Sabtu, September 17, 2011

PELAKON KULIT HITAM YANG AKU MINAT SANGAT-SANGAT

Ok..Aku tau..kebanyakkan anak dara macam aku mesti minat pelakon Hollywood berkulit Putih..Tipu la kalau depa kata depa tak minat Chad Michcael Murray..Tak pun Johnny Depp ka..

Tapi kan..ingat pelakon kulit putih ja ka best..Pelakon kulit hitam pun best maaa...Nindia aku nak senaraikan pelakon kulit hitam feveret aku..callo betey!!





1.Denzel Washington










Mamat ni memang pelakon serba boleh.Apa saja watak yang di lakonkan tak kira jahat ka..baik ka..jiwang ka..semua dia sapu bersih.Paling aku suka sekali watak dia dalam filem JOHN Q.Filem pasai seorang bapa yang sanggup jadikan hospital sebagai tebusan dia dan paksa doktor dan pihak pengurusan hospital bunuh dia bagi dapatkan jantung dia untuk derma kat anak dia yang saki jantung.Damnn!! aku menangis gila bila tengok filem ni sebab dia bawa watak bapa tu memang terbaik kasi aku nangis..





Dan filem kedua terbaik lakonan dia ialah filem MAN ON FIRE.Dalam filem ni..Denzel berlakon sebagai seorang pesara askar yang bekerja sebagai bodyguard kepada anak orang kaya lakonan Dakota Fanning..Dalam filem tu..Dakota cute gila..comel!! hahaha..aku nak cerita pasal Denzel Washingto daa..bukan Dakota.Dalam filem tu..Dalam filem tu Dakota diculik dan Denzel sedaya upaya nak selamatkan Dakota sebab dia anggap budak tu kawan terbaik dia selain dari anak majikan dia..Filem ni buat aku menangis jugak walaupun tu filem aksi..hahahaha..



Selain dua filem tu..aku suka jugak filem Mississippi Masala(filem percintaan terhalang antara remaja kulit hitam dengan remaja India),Glory(filem pasal perang saudara yang berlaku kat Amerika masa tahun 1862.dalam filem ni Denzel jadi hamba abdi yang lari dari tuan dia dan masuk tentera),The Siege,The Bone Collector dan Book Of Eli.





2.Will Smith













Aku rasa aku kenal si Will Smith ni sejak aku kecik lagi sebab mak aku suka layan sitcom komedi




The Fresh Prince From Bel-Air..ok mak aku gila betul kat Wil Smith dulu walaupun da kawin..hahahahahaha...Aku start minat Will Smith lepaih aku layan filem Men In Black dengan Mirul.Memang lawak gila filem tu,samapi la aku boleh layan filem tu berulang kali..hahahhaha..Sebenarnya rumah aku banyak gak la simpan filem-filem lakonan dia sebab Mirul pun minat dia..(dia dengan mak aku tang ni memang satu kepala la..).



Jadi oleh sebab dok layan filem dia slalu..aku pun terminat la..Lagi pun Will ni bukan saja pandai berlakon lawak ja..Watak jahat,serius..sedih..semua dia boleh sapu..Paling aku suka sekali ekspresi muka dia dalam filem I am Legend.Memang tekanan jugak la kalau jadi satu-satunya manusia yang hidup kat bandaraya yang musnah sampai takdak seorang manusia pun dek kerana satu virus..Lain-lain filem the best yang Will pernah berlakon filem Indipendence Day(filem pasal makhluk asing serang bumi),Hitch(watak dia sebagai doktor love memang lawak..hahahha),The Pursuit of Happyness (kisah benar pasal seorang homeless yang ditinggalkan isteri dan trpaksa jaga seorang anak lagi sehingga menjadi seorang Stockbroker yang berjaya..Filem ni bukan saja buat aku menangis..mak pun sama..waaaa),Hancock dan jugak I,Robot.




3.Samuel L. Jackson














Yeahhh!! I like this man very much..Dia la satu-satunya pelakon yang bermuka serius tapi berlakon lawak?(pada pandangan aku la) Paling suka sekali lakonan dia dalam Snake On The plane ngan watak dia dalam filem Die Hard With A Vengeance bersama dengan Bruce Willis.Walaupun filem tu filem aksi..tapi agak lawak la dengan gelagat dia yang tak sekepala dengan Bruce Willis tu..Sebenarnya selain filem lawak dan aksi..Filem berunsur drama macam filem sedih Mother And Child pun dia berlakon gak..Siot filem tu sedih pasal anak haram yang ditinggalkan ibu dia..lepaih tu bila dia besaq..dia pulak mengandungkan anak haram..Tapi bukan Samuel la yang pegang watak ibu tu..dia berlakon watak tukang bagi mengandung..hahahhahaha..Lain-lain filem lakonan Samuel L.Jackson dalam koleksi aku macam filem Lakeview Terrace,Freedomland(film ni agak hot la sebab perkauman sikit),Coach Carter dan film A time To Kill.












Ok..ok..aku nak tambah lagi dua..tapi oleh sebab aku dok layan tv ni..jadi bersambung esok ya...(tu pun kalau aku ada mood nak sambung..) hahahahahha....










Turn aku bila plak poyo??!!

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!