Isnin, September 05, 2011

BERAYA DI TEPI HIGHWAY

Kelmarin..Incik Bachok temankan aku pi rumah bekas roomate aku masa kat Politeknik dulu kat Nibong Tebal.Ikut kami jugak tak lain tak bukan Aloyah la..Aku tau dah akai budak ni..dia ikut aku bukan apa..dia dok target mana nak tau kan dapat duit raya ka..Dia kan bajet dia budak-budak lagi..hahahhahaa...





Jadi kami pi rumah Suhana naik kereta Incik Bachok la..Rumah suhana ni walaupun dalam Penang jugak tapi boleh tahan jugak la jauh dia sebab dekat sempadan Perak.Silap hari bulan bulan kalau sesat boleh sampai kat Tanjung Piandang noh..hahahahaha..Jadi oleh sebab takut lambat,kami amik keputusan ikut highway jela walaupun kami tau ikut highway pun risiko dia tinggi jugak sebab time tu time orang berpusu-pusu nak balik ke belah selatan..belah selatan tu maksudnya belah perak ka..Kl ka...Yang kerja luar dari kawasan utara la..Bila masuk highway ja..Kereta memang banyak gila..tapi tak sesak la..kira trafik bergerak lancar gitu,..





Oleh sebab trafik bergerak lancar..Incik Bachok pun bawa la kereta dengan hati girang..Tiba-tiba....Jeng..jeng..jeng..Enjin kereta incik bachok tiba-tiba ja stop..mati macam tu ja..jadi Incik bachok pun mengontrol kereta dia(ayat apa ni??) supaya ke tepi hihgway...Jadi aku pun tanya dia..awat enjin dia tiba-tiba stop ni..dia cakap taktau..Dia try start tengok..tak hidup jugak..Jadi macam biasa la..Incik Bachok naik angin gak la..aku tengok dia bukak bodet kereta dia check itu ini..(macam pandai kan..) Last-last dia dapat kesan kerosakkan dia..tapi aku taktau la..rosak apa..malas nak amik tau..Yang aku tau benda tu dia dah tukar sebelum balik beraya kat kelantan..baru ja tukar takdak seminggu dah buat hal kan.,.Jadi dia contact la pomen yang tukarkan benda alah tu dulu kat kereta dia..mau dekat setengah jam baru dapat..mula-mula tu macam takmau mai ja..bila Incik Bachok paksa jugak,..dia setuju gak la..mana boleh tak setuju kan..benda tu dalam guarantee lagi..dah la dekat 3 ratus gak melayang hari tu..





Masa dok tunggu pomen tu mai...ada la sorang pomen cina berenti..tapi Incik Bachok cakap pomen nak mai dah..Cina tu blah..tunggu lagi..Ada dua orang pulak pomen melayu berhenti..Incik cakap ada pomen dah..depa pun blah..Tinggal la kami 3 orang duk bawah panas..DEngan Incik Bachok pakai baju melayu lengkap bersongkok..aku dengan Aloyah masing-masing pakai kebaya dengan baju kurung..Dengan muka tak malu makan kuih raya kat tepi jalan..hahahahhahahah..Nasib baik la Incik Bachok ada bekalan kuih raya dalam kereta dia..dia bawa dari Kelantan..kami tiga orang melantak la kat tepi tu..lantak pi la kereta yang lalu lalang dok ushar..hahhahaha....lama jugak la..last-last nak dekat sejam lebih pomen baru sampai..setel ja keja dia..dia nak pau RM30 dari Incik Bachok..untuk minyak dia nak mai kat kami kot..tapi Incik Bachok bagi RM20 ja...hahahhaha.....

Last-last nak pi rumah su dalam tengah hari bertukar jadi pukul 4 petang baru sampai..tu pun dah sesat masuk Perak dah..Heran jugak tiba-tiba kat tepi jalan ada bendera Perak..rupanya masuk Perak dah..lawak betoi la...hahahha..
Ni la first time aku beraya kat tepi Highway siap makan kuih raya kat tepi jalan lagi tu..hahahahahhahah..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!