Ahad, September 11, 2011

HASSAN AISKRIM

Hassan Aiskrim macam pakcik pakcik lain umur dalam awal 50an..Kenapa aku suka buh umur watak-watak cerita aku awal 50an ?awat tak buh dalam umur awal 60an ka..70an ka kan...sebab aku tulis ikut umur abah aku..sebab abah aku baru awal 50an..jadi watak pakcik-pakcik yang aku tulis kena awal 50an la...Ok..Abaikan..aku dah melalut..







Ulang balik...








Hassan Aiskrim macam pakcik-pakcik lain berumur dalam awal 50an.Dia digelar sebagai Hassan Aiskri sebab dulu dia bekerja sebagai penjual Aiskrim mat kool mat kool kawan ku..mari kita ikut mat kool..main-main selalu..syoknya..syoknya ada mat kool...(aku menyanyi) atau lebih tepat lagi ialah aiskrim jenama Nestle di sekeliling pekan tempat dia tinggal..Tapi kerja sebagai penjual aiskrim telah lama Hassan Aiskrim tinggalkan sejak dari 15 tahun yang lalu(ayat karangan,memang takbleh blah..) sebab Hassan Aiskrim dapat modal membela lembu..La ni,Hassan Aiskrim dah jadi penternak lembu yang berjaya..Pokcik kaya!




Tapi apa yang buat aku musykil ialah..Kenapa dia masih dipanggil dengan gelaran Hassan Aiskrim?padahal kerja menjual Aiskrim tu dah lama dia tinggalkan..Dia dah tukaq profesion jadi penternak lembu..jadi sepatutnya orang kena panggil dia Hassan lembu..Betoi dak?





Adakah penduduk sekitar takmau Hassan Aiskrim terasa kalau orang panggil dia Hassan lembu nampak macam orang perli dia sebagai Hassan yang bodoh macam lembu..Jadi sebab tu kot depa still panggil dia dengan gelaran Hassan Aiskrim..Mybe depa sifatkan dengan memanggil Aiskrim dibelakang nama hassan bunyinya lebih enak kot bersesuaian dengan aiskrim yang memang enak dengan pelbagai perasa termasuk perasa pelangi(Paddle Pop).




Ya..aku makin konfius la ni..aku yang bertanya soalan..aku yang beri jawapan plak..hahahahhaha...












Aku bengang betoi la..sebut bodoh ja mesti kait ngan aku..sebut bodoh ja mesti kait ngan aku...tumbuk kang!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!