dan nampak..walaupun taik tu sikit kotek ja pun..tapi tetap taik wokehh!!Bluekk!!!










Sedap pa taik!!! tempat aku berteluq tu...












Tempat kedua jatuh pada LIPAS..Yaaa..lipas memang aku takut dan geli sangat-sangat..Lipas pun pandai gigit tau..tambah-tambah lipas yang dok terbang tu..Lipas ni kalau berjalan memang laju..kalau kita kacau sarang dia..tudia...dia laju ja panjat badan kita..masuk dalam baju..Tak boleh blah betoi la ngan menatang ni..memang menggelikan..Pastu..kalau takdak kepala pun boleh hidup lagi..dengan isi dalam dia yang warna putih kuning tu dok meleleh keluaq dari tempat kepala tercabut tu..dengan bau dia lagi..uweekkkk!! nak termuntah aku..!!Cuba tengok lipas dalam hutan..lagi la menakutkan..huuuu!!






Nak berteluq pun tak tenang aihh! depa mai amik gambaq plak!!













Tempat pertamak!! jatuh kepada TEBUAN..Mesti ramai yang gelak kat kat aku kan..sebab tebuan plak boleh jatuh pada tangga pertama serangga paling aku takut..Tapi itu la hakikatnya yang hampa kena terima..Sesungguhnya tebuan adalah makhluk ciptaan Allah yang paling aku takut sekali selain hantu jembalang..hahahahahaha..Sebab apa aku takut dengan tebuan?Sebab aku pernah ketik ngan tebuan..masa aku tengah bawa motor plak tu..Tengah baik bawa motor..tiba-tiba rasa ada benda masuk dalam baju aku..Dan tiba-tiba ja ada rasa satu benda ketik baik punya kat pusat aku kan..bila aku ushar tengak dalam baju aku..ada tebuan siot..belang hitam kuning nak oren tu..mati tebuan tu lepas ketik aku hmapa tau dak..sakitnya tuhan saja yang tau..lemah satu badan..tapi aku bawa jugak motor pi klinik dengan mata berpinau-pinau..rempit gila babi la dok pikiaq aku nak mati dah..Lepaih tu..doktor tanya aku ada sejarah penyakit aapa..Aku jawap Asma..Dia teruih buat injection kat pungkoq aku..tak guna betoi!! doktor tu laki plak tu..dah nampak pungkoq aku yang cun ini rupanya..huuu!! Sebab tu la aku cukup takut dengan tebuan ni..Kalau sapa ada alahan dengan sengatan tebuan ni..boleh mati tau..








Hahahahahahha..tak sangka Miss Poyo takut kat aku..hahahhaa..siap taruk gambaq aku dalam frame lagi ni..hahahhahah...





Macam tu la alkisahnya aku dengan serangga ni..Nak balik dah!!


Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!