Rabu, September 14, 2011

SELAMAT HARI RAYA..MAKCIK DARI LENGGONG!

Pagi tadi macam biasa aku buat kerja aku..tengah layan buat kerja,mesin fax aku pun berbunyi..tu maknanya ada orang hantaq fax kat aku la tu..so aku pun pi kat mesin fax aku..aku sehelai kertas keluaq dari mesin fax tu..sehelai ja pun..Ataih kertas tu tertulis nama Pegawai kat opis sebelah.Oleh sebab pegawai ni ada pesan kat aku kalau ada fax yang tertulis nama dia..sila call dia.Dia ada tulis nama dan no hanset dia kat papan putih(whiteboard) depan meja aku.

So tanpa bangun dari kerusi aku..aku terus dial no hanset dia berpandukan nombor yang aku nampak la...Shit!! mata aku makin rabun gila..tapi aku rasa nombor yang aku tengok tu betul dah...ok la tu..
10 saat kemudian panggilan aku dijawab..terdengaq seorang perempuan punya suara jawab..aku syak ni mesti bini Pegawai tu sebab jam baru pukul 8 pagi kan..opis masuk pukul 8.30..selalunya pegawai tu sampai opis tepat-tepat pukul 8.30 pagi..memang tak syak lagi beliau masih ada kat rumah..tapi untuk dapat kepastian,aku pun tanya..


"Halooo..ni nombor Encik Amir ke?aku soal..

"Ape??"perempuan tu jawab..Aiii..cakap pelet tu...setau aku bini Encik Amir orang utara jugak..sepatutnya dia sebut 'apa' bukanya 'ape'


"Ni nombor Encik Amir ke ni??"aku soal lagi.

"Siape ni?"Dah perempuan tu soal plak..Mesti la soal kan..pepagi buta lagi ada perempuan call.Takmau dia syak bukan-bukan..aku pun jawab aku dari Telekom Malaysia.


"Telekom Malaysia?telekom mana?Lenggong ka?"Dia soal aku lagi...Aikk??mai mana plak lenggong ni...

"Dak..saya Telekom Bukit Mertajam..ni nombor hanset Encik Amir ka?"Aku soal lagi..bengong ka hapa dia ni tanya pasai Lenggong plak..


"Ni bukan talipon Amir ni..Amir mane plak ni..Ni maksik Musalmah Binti Saad ni...Makcik dok Lenggong ni haa..."


"Eh..silap..minta maap la makcik.."Alahai..macam mana boleh kontek sampai Lenggong plak ni..Perak sana noh...


"Eh..takpe..takpe..Selamat Hari Raya..minta maaf banyak-banyak la yeerr.."Loh..makcik minta maaf kat aku pasaipa...?Adoi..tak paham aku...


"Ni nanti datang ka kat rumah makcik yerr..datang beraye"
Tudia..tudia..dia ajak pi rumah plak dah..

"IsyaAllah..kalau saya jumpa jalan pi rumah makcik..saya pi nah..."Aku jawab balik..Lepas tu makcik tu gelak sakan..Seronok??

Lepas bagi salam and letak telefon aku..Aku gelak sakan..Adoi la makcik ni suci gila...hahahha...Baguih noh..

Tiada ulasan:

PERINGATAN PENTING YANG POYO

Semua karya yang ditulis dalam blog in adalah hak milik pemilik blog ini.Sebarang tulisan yang ingin di-copy adalah diminta meminta izin dahulu dari pemilik.Sebarang pengopy-an yang diambil tidak meminta izin terlebih dahulu,pemilik tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang.



Gila serius la peringatan aku ni..

Huuuuuu!